بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مدیر سرمایه گذاری "وسکاب" در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها، بزرگترین برندگان توافق احتمالی!

وجود بازارگردان فقط در منفی های بازار ضرورت ندارد و چه در روندهای صعودی و چه نزولی، بازارگردان ها باید به تعادل سهم کمک کنند.
کد خبر : ۲۲۸۸۵۲

بانک ها، بزرگترین برندگان توافق احتمالی!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران کماکان پرنوسان است و مثبت های این بازار، پایدار نیست. اصلاح قیمت سهم ها بیش از انتظارات بوده و به نظر می رسد بخشی از این نوسان ناشی از چشم انداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال کاهش تنش های سیاسی و در نتیجه، کاهش نرخ ارز باشد.

همایون هیوند مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها "وسکاب" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اقبال سهم‌های کامودیتی محور در چند روز گذشته بیشتر ناشی از خوش‌بینی به افزایش نرخ ارز بوده و تحلیل سودآوری شرکت‌ها با نرخ ارز بالاتر، P/E تحلیلی بازار را کاهش می‌داد و با این نرخ‌های ارز، نسبت P/E سهم‌ها برای سال ۱۴۰۰ بسیار جذاب می‌شد.

وی افزود: فعلا بازار سرمایه ما به پیشواز نتایج انتخابات آمریکا رفته و شاید تقویت شانس انتخاب بایدن در انتخابات پیش رو، این انتظار را در کشور ما ایجاد کرده که بازار ارز ممکن است نرخ‌های پایین‌تری به خود ببیند و روز گذشته هم شاهد افت اندک نرخ ارز بودیم. به هر حال با فرض پذیرش احتمال کاهش ریسک‌های سیاسی و کاهش نرخ ارز تا محدوده ۲۵ هزار تومان، نسبت P/E بازار به حدود ۱۰ خواهد رسید. در این صورت بازار سرمایه به سمت سهم‌هایی که درآمد‌های ریالی دارند، و نیز سهم صنایعی که از کاهش تنش‌های سیاسی منتفع می‌شوند، متمایل خواهد شد. در مجموع معتقدم اصلاح خوبی در بازار سرمایه صورت گرفته و کلیت این بازار، گران نیست. حتی اگر شرایطی ایجاد شود که نرخ دلار به کمتر از ۲۵ هزار تومان برسد، باز هم جای نگرانی برای بازارسرمایه وجود ندارد.

وی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری با فرض کاهش تنش‌های سیاسی اظهار کرد: گروه بانکی از کاهش احتمالی تحریم ها، بیشترین منفعت را خواهد برد. صنعت خودرو هم از هر گونه کاهش تنش‌های سیاسی و توافق احتمالی بهره خواهد برد و شاید خرید‌های روز گذشته در این دو گروه، خوشبینی به همین موضوع بود.

این کارشناس بازار در ادامه با اشاره به تاثیر تعیین بازارگردان برای سهم ها، گفت: باید انتظارات سهامداران از بازارگردان ها، انتظارات معقولی باشد و سهامداران عمده هم تلاش کنند سهم در یک بازه قیمتی معقول و منطقی، معامله شود. برای مثال سهامداران عمده شرکت‌های سرمایه گذاری می‌توانند محدوده قیمتی ۷۰ درصد ارزش NAV را برای سهم در نظر بگیرند و اگر سهم اختلاف بیش از ۵ درصد (چه مثبت و چه منفی) با ارزش NAV داشت، با مدیریت عرضه و تقاضا، قیمت سهم را به سمت تعادل پیش ببرند. برای سهم‌های شرکت‌های تولیدی هم می‌توان نسبت P/E منطقی در نظر گرفت و با تحلیل مداوم سودآوری شرکت، اجازه صعود یا نزول قیمت عجیب و غریب به سهم داده نشود.

