بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
«بخش نخست» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛

دارایی "ثشاهد" ۲۰ برابر شده است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: با رشدی که املاک در سال‌های اخیر داشته، دارایی شرکت حداقل ۲۰ برابر شده، املاکی که قیمت هر متر آن ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بود، اما در حال حاضر در کشور چنین نرخ‌هایی را ندارید.
کد خبر : ۲۲۸۰۸۷

دارایی ثشاهد ۲۰ برابر شده است

محمد بیگ محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره فعالیت های شرکت سرمایه گذاری شاهد اظهار کرد: شرکت شاهد در سال ۱۳۶۴ برای سهامدار شدن فرزندان و همسران شاهد تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۶۸ درصد سهام متعلق به خانواده شهدا است.

وی افزود: این شرکت با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی تشکیل شد و در ادامه با تلاش مدیران، شرکت وارد بورس شد و در بخش املاک و مستغلات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: بیشتر دارایی‌های این شرکت در بخش مستغلات و بخشی هم در بخش انرژی است، سوخت و معاینات نفت و گاز‌ی و نگهداری مخازن در نقاط کشور دارد و در بخش بازار سرمایه نیز شرکت‌های عمده فعالیت می‌کند و یکی از شرکت‌ها مسئولیت کار بازرگانی را انجام می‌دهد.

بیگ محمدلو با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هلدینگ اصلی در حال فعالیت است و همچنین ۱۶ شرکت زیرمجموعه هلدینگ‌ها فعالیت دارند خاطرنشان کرد: هلدینگ سعدی در بازار سرمایه و هلدینگ عمران و توسعه در فرابورس فعال هستند و در زمینه املاک و مستغلات کار می‌کند همچنین هلدینگ ابنیه و فرآوری در بخش ساختمان و هلدینگ بازرگانی و هلدینگ انرژی نیز فعال هستند.

رشدی که در املاک ایجاد شده یک انفجار در قیمت رخ داد، اگر رکودی که چندسال گذشته وجود داشته با نرخ تورم حساب کنیم باید قیمت املاک دو برابر می‌شد اما نرخ‌ها این نیست و این هم نخواهد ماند.

وی بیان کرد: دارایی شرکت بر اساس آخرین گزارشی که در کدال هم منتشر شده، حدود ۶۸۰ میلیارد تومان سرمایه دفتری است به دلیل اینکه بیشتر از ۷۰ درصد از دارایی شرکت در املاک و مستغلات است با رشدی که املاک در سال‌های اخیر داشته، دارایی شرکت حداقل ۲۰ برابر شده است، املاکی که قیمت هر متر آن ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بود، اما در حال حاضر در کشور چنین نرخ‌هایی را ندارید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد تصریح کرد: یکی از وظایف شرکت شاهد فرآوری املاک در اختیار است، اینکه در سال‌های گذشته سود کم نشان دادیم به دلیل این بود اصلا خام فروشی نکردیم، در واقع زمین‌هایمان را فرآوری کردیم، مجوز‌ها را گرفتیم و به اجرای پروژه رفتیم، در کدال هم ۱۴ تا ۱۵ پروژه جدید را رونمایی کردیم که در حال ساخت است که قیمت‌های آن بسیار متفاوت خواهد بود با آن چیزی که در حال حاضر است.

بیگ محمدلو ادامه داد: تا دیروز زمینی را داشتیم که مجوز نداشت و امروز زمینی را داریم که قرار است در آن مثلا ۲۸۰ واحد مسکونی در" کن "ساخته شود، اگر به نرخ امروز حساب کنید متوجه می‌شوید که NAV شرکت دارد به کجا می‌رود.

وی تاکید کرد: سود شرکت هم از بخش املاک بود، مبلغی حدود ۵۰ درصد از بازار سرمایه و ۵۰ درصد هم از سایر هلدینگ‌ها که بیشتر از املاک و بخشی از انرژی بود، ضمن اینکه در بخش املاک هیچ فشاری برای سودآوری نیاوردیم و صبر کردیم که مجموعه فرآوری‌ها را انجام دهد و پروانه‌ها را بگیرد و پروژه شروع شود.

وی افزود: رشدی که در املاک ایجاد شده یک انفجار در قیمت رخ داد، اگر رکودی که چندسال گذشته وجود داشته با نرخ تورم حساب کنیم باید قیمت املاک دو برابر می‌شد اما نرخ‌ها این نیست و این هم نخواهد ماند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مسئولان اقتصادی کشور، حدود ۶۵ درصد از سرمایه گذاری مردم ما به صورت سنتی در ملک است و بخشی حدود ۲۰ درصد در بورس و باقی در بخش‌های دیگر، همچنان سرمایه گذاری در ملک و املاک جزو دوست داشتنی‌ترین سرمایه گذاری برای ایرانیان است، حتی زمانی که ایرانیان به خارج از کشور می‌روند اولین چیزی که می‌خرند ملک است.

