بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سنگ بانک مرکزی جلوی پای بورس

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: ارائه بسته اصلاحی بانک مرکزی مبنی بر عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار و احتمال اثرگذاری آن بر نرخ ارز موجب بروز شوک مقطعی به بورس شده است.
کد خبر : ۲۲۹۳۸۲

سنگ بانک مرکزی جلوی پای بورس

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره افت شاخص در معاملات امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه عامل افزایش شاخص طی روز‌های اخیر نرخ ارز بود، ارائه بسته اصلاحی بانک مرکزی مبنی بر عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار و احتمال اثرگذاری آن بر نرخ ارز موجب بروز شوک مقطعی به بورس شده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه افزود: در شرایط فعلی با توجه به تلاطمات موجود در بازار‌های مختلف، بازار سرمایه یکی از بازار‌های حفظ و نگهداشت ارزش دارایی‌ها به شمار می‌رود و ریزش امروز بیشتر یک شوک مقطعی نیست.

وی درباره افزایش عرضه در ساعت پایانی معاملات روز گذشته گفت: منشا این حرکت و این واکنش بازار به نحوه بازارگردانی و کنترل شاخص برمی گردد، زمانی که شاخص کل و هم وزن به یکباره یک واگرایی نسبت به روند گذشته نشان می‌دهندکه به هر شکل ممکن تلاش زیادی می‌شود که شاخص به شکلی مثبت نگه داشته شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مثبت نگه داشتن شاخص موجب می‌شود که حرکت طبیعی بازار جریان نداشته باشد به همین دلیل پس از ورود اطلاعات جدید بلافاصله تعادل بازار بهم می‌ریزد.

آقابزرگی ادامه داد: زمانی که خارج از روند سیستماتیک و روال طبیعی بازار کنترل شود این نوع تبعات را در پی دارد که ناشی از اثرگذاری حرکت غیرطبیعی و روال بازار است.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های بازار سرمایه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلح قیمت داشتند به شرط اینکه اراده و قدرت کنترل شاخص را کنار گذاشته شود و بازار حرکت طبیعی خود را داشته باشد روندبازار صعودی ملایم خواهد بود.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
چتر اصلاح روی تمام گروه‌ها رفت/ موج آرام و روبه بالا
سعید قاسملو کارشناس بازار سرمایه
برآورد ارزش جايگزيني مجموع شركت هاي بازار سرمايه
نگرانی‌ سهامداران
عدم فروش سهام، پاشنه آشیل سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها؛
نگرانی‌ سهامداران "وخارزم" از افت قیمت سهم‌ها
دوپینگ بازار بین دو نیمه
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:
دوپینگ بازار بین دو نیمه
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
......
مایوس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
از خدا بیخبران انقدر به مردم در یکی دو ماه گذشته ضرر تحمیل کردند که خیلیا بیماری قلبی گرفتن. خدا ازتون نگذره. سهم وساپا 2600 خریدیم شده 1000 تومن آپ 4200 تومن شده 1800 تومن. ولی همه چیز چندین برابر قیمتاشون بالا رفته.
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
من چی بگم حکشتی ۸۰۰۰تومانی شده ۴۰۰۰هراز تومان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خدا .........بازار ..............تمام پولای مردم سوخت
مهدی میلانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
بابا من نمیدونم چه اتفاقی باید بیفته که بورس رشد کنه .آخ هر خبر خوب وبد مگه باید بورس رو بیاره پایین .تزریق دلار باید دلاررو پایین بیاره نه بورس رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خدا از دستهای پشت پرده نگذره گندش بعدا در میاد ولی چه فایده سرمایه مردم دیگه از دست رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
اقا چرند نگو تو کارشناسی ؟دلار از بیست و یک تومن رسید به سی و یکتومن شاخص از دومیلیون رسید به یک میلیون و پونصد دلار بالا میرفت بورس سقوط ازاد .شما اهداف دیگه ای تو سرتون دنبال میکنی پای بورس وسط می کشید . بورس هم شده مثل برجام همه اتفاقات قبلا به برجام نسبت میدادن الان که تاریخ مصرفش منقضی شده حالا به بورس نسبت میدن .اینها کارشناس الکی هستند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خداشاهده فشار بدی روی سهامدار خرد دارین میارین بفدم کلی تبلیغ میکنین که بیاین بورس با پا پیش میکشین با دست پس میزنین این چه رسمیه رسمه مردون،ی و معرفت که طرف کلی ضرر کرده ولی هنوز وایساده حتی اگر یک درصد آز اینا هم به حرف شما و رشد اقتصاد و جهش تولید امده باشن دی،ه وقتش رسیده که تا عید ی پاداشی هرچند با جبران ضررهاشون و سود کم تسکینی باشه و جواب حرکت عظیمشون به سمت بورس و تولید اینو بدونید اینا هم میتونستن به جای بورس و تولید به دلالی و خرید و فروش سکه و دلار میپرداختن ...امیددارم پاداش خوبی برای صبر و ضررشون داده بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
خداشاهده فشار بدی روی سهامدار خرد دارین میارین بفدم کلی تبلیغ میکنین که بیاین بورس با پا پیش میکشین با دست پس میزنین این چه رسمیه رسمه مردون،ی و معرفت که طرف کلی ضرر کرده ولی هنوز وایساده حتی اگر یک درصد آز اینا هم به حرف شما و رشد اقتصاد و جهش تولید امده باشن دی،ه وقتش رسیده که تا عید ی پاداشی هرچند با جبران ضررهاشون و سود کم تسکینی باشه و جواب حرکت عظیمشون به سمت بورس و تولید اینو بدونید اینا هم میتونستن به جای بورس و تولید به دلالی و خرید و فروش سکه و دلار میپرداختن ...امیددارم پاداش خوبی برای صبر و ضررشون داده بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
فعلا تا حسینقلی خان مملکتو اداره میکنه (۳۰ ساله) وضع همینه . ضرب زیدا
اقدس
United States of America
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
من چی بگم؟
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
این آدم یک آشغال به تمام معنی هستش-عامل تمام ریزش ها همین آدمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ترانزیت دارویی در کار نیست این دارو از داخل کشور ایران
وارد عراق شده و ایرانی است چرا همه را چون خود خر دانید
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
باید جایزه زرشک طلایی را به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بابت نابود کردن بورس و تولید اهدا کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
این همه پول از مردم خوردید کافی نیست.هر که می خواهد بدبختر شود به اراجیف این شخص گوش کند.