بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
«بخش دوم» گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛

کاهش P/E "ثشاهد" در سال آینده/ قیمت ملک برگشت ناپذیر است

مدیرعامل شرکت ثشاهد گفت: برخی افراد می‌پرسند چه زمانی قیمت ملک کاهش می‌یابد، این موضوع اصلا امکان پذیر نیست در حال حاضر در تهران اگر مدتی همین رقم‌ها معامله شود دیگر برگشت نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۸۲۴۴

قیمت ملک برگشت ناپذیر است

دارایی "ثشاهد" ۲۰ برابر شده است

محمد بیگ محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره فعالیت های شرکت سرمایه گذاری شاهد اظهار کرد: شرکت شاهد در سال ۱۳۶۴ برای سهامدار شدن فرزندان و همسران شاهد تشکیل شد و در حال حاضر بیش از ۶۸ درصد سهام متعلق به خانواده شهدا است.

وی افزود: این شرکت با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی تشکیل شد و در ادامه با تلاش مدیران، شرکت وارد بورس شد و در بخش املاک و مستغلات فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد گفت: بیشتر دارایی‌های این شرکت در بخش مستغلات و بخشی هم در بخش انرژی است، سوخت و معاینات نفت و گاز‌ی و نگهداری مخازن در نقاط کشور دارد و در بخش بازار سرمایه نیز شرکت‌های عمده فعالیت می‌کند و یکی از شرکت‌ها مسئولیت کار بازرگانی را انجام می‌دهد.

ادامه این مطلب را می‌توان در این لینک مطالعه کرد.

بخش نخست فایل تصویری این فایل، از این لینک قابل مشاهده شدن است.

محمد بیگ محمدلو در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در راستای ایجاد ارزش‌افزوده برای شرکت، سودی شناسایی نشد اما؛ گفتیم باید به قیمت واقعی دست یابیم؛ سال گذشته سود آنچنانی نداشتیم و منتظر ماندیم اصل سود بر ارزش افزوده شرکت محاسبه شود.

مدیرعامل شرکت ثشاهد افزود: برای سودسازی نیازمدن حوصله سهامداران هستیم زیرا برای آنکه ملکی به پروژه مسکونی یا سیاحتی تبدیل شود نیازمند طرف زمان بوده و قطعا اگر سهامداران مقطعی وارد شوند، ضرر می‌کنند ولی باید اشاره کنیم که این شرکت به سهامداران بیشتر از ارزش سود تزریق می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در سال گذشته، سهام "ثشاهد" ۱۳۸ تومان بود اما؛ امروز اگر نرخ سهم ۱۰ برابر هم می‌شد بیشتر از سود بانکی بود ولی در حال حاضر ارزش سهام شرکت ۴۰ برابر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما برای سال آینده اگر به فروش برسیم رشد ۲ برابری "ای پی اس" نسبت به امسال است، عجله برای فروش نداریم و می‌خواهیم به یک نقطه قابل قبول برسیم، برای فروش کارشناس رسمی دادگستری خواهد آمد و قیمت گذاری می‌کند، قیمت کارشناسی شده و دارایی‌های کاملا قابل لمس داریم، سال آینده قطعا "پی /ای" ما پایین‌تر خواهد آمد و ممکن است به نصف یا یک سوم کاهش یابد، اما به دلیل اینکه دارایی‌های قابل لمس داریم جای نگرانی نیست، همه آن‌ها ثبت شده و با برخی شرکت‌ها قابل مقایسه نیستیم.

بیگ محمدلو تصریح کرد: تاکنون زمینی نفروخته‌ایم یعنی شرکت برای خام‌فروشی زمین‌ها هیچگاه اقدامی نخواهد کرد ولی از سوی دیگر، پروژه‌ای چمستان که با وجود دارا بودن مصوباتی از دولت برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شد نیز همین اصل رعایت شد و شرکت حوصله به خرج داد و منتظر هستیم تا متناسب با مصوبات دولت این پروژه که یک مجموعه چند منظوره بوده را احیا کنیم و اگر محقق شود اتفاق دیگری رخ خواهد داد؛ حاضر نیستیم زمین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار را به فردی بفروشیم، "ثشاهد" از این کار‌ها انجام نداده و این هم در راستا حفظ حقوق سهامداران است.

مدیرعامل شرکت ثشاهد خاطرنشان کرد: یکسری شرکت‌های فلزی یا ساختمانی در بورس وجود دارند که معمولا سود زیادی تقسیم نمی‌کنند، اما به جای آن افزایش سرمایه می‌دهند ما جزو این قشر هستیم شرکت‌هایی که درآمد‌های ارزی دارند "ای پی اس"‌های خوبی دارند به دلیل اینکه امکان آن را دارند ضمن اینکه نمی‌خواهند سرمایه گذاری هم انجام دهند، در قسمت ارزش افزوده املاک این را هم اضافه کنم در بخش انرژی و سوخت نیز در حال حاضر مخازنی که داریم نسبت به گذشته با توجه به نرخ دلار، ارزش روز بسیار بالایی پیدا کرده و فقط املاک نیست، صنعتی، پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، هر جا سرمایه گذاری شده با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح، زمین و ... با جمع جبری نقطه‌ای شده که شما نمی‌توانید برگردید.

وی ادامه داد: برخی افراد می‌پرسند چه زمانی قیمت ملک کاهش می‌یابد، این موضوع اصلا امکان پذیر نیست در حال حاضر در تهران اگر مدتی همین رقم‌ها معامله شود دیگر برگشت نخواهد داشت و کسی ارزان‌تر نخواهد فروخت ضمن اینکه افرادی که در ملک و کارخانه سرمایه گذاری انجام می‌دهند معمولا بلندمدت نگاه می‌کنند.

بیگ محمدلو تاکید کرد: شرکت مال داری نمی‌کند بلکه پروژه‌ای را شروع می‌کنیم و پروژه را در واقع تبدیل به آپارتمان یا کارخانه می‌کنیم و پس از آن آن‌ها را به فروش می‌رسانیم.

پایان بخش دوم ...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
سلام. چیزی هم گفته که سهم از این وضع دربیاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
اره همه قیمتها بره بالا و مردم بدبخت شن تا امثال شما که هیچ بویی از مدیریت نبردید حرف از ارزنگی سهم آشغالتون بزنید. اگه سهمتون خوبه و دارایی هایتون اینقدر میارزه بی زحمت صف فروش زیر مجموعه هاتون رو جمع کن تا همه سودشو خودتون ببرید. آخه واسه سهامدار خرد ارزش دارایی زمینای تو به چه دردی میخوره؟ چقدر سود تو مجمع میدی به سهامدارای خرد؟ 10 تومن ؟ تو چه بی سوادی هستی دیگه.
ناشناس
Italy
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
چند قسمت مصاحبه بورس نیوز?
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
اخه مرد حساب اگه ملک همین جوری بمونه که توباید اول ۱۴۰۰ به هر کارگرت ۱۵ میلیون ماهی حقوق بدی پس رو هوا حرف نزن
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
از فروش سهام حباب درآمدت ۲۰ برابر شده...
ناشنای
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
چرا درباره دلیل عدم پرداخت سهامی که بیست و یکم مرداد فروخته شد صحبت نکرد !
ستار
Germany
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
یک دزد دروغگو دیگه
اینا‌ چون خودشون و خانوادشون ملک و زمین زیاد دارن معلومه که دوست ندارن قیمت ملک و دلار و ماشین بیاد پایین
ذره ای برای مردم ارزش قائل نیستن
به خدا قیم اگر مولا علی الان بود همه اینا رو گردن میزد
اینا از هر قوم ظالمی که تو قران ذکر شده ظالم ترن
فرزندشهید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
خدا خیرت بده سهام شاهد نصف شده این چه مدیریتی هست شما مکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
سلام انشائالله هم منزل وزمین برایمردم متعادل میشود وهم امثال شما مدیران به لجنزار تاریخ می پیوندید اکر این نشود جیزی در ایران نخواهد ماند وسنگی روسنکی نمی ماند این سهم واقعا دراین ده سال که توبورسم ازهمه اشغالتر وبی پدرومادرترهست وهزکز نکاهی به این سهام نکردهام از بس اشغال هست ارزش نکاکردن هم نداشت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱
آقا ببخشیدا هی نشستی میگی داریم داریم شما سهام فرزندان شاهدا فروختید پولشا نمیدید خوب از این داراییا لا اقل پول ما بد بختا را بدید
حلانه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
سهم ثشاهد۲۰روزه قفل شده درصف فروش حتی اجازه خروج هم نمیده روهشت هزارتومان خالی کردن حالا نصف شده بازم این آقای مدیرعامل رضایت نمیده حمایت بشه ازآه مظلوم بترس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
ثشاهد درست کن به بقیش کارنداسته باش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
خدالعنتت کنه جد آبادتت رو سایت چرا بستید برا فروش روی خانواده شهدا چرا سهام آزاد نمیکنید وارد بورس بیاد