بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

تولید فولاد دو برابر نیاز واقعی کشور است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میزان تولید فولاد ۲ برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور بوده و نوسانات قیمتی کنونی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.
کد خبر : ۲۳۰۳۲۲

تولید فولاد دو برابر نیاز واقعی کشور است

به گزارش بورس نیوز، حجت اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره التهاب بازار فولاد، اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید فولاد ۲ برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور بوده و نوسانات قیمتی کنونی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.

وی با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان بالادستی و پایین دستی تمامی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند، آشفتگی بازار از بین می‌رود، افزود: مصرف ظاهری فولاد در سال ۱۳۹۸ در بازه ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن بود درحالیکه برآورد‌های غیررسمی، میزان مصرف واقعی کشور را ۱۲ تا ۱۴ میلیون تن نشان می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تعیین قیمت محصولات زنجیره فولاد براساس مولفه‌های داخلی را یکی از راهکار‌های حل مشکلات زنجیره فولاد برشمرد و ادامه داد: وابستگی کامل قیمت‌های فولاد داخلی به قیمت‌های جهانی موجب می‌شود، قیمت‌های داخلی فولاد با نوسانات مقطعی ارز دچار نوسان شده و التهابات زیادی در بازار داخلی ایجاد شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در گزارش کمیسیون متبوعش درباره راهکار‌های ساماندهی بازار فولاد، گفت: کمیسیون خواستار بررسی پیشنهادات مطرح شده برای ساماندهی بازار فولاد در قالب تبصره ماده ۴۵ است تا این پیشنهادات هرچه سریعتر به قانون تبدیل شود، زیرا مشکل عرضه فولاد جزو مطالب عمومی بوده و در صنایع خودروسازی، ساختمان سازی و.. اثرگذار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

قیمت گذاری سنگ آهن، منصفانه نیست!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیلی سیاست‌های صمت ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش نرخ ارز، خبری خوشایند برای صادرات‌محورها

ارسال نظر