بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد مجدد بازار سرمایه مستلزم تقویت اعتماد

کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر اعتماد و اطمینان نسبی به چشم انداز آینده بورس تقویت شود بازار آرام آرام و با کم شدن ریسک‌ها به دوره رشد خود بر می‌گردد.
کد خبر : ۲۲۸۲۱۴

رشد مجدد بازار سرمایه مستلزم تقویت اعتماد است

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازار در بسیاری از گروه‌ها در قیمت‌هایی که با آن مواجه است به واسطه نرخ دلار بالای ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان در بسیاری از صنایع و شرکت‌ها جذاب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: در بسیاری مواقع، زمان‌های زیادی بود که با بازار جذابی مواجه بودیم و قیمت‌ها ارزنده بودند، اما نه تنها قیمت سهم‌ها روند متعادلی نداشته بلکه روند نزولی‌ها هم داشته و تحلیلگران متعجب به بازار نگاه می‌کردند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: موردی که در حال حاضر در بازار با آن مواجه هستیم ناشی از عدم اطمینان و اعتماد سهامداران به چشم انداز بازار نشات می‌گیرد.

رضاپور بیان کرد: قیمت دلار بالای ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان اگر تا پایان سال پایدار بماند می‌تواند اتفاقات خوبی را در فروش شرکت‌ها رقم بزند حتی اگر بواسطه یکسری گشایش‌های سیاسی شاهد روند کاهش نرخ دلار باشیم با افزایش فروش شرکت‌ها توام خواهد شد و اثر کاهش نرخ دلار را خنثی می‌کند و با تغییر جدیدی در فروش و سودآوری شرکت‌ها مواجه نخواهیم بود که نسبت به ماه‌های قبل وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: سهام ارزنده بازار در مقایسه با ماه قبل تعداد بیشتری هستند و اخبار بسیار خوبی در صنایع پالایشی، پتروشیمی، بانک و شرکت‌های سرمایه گذاری را شاهد بودیم که وضعیت سودآوری و P/E آن‌ها برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در محدوده کمتر از ۸ قرار می‌گیرد و موجب می‌شود نگرانی بابت بازار نداشته باشیم.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر اعتماد و اطمینان نسبی به چشم انداز آینده بورس تقویت شود بازار آرام آرام و با کم شدن ریسک‌ها به دوره رشد خود بر می‌گردد، فروختن سهم‌ها با قیمت‌های فعلی از نظر تحلیلی درست نیست.

رضاپور تاکید کرد: رویکرد درست سرمایه گذاران این است که مدلی سرمایه گذاری کنند که شرایط خرید در قیمت‌های پایین‌تر را داشته باشند و از اینکه سهامشان نمی‌تواند روند روبه رشد پایدار داشته باشد نگران نباشند.

مدیرعامل بتیکو افزود: بخشی از سهامداران که در بازار فعالیت می‌کنند به دلیل نداشتن همین چشم انداز  و ابهاماتی که در ۶ ماهه دوم سال بازار با آن روبه رو است در معاملات احتیاط می‌کنند و نگاه‌ها کوتاه مدت می‌شود.

وی گفت: با دلار ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی سهامی که شاخص ۲ و ۲۰۰ هزار واحد را رقم زده بودند جذاب نمی‌دانستم، اما با دلار بیش از ۲۵ هزار تومان قیمت سهام شاخص ساز، رقم فعلی شاخص بالا نیست و بازار سرمایه در حال حاضر جزو ارزان‌ترین بازار‌ها برای سرمایه گذاری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
وقتی به همه چیز بصورت دلالی نگاه کنیم همینه.بورس داغون.دلار داغون.خودرو داغون طلا داغون .نمیدونم این روحانی چطور مملکت رومیچرخونه.باید آب میشد میرفت زیر زمین.بورس محلیه برای سرمایه گذاری یا دلالی .تو این شش ماه فرهنگ دلالی تو بورس رونق پیدا کرده.بازار بورس شده ناصر خسرو.این آقایون اقتصادی همت کنند نامه بزنند به رهبر در مورد دلار مسکن ..... خودرو چرا نمیزنند.این بورس فقط حباب داشته که برای همه چیز دلیل میارند.اخه مملکتی که قیمتش به وسیله دلال تعیین میشه چرا حقوق را دلاری نمیدند.صرافی مملکت قیمت را از بازار دلال ها میگیرند.مردم چرا میرند تو صف خرید سیمان .اینو گفتم تا عمق فاجعه را بیاریدواین فرهنگ غلط دلالی از وجود مردم خارج بشه که سال ها طول خواهد کشید وواقعا این مملکت دیگه جای زندگی نیست.
سلیم
Germany
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
سلام وقتی سهمی یک هفته صف فروشه ممنوعیت نوسان گیری روزانه چه معنی داره؟؛خدایه عقلی به شما ب..خیلی بی س ...هستید،دنبال چی می گردیدتمام پارامترهاراتغییربدید بعدهم که دیدیدکاری نمی تونیدبکنیداستعفاءبدیدبندازیدکردن امریکاواستکبارآخه شماواسه چی زنده ایدونون حروم می کنیدکسی نیست شماروبازخواست کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تا دلالی از بازار بازار ها جلوش گرفته نشود .وضع بدتر خواهد شد.فکر میکنید کیا دارند سهم جمع میکنند.مردم همه توضرر هستند این ذلال های حقوقی هستند دارند جمع میکنند یا کدهای حقیقی وابسته به آنها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تا دلالی از بازار بازار ها جلوش گرفته نشود .وضع بدتر خواهد شد.فکر میکنید کیا دارند سهم جمع میکنند.مردم همه توضرر هستند این ذلال های حقوقی هستند دارند جمع میکنند یا کدهای حقیقی وابسته به آنها.
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
بورس نیست که دیوونه خونه اس تا وقتی قیمتها و بازار روبه رشد بود دائما بخشنامه صادر میکردن واسه جلوگیری از رشد قیمتها و خراب کردن بازار الان هم که بازار رو ماههاس به گند کشیدن دارن از اونور بام میافتند...الهی جوری بیافتن که بترکن..مردم از دست این مدیران نالایق راحت بشوند.