بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش هیجان در نوسان بازار سرمایه/ شرط بازگشت سرمایه‌گذاران

مدیرعامل کارگزاری آبان گفت: سهامداران همچنان که در زمان خرید هیجانی عمل کرده و به نوعی در خرید از هم سبقت می‌گرفتند، در حال حاضر در فروش هم همین روند را در پیش گرفتند.
کد خبر : ۲۲۹۰۵۴

نقش هیجان در نوسان بازار سرمایه/ شرط بازگشت سرمایه گذاران به بازار

مصطفی حقیقی مهمانداری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: فراز و نشیب بازار سرمایه ناشی از کم توجهی سرمایه‌گذاران است که بدون تحقیق و تحلیل وارد بازار می‌شوند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: متاسفانه اکثر سهامداران به ویژه سهامداران تازه وارد با توصیه افراد غیرمتخصص اقدام به خرید و فروش می‌کنند و این یکی از مشکلات بازار است.

وی با بیان اینکه محتوای یک سهم در مدت ۲۴ ساعت زیاد تغییر نمی‌کند که با مثبت و منفی زیاد روبه رو می‌شود، گفت: البته در این بین برخی با اطلاعات لازم نوسان گیری می‌کنند، اما عده‌ای ممکن است متضرر شوند، تا زمانی که سهامداران تحلیل‌های درست نداشته باشند و یا توسط افراد خبره اقدام به معامله نکنند این وضعیت ادامه خواهد داشت.

حقیقی مهمانداری تاکید کرد: در همه بازار‌ها اعتماد حرف نخست را می‌زند وعدم اعتمادی که به وجود آمده تاثیر زیادی در منفی شدن بازار دارد اگر شما پول خود را جایی قرار دهید که متضرر شوید برای حضور در آن تردید خواهید داشت.

مدیرعامل کارگزاری آبان بیان کرد: البته مردم نیز هیجانی عمل می‌کنند و همچنان که در زمان خرید به توصیه‌های کسی گوش نمی‌کردند و به نوعی در خرید از هم سبقت می‌گرفتند، در حال حاضر در فروش هم همین روند را در پیش گرفتند و سهم‌های ارزنده را با قیمت کمتر از ارزش واقعی می‌فروشند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر بازار به ثبات برسد و با اعمال سیاست‌های لازم جلوی تلقی کاهش را بگیریم، مردم به بازار بر می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: این فراز و نشیب در همه بازار‌های سرمایه وجود دارد و در سال‌های گذشته نیزدر کشور ما هم رخ داد و ذات بازار سرمایه این گونه است و عوامل سیاسی و اقتصادی بر روی آن اثرگذار است.

حقیقی مهمانداری گفت: سهامداران از افت قیمت وحشت نکنند و سهام با ارزش خود را به آسانی از دست ندهند، بازار به تعادل برخواهد گشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

احتمال ادامه اختلال فرابورس در معاملات فردا

کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۲فرصتی که اقبال "خودرو" را تداوم می‌بخشد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
شما دخالت نکنید و فاز منفی ندید بازار درست میشه چند روز میشه بازار مسیر رو به رشد آغاز کرده لطفا کارشناسی نکنید اگه بلد نیستی