هیوند اضافه کرد: تجربه چند ماه گذشته نشان می‌دهد در روند صعودی بازار سرمایه، بسیاری از سهامداران عمده، کنار نشستند و انفعال سهامداران عمده موجب شد سهم‌ها P/E‌های بسیار بالا و غیر منطقی ببینند. با این شرایط معتقدم وجود بازارگردان فقط در منفی‌های بازار ضرورت ندارد و چه در روند‌های صعودی و چه نزولی، بازارگردان‌ها باید به تعادل سهم کمک کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران
طبق اعلام از سوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها؛

سهامداران "وسکاب" بخوانند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ دلیل برای جذابیت صنایع کامودیتی محور

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
با نرخ دستوری دلار و دستور دولت به حقوقی ها برای ایجاد رکود در بازار بورس این تحلیل ها هیچ ارزشی ندارد. بوی گند سیاست های دولت برای برشکستگی مردم و کشور با عوامل نفوذی خیلی وقته که بلند شده!!!!!!!!!
کارشناس.اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
سلام.همه.باید.کمک.کنند.تا.بازار.سرمایه.تقویت.شود.و.به...هیچ.عنوانی.تحت.تاثر.نوسانات.ناشی.از.خبرها.داخل.و.خارج.قرار.نگیرد.تحول.امریکاه.ربطی.به.بورس.نداشته.باشد.و....همواره.منافع.سهامداران.و.سبز.ماندن.بازار.و.بازگشت.سرمایه.ها.به.بورس.مد.نظر.قرار.بگیرد.و.ضمنا.جلوی.پیش.عرضه.ها.گرفته.شود.که.دارند.نقش.منفی.بازی.میکنند.بازار.سرمایه.شرکتهای.بنیادی.و.حبابی.باید.تفکیک.شود.و.در.اختیار.....سهامداران.قرار.گیرد.و.ظیفه.بورس.چرا.بدرستی.ایفا.نمیشود.بورس.باید.مستقل.از.هر.گروه.یا.جناح.باشد.از.ابزار.خود.استفاده.کند.و.بموقع.هم.افشاگری.کند.وهم.شفاف.سازی.کند.وهم.اطلاعات.با.اهمیت.را.بموقع.در.کدال.قرار.دهد.وسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کارشناسان الکی نظر میدن اگه سریع به توافق با آمریکا نرسیم اقتصاد ایران نابود و حکومت هم به تبع آن رفتنی است. چون تراژدی که داره شکل میگیره هوشمند و خودگردان میشه اگر لج کردن طولانی بشه این حمله هوشمند حتی نیاز به کمک آمریکا هم نخواهد داشت و هیچوقت از اقتصاد لنگ ایران دست بر نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
باز تبلیغ برای سهام اشغال خودرویی ها کی این صنعت دست از اسیب به بورس کشور بر میداره خدا میدونه که فقط یه ملت تف و لعنت میکنن این صنعت و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
باز تبلیغ برای سهام اشغال خودرویی ها کی این صنعت دست از اسیب به بورس کشور بر میداره خدا میدونه که فقط یه ملت تف و لعنت میکنن این صنعت و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
ببخشید! برای P/E بازار منفی ها را هم جمع میزنید؟؟؟؟ اصلا پی بر ای منفی مفهوم درستی ندارد. تازه روندی هم که بازار کنونی در پیش گرفته به مدد آن همه حمایتهای جنجالی و هزار بامبول دیگر این شده که شرکتهای زیانده شده اند به اصطلاح لیدر بازار و سهمهای خوب با پی بر ای عالی و خوب تا متوسط بدهکار ریزش و اصلاح بازار!!!!!!!
تا وقتی سهام زیاندهی چون خودرو و ... به قیمتی زیر یکصدتومان برنگردند این بازار اصلاح نشده است. سرتان را زیر برف نکنید. این بازار کشش روزانه 60هزار واحد افزایش یا کاهش شاخص را دارد. اینقدر سرمایه مردم را به چاه ویل خودروسازان سوق ندهید کل بازار را حمایت کنید یا حمایت کنید سهامهای پرریسک ریزش مناسب خود را داشته باشند
A...
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
باسلام و احترام خدمت جناب حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه،ملتمسانه و عاجزانه درخواست دارم که به حقوقی های بی مصرف سهام کگاز ،کطبس،فجام،خفنر،ختراک،تبرک،خموتور،ثشرق دستور برگرداندن حقوق از دست رفته امثال من بفرمائید.این حقوقی ها پول ما رو دوماهه بلوک کردن و این سهم ها الان دو ماهه که با وجود بازار سبز در چندین روز دقیقا دوماهه در منفی پنج قفل کردن و تمام سرمایه ما رو پودر کردن،ضررم قبول کردم،نابود شدنم در بورس بدرک،لااقل همین مقدار اندک آزاد کنید،بخدا من چک دارم ،اگه سهم از منفی پنج به منفی چهار هم برسه میفروشم چون پای آبروم وسط هست.بخدا ما حقیقی ها گناه داریم و زندگیمون در حال نابودیه.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۱
تمام سرمایه ما نابود شد پراید به ۱۵۴ تومان رسید پول خرید یک پراید ما شد به ارزش خرید یک دوچرخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
وقتی یهو و شارپی و دستوری از دو میلیون و صد میکشن پایین معلوم هست که دیگه این بورس خوب نمیشه و اعتمادش نزد مردم و سرمایه گذاران خورد و حقیقی از دست میره و به این زودی ها خوب نمیشه. حقوقی زود فروخت و در رفت ولی حقیقی ها هم تا یه کم خوب میشه و دو روز مثبت بخورن پولشون میکشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
مردم خودشان می فهمند که چه کسی سرمایه ملت رابباد دا د ونیازی به نظرات الکی بعضی ها نیست
بیژن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
یه عده خانه داشتن فروختن تا خانه بهتر بخرند حالا تو این یکسال همون خانه را نمی توانند اجاره کنند یه عده مقدار پول کمی داشتن برای امرار معاش با توسعه رییس دولت تو بازار سرمایه نابود شدن وخیلی چیزهای دیگه در ضمن خیلیا بیکار شدن ولی وسایل اولی زندگی رو باید با دلار۳۰هزار تومانی بخرند. با این وضعیت اگر ................. ...؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
سلام لطفا منتشر بفرمائید
جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه ازشما بنده وخیل سهامداران متضرر درخواست رسیدگی و ورود به بازار بورس را داریم نگذارید این ملت ازتون بی عدالتی ببینند این ملت پشت شما بوده ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
سلام اینکارشناس درامریکا زندکی میکند وحقدارد نکران امریکا باشد وریسجمهورش منتها این کارشناس امریکائی جرا از تضاهرات نا امنی وتجزیه امریکا اصلا خبری ندارد یعنی جه من الان ایرانهستم یا امریکا
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸
باسلام.از آقایان مسولین دلسوز مملکت ریاست محترم مجلس جناب آقای محمدباقر قالیباف جناب سید عزیز حاج آقا ریسی عاجزانه تقاضا دارم به داد مان برسید سرمایه مان رو غارت کردن گول دولت تدبیر و امید خوردیم امید مردم را ناامید کردن به مسله بورس ورود کنید برای رضای خدا ..امروز شما به داد ملت برسید فردا روزی ملت به داد شما می رسند..ضرر مردم و نارضایتی مردم از دولت و بازار سرمایه یعنی خوشحال شدن دشمنان انقلاب .مرگ بر ترامپ تروریست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۶
بنده ۷۰ درصد اصل پولم در بورس نابود شد اگر به ما میکفتند اینجا قمار خانه است و احتمال باختن پولت است اصلا وارد بورس نمیشدم چون بنده و دیگران پولمان را با زحمت و نخوردن بدست آوردیم و پول مفت به دست نیاوردیم که بخوایم مفت در قمارخانه از دست بدهیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳
نیروگاهیها خوبن
پس اندازمو حقوقیهای دولتی دزدیدند.
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
سهام پارس مینو خریدم نزدیک 2000 تومن الان 600 تومنه. سهام آپ خریدم 4200 تومن شده 2000 تومن. سرمایه گزاری سایپا خریدم 2600 تومن شده 1000 تومن. اینجا بورسه یا دزدخونه دولتی؟
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
همه می دانند ناظرین بورس حافظ و حامی و امین و امانت دار حقوق سهامداران به خصوص خرد باشند ....اما ناظرین بورس و شورای عالی بورس و تمام دست اندرکاران در واقع یکی از ارکان فاسد و همدست حقوقی ها و همدست باندهایی هستند که با رانت اطلاعات با دروغ و تمام ترفندهای دیگر که از طریق یک دسیسه یک روش اقتصادی فاسد نشات گرفته دنبال می شود نشان آن همین روش دستوری پایین نگه داشتن شاخص است همین روش دستوری منفی گردن سهام ها است آن قدر در زیر لایه بورس فساد نهادینه شده است که این ماشین مهارگسیخته شده است و به نظر نمی رسد هیچ اراده ای برای نجات آن وجود داشته باشد حتی حقوق دان ها و سیستم قضائی هم تمایل به ورود به این ماشین فاسد را ندارد