بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
معاون توسعه صندوق نوآوری مطرح کرد:

توصیه‌هایی برای کاهش ریسک ایده‌های استارتاپی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: فعالان حوزه نوآوری نیاز نیست که حتما یک ایده استارتاپی جدید ارایه دهند، بلکه با کپی هوشمندانه استارتاپ های خوب دنیا می توانند ریسک های موجود در این حوزه را پایین بیاورند.
کد خبر : ۲۲۹۳۰۳

به گزارش بورس نیوز، سیاوش ملکی معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی فر توصیه کرد: نیاز نیست در راه اندازی یک استارتاپ، یک مدل کسب و کاری را که تا کنون در دنیا وجود نداشته، خلق کنند.

وی افزود: آنها کافی است یک مدل کسب و کار، یک بوم و یک ایده استارتاپی را که در دنیا آزموده شده و جواب داده بگیرند و یک اجرای بدون نقص در کشور ارائه کنند.

ملکی فر یادآور شد: بزرگان استارتاپی کشور نیز هیچ کدام برای اولین بار در دنیا و ایران ایجاد نشده است، بلکه همه یک کپی هوشمندانه و ایرانی شده از حوزه های مختلف هستند.

وی گفت: فناوران می توانند با کپی کردن استارتاپ های خوب دنیا بخشی از ریسک های خود را پایین آورند. ریسک در حوزه نوآوری بسیار زیاد است که از جمله آن ریسک بازار است، بنابراین فعالان در زمینه استارتاپ با کپی کردن استارتاپ های خوب دنیا می توانید ریسک های خود را پایین بیاورند.

بازآفرینی در حوزه آموزش با شیوع کرونا در دنیا تشدید شد

ملکی فر افزود: با توجه به توسعه فناوری در دنیا شاهد روند بازآفرینی در حوزه آموزش بودیم، شیوع ویروس کووید ۱۹ به این قضیه دامن زد و باعث شد نیاز به استارتاپ های این حوزه بیشتر شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع این بیماری در ایران و پیرو آن اعمال محدودیت ها، بخشی از بار بیماری کووید ۱۹ در حوزه آموزش را استارتاپ ها انجام دادند.

معاون توسعه صندوق نوآوری ادامه داد: با توجه به گذشت هفت ماه از شیوع این بیماری اکنون بازار برای فعالیت استارتاپ ها در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش بزرگتر شده است و تقاضا نیز بیشتر شده، در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش کرد استارتاپ های توانمند این حوزه را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی کنند.

ملکی فر با اشاره به معرفی ۶ استارتاپ حوزه آموزش در این دوره از رویداد یادآور شد: از این تعداد ۲ استارتاپ توانستند قبل از ورود به این رویداد سرمایه مورد نیاز خود را جذب کنند.

وی با ابراز امیداوری از اینکه شاهد فعالیت استارتاپ های بیشتری درحوزه آموزش باشیم، افزود: در صندوق بعد از این رویداد حداقل یک رویداد دیگر در حوزه آموزش برگزار خواهد شد، چرا که این حوزه بسیار وسیع است و قابلیت فعالیت بیشتر در آن وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر