بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
نه در سودآوری بلکه با فروش سهام این کره‌فروش؛

"غمارگ " بالاخره به درد "وبشهر" خورد

در مجموع این شرکت با تحقق ۳.۰۲۲ میلیارد ریال سود خالص در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، سودی ۳۶۶ ریالی را به ازای هر سهم محقق کرده است.
کد خبر : ۲۲۹۸۶۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که دلایل خرید سهام شرکت "غمارگ" توسط سهامداران حقیقی آن هم در این قیمت‌ها بر بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه پوشیده، اما فروش سهام این شرکت برای سهامدار عمده اش سودی مطلوب را به ارمغان آورد.

در حالی که صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده شرکت توسعه صنایع بهشهر حاکی از تحقق سود خالصی ۳.۰۲۲ میلیارد ریالی در این مدت بوده، نگاهی ریزبینانه‌تر به درآمد‌های شناسایی شده این شرکت نشان دهنده شناسایی سود ۱.۴۹۸ میلیارد ریالی ناشی از فروش سهام شرکت مارگارین است.

اما همانطور که در جدول ذیل مشاهده می‌شود، افزایش سود‌های شناسایی شده از شرکت‌های صنایع شیر ایران و تامین سرمایه نوین، از اصلی‌ترین دلایل رشد درآمد‌های ناشی از سرمایه گذاری این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

از دیگر نکات قابل توجه صورت‌های مالی منتشر شده بهشهر می‌توان به افزایش درآمد‌های ناشی از سود فروش سرمایه گذاری‌های این شرکت اشاره کرد که بخش عمده‌ای از این درآمد‌ها مربوط به فروش بیش از ۹.۳ میلیونی سهم شرکت صنعتی بهپاک و در حدود ۲.۶ میلیون سهم شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر و بیش از ۵۴ میلیون سهمی مارگارین بوده که در مجموع سودی ۲.۳۴۹ میلیارد ریالی را نصیب این شرکت در ۶ ماهه نخست کرده است.

در مجموع این شرکت با تحقق ۳.۰۲۲ میلیارد ریال سود خالص در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، سودی ۳۶۶ ریالی را به ازای هر سهم محقق کرده که این سود علیرغم ماهیت سرمایه گذاری بودن این شرکت و شناسایی بخشی بزرگ از سود در ۶ ماهه دوم، به هیچ وجه تناسبی با قیمت‌های کنونی سهام این شرکت ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر