بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
رکورد شکنی‌های پیاپی "مرقام" و اینبار تحقق زیان ۱.۸۱۱ ریالی؛

زیانی که حالا حالا‌ها جبران نخواهد شد

شناسایی بیش از ۶۴۲ میلیارد ریالی زیان غیر عملیاتی ناشی از زیان تسعیر ارز مربوط به مانده بدهی ارزی به شرکت Grg بوده که رقم محاسبه شده ارز بر اساس نرخ ارز سامانه سنا است.
کد خبر : ۲۲۹۹۵۱

زیانی که حالا حالا‌ها جبران نخواهد شد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، تحقق زیان سالانه ۱.۸۱۱ ریالی به ازای هر سهم برای شرکتی که در ماه‌های گذشته قیمت‌های بیش از ۶۹.۰۰۰ ریال را نیز ثبت کرده بود، رویدادی است که توجیهی محکم برای ادامه روند کاهش قیمت هر سهم شرکت ایران ارقام در روز‌ها و ماه‌های آتی دارد.

اینکه شرکتی کوچک با عدم توانایی در سود سازی‌هایی حتی کوچک چگونه می‌تواند زیان انباشته بیش از ۱.۲۲۹ میلیارد ریالی خود را در سال‌های آتی جبران کند سوالی است که می‌بایست از خریداران سهام این شرکت در قیمت‌های بیش از ۲۶.۰۰۰ ریال در روز گذشته پرسید.

زیانی که حالا حالا‌ها جبران نخواهد شد

از نکات قابل توجه در شناسایی زیان ۸۹۴ میلیارد ریالی خالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، افت ۱۰ درصدی درآمد‌های شرکت و البته ۲۲ درصدی بهای تمام شده در مقایسه با سال گذشته بوده که این موضوع به همراه ۲۹۸ میلیارد ریال هزینه‌های فروش و ۶۴۲ میلیارد ریال سایر هزینه‌های عملیاتی منجر به تحقق بیش از ۹۰۵ میلیارد ریال زیان عملیاتی شود.

زیانی که حالا حالا‌ها جبران نخواهد شد

همانگونه که در جدول هم مشاهده می‌شود، درآمد‌های شرکت به ویژه در بخش خدمات نرم افزاری نه تنها رشد محسوسی نداشته بلکه افت بسیار چشمگیری را به ثبت رسانده است.

با این وجود شناسایی بیش از ۶۴۲ میلیارد ریالی زیان غیر عملیاتی ناشی از زیان تسعیر ارز مربوط به مانده بدهی ارزی به شرکت Grg بوده که رقم محاسبه شده ارز بر اساس نرخ ارز سامانه سنا است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در پی لغو مجمع نوبت اول شرکت ایران ارقام؛

"مرقام" سهامداران را مجددا فراخواند

۷۸ میلیارد تومان حقوق و دستمزد در مقابل ۹۷ میلیارد درآمد سالانه؛

مهر حسابرس بر اوضاع بسیار وخیم "مرقام"

۶۸ میلیارد ریال شناسایی درآمد در حساب این شرکت؛

انعقاد ۴ فقره قرارداد بین "مرقام" و "وتجارت"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
سلام
برای خریدقطغه به بازاررفته بودم فروشنده قیمت نداشت به همکارانش زنگ زدقیمت روز رابدست آورد وقطعه رافروخت .
دراوضاع کنونی نبایدرقابت کرد بلکه رفاقت شرط عقل بوده وازاین طریق همه سربلندخواهیم بود.
البته شرط اصلی رفاقت مسئولین وآقا !؟زاده ها میباشدکه اسلام نیازمندامانت داری وتعهد آنها میباشد .
امیرامیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
شرکت مرقام پتانسیلهای زیادی برای سود آوری دارد به طور مثال قرارداد با سامانتل و انتقال 200 هزار خط سازمانی به شرکت مرقام که عنوان شده 60 هزار شماره رند وجود دارد که در صورت استارت پروژه فقط از فروش سیم کارت‌ها دو برابر مارکت کنونی سود خواهد ساخت یعنی به ازای هر سهم 5000 تومان و همانطور که همه ما می‌دانیم بیشترین سود اپراتورها سود خدمات سیم کارت میباشد که در آن بخش نیز مرقام با خدمات اپراتوری سود بسیار خوبی محقق خواهد کرد در بخش دیگر با تصویب صندوقهای فروشگاهی در صورت استارت پروژه با توجه به سهم 40 درصدی مرقام تحول بزرگی نیز در این بخش از لحاظ سود آوری خواهیم داشت.. متاسفانه تیتر خوبی انتخاب نکردید