بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
میزان حق بیمه صادر شده شرکت "بنو" در شهریور ماه و در رشته بیمه های «درمان»، «حوادث سرنشین»، «مهندسی» با کاهش حق بیمه مواجه بوده که مجموعاً ۲۸ درصد کاهش را در مقایسه با ماه گذشته شرکت "بنو" مشاهده می‌کنیم.
کد خبر : ۲۲۹۳۷۴

پرچم خسارت پرداختنی در دستان رشته بیمه «درمان»

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت بیمه تجارت نو "بنو" در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به شهریور‌ماه، میزان حق بیمه صادر شده بیمه‌شدگان تحت پوشش خود را مبلغی بالغ بر ۱.۳۷۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده که بیشترین میزان حق بیمه صادرشده در اختیار بخش «ثالث-اجباری» بوده است.

خسارت‌های پرداختی
شرکت بیمه تجارت نو در گزارش‌های شهریورماه، دربخش "میزان خسارت پرداختنی" به مشتریان مبلغ ۳۱۳.۳۲۳ میلیون ریال پرداخت کرده که این مبلغ به نسبت مردادماه در همین بخش، رشد سرسام‌آوری را به این شرکت بیمه‌ای تحمیل کرده و مجموعه رشد ۷۰درصدی خسارت‌ها بر گُرده گزارش‌های مالی این شرکت سنگینی می‌کند؛ از سوی دیگر، آمارهای شهریور در مقایسه با آمارهای ابتدای سال جاری نیز افزایش ۱۲۸درصدی پرداخت به بیمه‌شدگان کاملا مشهود بوده که سهامداران از بابت افزایش پرداخت‌ها و عدم توجه به ماندگاری سرمایه در این شرکت، ناراحت کرده است.

بر پایه این گزارش، آمارهای اعلام شده از سوی این شرکت بیمه‌ای در بخش «درمان» نیز حاکی از آمارهای قابل توجهی بوده به نحوی که رشد افسارگسیخته‌ای که پرداختی این بخش داشته به نسبت مردادماه، رشد ۸۰درصدی را به ثبت رسانده است.

به ظن بسیاری از کارشناسان بیمه‌ای، اهالی صنعت بیمه باید درخصوص کاهش میزان پرداخت خسارت‌ها در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، راهکارهای آموزشی بیشتری را درنظر گیرند و فقط به فکر صدور بیمه‌نامه به هر بهایی نباشند.

پرچم خسارت پرداختنی در دستان رشته بیمه «درمان»

حق بیمه‌های صادرشده
در ادامه این گزارش می‌توان ذره‌بینی بر میزان حق بیمه صادر شده شرکت "بنو" در شهریورماه داشت.

این شرکت در رشته بیمه‌های «درمان»، «حوادث سرنشین»، «مهندسی» با کاهش حق بیمه مواجه شده که مجموعاً ۲۸درصد کاهش کام سهامداران را تلخ کرده است.

نمودار روند حق بیمه صادر شده سه رشته بیمه «درمان»، «حوادث سرنشین» و «مهندسی» در زیر مشخص است.

پرچم خسارت پرداختنی در دستان رشته بیمه «درمان»

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه تجارت نو در نیمه نخست سال جاری در بخش حق بیمه صادر شده و در رشته بیمه «درمان» از آغاز تابستان روند نزولی را در پیش گرفته که تا شهریورماه این مسیر همچنان ادامه داشته و راهکاریی نسبت به تغییر نوسان منفی به مثبت ارائه نشده است.

پرچم خسارت پرداختنی در دستان رشته بیمه «درمان»

در جدول بالا که رشته‌های بیمه درمان کاملا مشخص بوده، به‌غیر از فصل بهار، سیر نزولی این شرکت کاملا بر روان سهامدارانی که از لحاظ بنیادی سهم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، تاثیرگذار بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر