بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
بانک اقتصاد نوین که در سال‌های گذشته و به طور متوالی کسری‌های هنگفتی ناشی از فعالیت بانکداری (تفاوت درآمد‌های ناشی از اعطای تسهیلات و سود پرداختی به سپرده‌های بانکی) را شناسایی می‌کرد، در سال مالی جاری و تا اتمام دوره ۶ ماهه نخست با شناسایی مازاد این درآمدها، سهامداران خود را به نوعی امیدوار کرده‌اند.
کد خبر : ۲۲۸۳۷۴

آیا رشد ۱۵۷ درصدی درآمد‌های بانک اقتصاد نوین توجیهی منطقی دارد؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در حالی که در روز‌های اخیر شاهد حرکات نوسانی هر سهم بانک اقتصاد نوین در کانال ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان هستیم، گزارش عملکرد شهریورماه این شرکت حاکی از خیز بلند این بانک برای محقق ساختن سودی عملیاتی ناشی از فعالیت‌های بانکداری است.

آیا رشد ۱۵۷ درصدی درآمد‌های بانک اقتصاد نوین توجیهی منطقی دارد؟

بانک اقتصاد نوین که در سال‌های گذشته و به طور متوالی کسری‌های هنگفتی ناشی از فعالیت بانکداری (تفاوت درآمد‌های ناشی از اعطای تسهیلات و سود پرداختی به سپرده‌های بانکی) را شناسایی می‌کرد، در سال مالی جاری و تا اتمام دوره ۶ ماهه نخست با شناسایی مازاد این درآمدها، سهامداران خود را به نوعی امیدوار کرده اند.

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود افزایش معنادار در حدود ۲۱.۶۶۴ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی گذشته از نکات قابل توجه و البته تامل برانگیز این بانک است.

با احتساب ۱.۶۷۵ میلیارد ریال درآمد مازاد شناسایی شده این بانک در شهریور ماه، مجموع مازاد درآمد‌های ناشی از فعالیت بانکداری این بانک در ۶ ماهه نخست به ۲.۸۳۳ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با کسری سال گذشته نشان از عملکرد مطلوب‌تر این بانک دارد.

البته همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی سهامداران این بانک عدم شناسایی سود خالصی مطلوب در سال مالی ۱۳۹۹ و احتمال بالای عدم تقسیم سودی محسوس در مجامع چند ساله آتی شرکت است.

همچنین باید منتظر ماند تا اثر افزایش مجدد نرخ‌های سود بانکی در صورت‌های مالی میان دوره ماه‌های آتی این بانک آشکار شود تا بتوان نمایی شفاف‌تر از سودآوری این شرکت ترسیم کرد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانک اقتصاد نوین به ازای هر سهم ۴۱۸ ریال سود محقق کرد؛

رشد ۱۴۷ درصدی جمع درآمد‌های مشاع "ونوین"

۴۵درصد افزایش سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در ۶ ماهه ابتدایی سال؛

رشد ۳۶ درصدی درآمد‌های "ونوین"/ تکیه بر درآمد تسهیلات اعطایی

یک قطعه زمین در بندرعباس معامله شد؛

فروش نخستین ملک بانکی در بورس کالا

ارسال نظر