بخش اول

صورت‌های مالی قابل‌تامل منتشر شده از "ثشاهد"
سرمایه گذاری شاهد، در سال گذشته تنها موفق به کسب سود خالص ۲۷۱ ریالی به ازای هر سهم شده میلیارد ریالی بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، رشدی ۶۴ درصدی در کسب سود داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
راضیم ازت
البته اون زمینی که 10 هزار تومن خریدین الان حداقل متری یک میلیونه
داود صفی خانی
Germany
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
سوال از سردبیر بورس نیوز دارم اونم اینکه چرا این مصاحبه با مدیرعامل ثشاهد به سرعت منتشر نشد و وقفه در انتشار آن ایجاد شده و فقط بخش اول آن منتشر شده است با توجه به اینکه اخبار درون این گزارش بسیار مهم و حیاتی هست برای روند سهم، چرا گزارش کامل آن با وقفه منتشر می شود ؟
در این شرایط حساس مگر رسالت رسانه های بازار بورس مگر نه این است که کمک کنند بازار از این حالت ریزشی بیرون بیاد ، بعد تاخیر در منتشر کردن مصاحبه ها و مطالب تخریبی بر علیه سهم ها از جمله ثشاهد بر چه اساسی صورت می گیرد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
حبابی ترین سهم بازار سرمایه همین ثشاهد و دارایی هایی (که هیچ وقت منجر به ایجاد ارزش خاصی نخواهند شد)، است.
ایرانی
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
...............
احمد رستمی
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
جون بابا
ناشناس
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
شما اگه میدونستی جباب سهم چیه اظهار نظر نمیکردی اینسهم طلاست اگر صاجب منصبان بورس وسهامداران اصلی وبازیگرانش اجازه میدادن یه تجدید ارزیابی میداد فلک هم نمیتونست جلوی قیمت سهمو بگیره با این همه املاک و زمین و سزمایه گذاری رئ سهما که ازشون سود نصیب سهم شده پس کلمه حباب رو برو یاد بگیر بعد بکار ببر
محمدرضا
Germany
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
ثشاهد فوق ارزنده☺
داغدیده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
بیخیال بابا. اگه اینقدر ارزندست سهمتون پس بخریدش از ما . ما از خیر ارزندگی گذشتیم همه سودش ماله خودتون فقط صف فروش رو جمع کنید ما خلاص شیم.
علی
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
خدا به شما صبر و شکیبایی بده و دست خالی سهم را ترک نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
ثشاهد طلا به قیمت خاک واقعی هست ، بزودی دریک لحظه پس از این اصلاح ازسمت صف فروش به صف خرید خواهد رفت دست نیافتنی، این شرکت حداکثر با ۴۰درصد nav خود درحال حاظر معامله میشه
ورشکسته ایی از خرید ثعمرا... خدا نابودتان کند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
مردک دروغگو... پس چرا از سهم و زیر گروه هاتون حمایت نمیکنید.. هر کاری کنید فقط به نفع جیب خودتان و عده ایی غارتگر است وگرنه خانواده شهدا و سهامداران فقط یک پوشش برای فساد و تبانی در شرکتهای تحت مالکیت شما هاست.... الان چندین هفته اس ثعمرا صف فروش داره حتی یک بار هم صف را جمع نکردند تا توانستند قیمتها را بالا بردند و در پیک قیمت صدها میلیون سهم به بازار سرازیر کردن و الان با هزاران میلیارد ثروت باد آورده از محل فروش سهام شرکتهای آشغالی همچون ثشاهد و ثعمرا و ....خدا میداند چه کارهایی که میکنند بجز حمایت از سهام شان و آرامش سهامداران و خانواده شهدا.... دروغگو
ملک محمد
Germany
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
سلام دربورس بایستی شرکت های بورسی رتبه بندی شوندوبین شرکتهایی که دراین روزهای نامساعدازدارایی مردم حمایت کردندوشرکتهایی که فقط نظاره گر سقوط سهام خودشان بودندتادر پائین ترین قیمت دوباره انرااز مردم پس بگیرندفرق باشد ودرآینده از این سهام دوری کنن
سامان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
یک مشت دروغگو و مفسد اقتصادی.... فیلم امشب و هر شب بورس تهران
ایرانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
30 سال پیش ۵۱۲ سهم به ما دادند در طی این ۳۰ سال چه سودی نصیب سهامدارها شد آقای بیک محمد لو ، غیراز اینکه خودتون استفاده کردید ، این میان فقط اسم ما فرزندان شهید بدنام شد ، فکر میکنید چیزی نصیب کسی شد در این ۳۰ سال ، والله یک مرد با انصاف توی این ذخیره شاهد نیست ، هرگز ، بیشتر از ۴۰ روزه سهم دارای رکود شده چه اقدامی کردید ، فقط این سهم صف فروش بود نه عزیزم خیلی از سهم ها ریختند و صف فروش شدند ولی جمع کردند ، شما چه کردی اقای مدیر ، فقط بلیدید جلوی دروبین بیایید و گنده گویی کنی ، بخدا فردای قیامت باید پاسخگو باشید همتون
فرهاد
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
در طول کمتر از 9 ماه نزدیک به 70 برابر شده است. سهام در ماه 6 سال 98 200 تومان بوده و قیمت ان به 8000 تومان رسیده بعد میگویید از سهمام حمایت نکردند واقعا چه رویی دارید شماها
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
سهم خوابیده
آقایان حقوقی سهم باید به چه قیمتی برسه تا شما حمایت کنید
من سهامدار خرد در صف فروش نرفتم و نمی رم
چون از سهم حقم می خوام
سهامدار خرد ترسیده و می خواد بفروشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
سهم خوابیده
آقایان حقوقی سهم باید به چه قیمتی برسه تا شما حمایت کنید
من سهامدار خرد در صف فروش نرفتم و نمی رم
چون از سهم حقم می خوام
سهامدار خرد ترسیده و می خواد بفروشه
جعفر
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
احتمالا رو 2000 تومن یه حمایتی میکنن بعد تا 500 تومن میره. آخه شرکت یه قرون برای مخارج عادی نداره حمایتش کجا بود آخه
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
دوستان ثشاهد و زیر مجموعه ها مبادا این سهم ها را بفروشید فکر کنید ملکی با یک صدم قیمت خریدید و نگه داشتید
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
بورس نیوز بر ضدشستا با 192 هزارمیلیارد سود سالانه و سودهرسهم240 تومان مقاله و تحلیل شخصی و مغرضانه مینویسه و آن وقت خبر همایتی از سهمی که تنها 1 هزار میلیارد سود و با سود هر سهم27 توامان خبر پخش میکنه. البته که من دوست دارم سهام ثشاهد هم رشد کنم و بالا برود که سهم خوبی هست. منظور من غرض ورزی بورس نیوز است که هر کس نظر شخصی خودش را بعنوان تحلیل مینویسد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۶
تنها سهام بازار که حتی یک بار هم صف فروشش جمع نشد همین ثشاهد ارزندست اونم به خاطر ارزندگیشه...من از خانواده شهدا نیستم ولی تو رو قرآن از این بندگان خدا خرج نکنید برای سومدیریت خودتون...ارزندگی سهام باید خودشو در عرصه نشون بده جناب مدیر...اون بیچاره هایی که هفت هشت تومن این سهمو خریدن و حالا نمیتونن از این مرداب که شما درست کردید براشون خارج بشن چه گناهی کردن غیر اینکه گول سفته بازی امثالهم تو این سهم رو خوردن...میخواستم بگم از خدا بترس دیدم اگه میترسیدی که نتیجه کار این نمیشد...ولی حتم دارم آه زن و بچه این کسایی که زندگیشون رفت رو هوا به خاطر طمع شما گریبان شما رو خواهد گرفت به زودی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۸
تنها سهام بازار که حتی یک بار هم صف فروشش جمع نشد همین ثشاهد ارزندست اونم به خاطر ارزندگیشه...من از خانواده شهدا نیستم ولی تو رو قرآن از این بندگان خدا خرج نکنید برای سومدیریت خودتون...ارزندگی سهام باید خودشو در عرصه نشون بده جناب مدیر...اون بیچاره هایی که هفت هشت تومن این سهمو خریدن و حالا نمیتونن با نصف قیمت هم از این مرداب که شما درست کردید براشون خارج بشن چه گناهی کردن غیر اینکه گول سفته بازی امثالهم تو این سهم رو خوردن...میخواستم بگم از خدا بترس دیدم اگه میترسیدی که نتیجه کار این نمیشد...ولی حتم دارم آه زن و بچه این کسایی که زندگیشون رفت رو هوا به خاطر طمع شما گریبان شما رو خواهد گرفت به زودی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۸
تنها سهام بازار که حتی یک بار هم صف فروشش جمع نشد همین ثشاهد ارزندست اونم به خاطر ارزندگیشه...من از خانواده شهدا نیستم ولی تو رو قرآن از این بندگان خدا خرج نکنید برای سومدیریت خودتون...ارزندگی سهام باید خودشو در عرصه نشون بده جناب مدیر...اون بیچاره هایی که هفت هشت تومن این سهمو خریدن و حالا نمیتونن با نصف قیمت هم از این مرداب که شما درست کردید براشون خارج بشن چه گناهی کردن غیر اینکه گول سفته بازی امثالهم تو این سهم رو خوردن...میخواستم بگم از خدا بترس دیدم اگه میترسیدی که نتیجه کار این نمیشد...ولی حتم دارم آه زن و بچه این کسایی که زندگیشون رفت رو هوا به خاطر طمع شما گریبان شما رو خواهد گرفت به زودی
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۹
تنها سهام بازار که حتی یک بار هم صف فروشش جمع نشد همین ثشاهد ارزندست اونم به خاطر ارزندگیشه...من از خانواده شهدا نیستم ولی تو رو قرآن از این بندگان خدا خرج نکنید برای سومدیریت خودتون...ارزندگی سهام باید خودشو در عرصه نشون بده جناب مدیر...اون بیچاره هایی که هفت هشت تومن این سهمو خریدن و حالا نمیتونن با نصف قیمت هم از این مرداب که شما درست کردید براشون خارج بشن چه گناهی کردن غیر اینکه گول سفته بازی امثالهم تو این سهم رو خوردن...میخواستم بگم از خدا بترس دیدم اگه میترسیدی که نتیجه کار این نمیشد...ولی حتم دارم آه زن و بچه این کسایی که زندگیشون رفت رو هوا به خاطر طمع شما گریبان شما رو خواهد گرفت به زودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
حقوقی دولته که داره کسری بودجش روازسهام وازجیب ماجبران می کنه
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
اگر دقت کنید،حقوقی ها اینگونه از سهم ها حمایت میکنند.
در ساعات اولیه که سهام کف نشسته با قیمت پایین میخرند،سهم را بالا میکشند و همان روز در سقف می فروشند و بعضا این کار رو در یک روز چند بار تکرار می کنند.و در ای بازار خراب پولها را درو میکنند.بعد ژست حمایت میگیرند و جار می زنند که سهامداران خرد بازار رو هیجانی کرده اند وما در حال جمع کردن صف فروش هستیم.خسته نباشید!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
حباببببببببببببببببببببببببببببببب بورسس ایران

تا ثشاهد نشه هر سهم هزار توومن اصلاحش تموم نمیشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
یک معادله ولقعی باید بدانیم، کسیکه مدام هله هوله میخوره و یهویی چاق میشه،باید مدتی هیچی نخورد تا به تناسب و تعادل برسد، به سودهای نجومی ۶ ماه گذشته اعتراض نکردیم، حالا بدلیل بی سوادی خودمان داریم حرف در میارین. بورس همینه هرچی سود بهت بدهد مدتی آرام آرام ازت میگیره مگه با فراگیری و حرفه ای گری بتوان سود کرد، بورس ایران هیچگاه خوب نبوده است، همش مقطعی و کوتاه مدت
احمد رستمی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
سهام بنیادی هستش
علی یوسفی تکانتپه
Netherlands
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
تورو جون هر کی دوست دارید ما کل پولمون رو دادیم ثشاهد گرفتیم الان 20 میلیون ضرر کردم هیچ نمی ذاره اون 20 تومنی که مونده بردارم خدا شاهده مریض دارم من غلط بکنم تو بورس سرمایه گذاری بکنم تو رو خدا منتشر کنید جونم به لبم رسیده به خدا خرجی داروهای خواهرم که سرطان داره رو نمی تونم بدم تورو خدا تورو ابوالفضل تورو حضرت زهرا این سهم ثشاهد رو آزاد کنید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
چی بگم دوستان گفتنی هاروگفتن،مردمیخوادجمع بندی کنه نتیجه هرچی شدنذرکنه یکماه بخاطره خاکش وکشورش پاشنه روبکشه وازحق هموطن های مظلومی که توان گرفتن حقشون روندارن فقط دفاع کنه،بعدمیبینه که همه که خندون وشادباشن پیشرفت چه حالی میده تادزدکاری وتظاهربه خوب بودن
مردوو...باشماهستم
حسین قاسمی
United States of America
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
عه .یعنی چه.چه معنی داره خانواده شهدا بفهمند که ارزش هر سهم حدود ۲۰ هزار تومانه.بعدم حتما میخوان eps نسبت به ارزش سهم طلب کنن.عه یعنی چه.اقای مدیر عامل شغلشو داره و نیازی به پیشرفت سرمایه خانواده شهدا و سهامداران خرد دیگه ندارن.چه پرویین شماها.هر از گاهی اگه پول لازم باشت فقط یه شارپ به سهم میدن اونم تا یکچهارم ارزش واقعی سهم.بعد یکم میفروشن پول جیباشون که پرشد ابشاری عرضه میکنن قیمت بیاد سر جاش.۱۲ تومنم سود ساختن .وااای چقد خوب
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
اکر دارایی شرکت 20برابر شده چرا سود نمی دید چرا افزایش سرمایه نمدید این بازی ها چیه سر سهام داران می آرین چرا جوابگو نیستید چرا مثل دردها رفتار میکنید