بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به رفتار سلیقه ای ناظر در بازگشایی ها و سودهای کلانی که بعضی آقایان به جیب زدند و...
کد خبر : ۲۳۰۵۱۲

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، زرشک طلایی امروز به اهالی ملاصدرا تعلق میگیرد. همان ها که دو نماد بورسی را در منفی حدودا ۵۰ درصدی بازگشایی کردند؛ بعد که دیدند صدای همه درآمده، معاملات یکی را ابطال کردند تا صداها بخوابد و دیگری تایید شد تا ابهت شان برقرار بماند! یک بام و دو هوا شنیده ایم؛ ولی این رفتار ضد و نقیض فراتر از یک بام و دو هوا بود و صد البته که فشارهای خارجی، در این کوتاه آمدن بی تاثیر نبود. هر چه هست، اولین بار نیست که شاهد رفتارهای سلیقه ای در این بازار هستید و قطعا، آخرین بار هم نخواهد بود.

 

سود کلان آقایون از نوسان بورس

گفتیم ریزش، یادمان آمد در همین چند ماه بعضی آقایان و آقازاده هایشان، سودهای چند هزار میلیارد تومانی از سفره بورس برده اند و اتفاقا قبل از شروع ریزش طوفانی بورس، خارج شده اند! بد نیست اگر به جای شعار کنترل حساب ها و مبارزه با پولشویی، این سودهای بادآورده هم رصد شود تا مسوول ضرر و زیان سنگینی که به مردم تحمیل شد نیز، شناسایی گردد!

 

سورپرایزی از دل میرداماد

امروز اما سکه هم از سکه افتاد و سرمایه گذاران را دچار ضرر و زیان کرد! دلار هم کم کم به کانال ۲۵ هزار تومانی نزدیک می شود و ناخوآگاه یادمان می آید که بعضی ها همان روزهای اول رشد بازار ارز، گفتند دلار تا بالای ۳۰ می رود و بعد پایین می کشند تا مردم را خوشحال کنند! ما که باور نداریم هدف از بازی بازار ارز و سکه، یک سقوط قیمتی با هدف شاد کردن مردم بوده باشد و مطمئنیم این بازی، از جنس بازی بازار سرمایه بود و طبق معمول، بازندگان اصلی این بازی ها مردم هستند و سودش به جیب از ما بهتران می رود. از میرداماد هم خبر داده اند که یک بسته ارزی برای مان هدیه دارند و پیشاپیش آرزو میکنیم بازی جدیدی در راه نباشد!

 

گنجشک فروشی در جاده مخصوص

اهالی جاده مخصوص گفته اند راه اندازی خطوط تولید جدید در قطعه سازی ها به صرفه نیست؛ چرا که تنوع خودرو زیاد و تیراژ تولید، کم است! معلوم نیست این بزرگواران چرا امروز این حرف ها را می زنند؟ آن روز که برای جذب مشتری، هر روز محصول جدیدی به سبد پیش فروش ها اضافه می کردند، یادشان نبود که تولید قطعات را هم در برنامه بگنجانند؟ واقعا لازم بود خودروسازانی که برای تولید همان چند محصول قدیمی، در گل مانده بودند؛ خودروهایی پیش فروش کنند که حتی نام بعضی هایشان را هم قبلا کسی نشنیده بود؟ یا شاید هم از اول کار می دانستند چه خبر است و میوه به بار ننشسته درخت خشکیده ای را پیش فروش کردند تا فقط مشتری جذب کنند... البته هنوز از آن روزی که قناری پیش فروش کردند و گنجشک تحویل دادند، زیاد نمی گذرد.

 

واحد پولی جدیدی به افتخار همت

و خبر آخر اینکه در همان گیر و داری که دوستان بر سر حذف ۴ صفر از واحد پول ملی هر روز جلسه تشکیل می دادند، بی آنکه نتیجه ای حاصل شود؛ خیلی نرم و لطیف یک واحد پول جدید به واحد پولی مان اضافه شد که خیلی هم کاربردی تر است. "همت" واحد پولی جدیدی است که در ادبیات مالی به سرعت جای خود را باز کرده و البته صفر های بیشتری هم حذف کرده که شما راحت تر باشید. هر ۱۰۰۰ میلیارد تومان، یک همت! بیشتری کاربرد این واحد پولی هم در اعلام اختلاس های آقایان خواهد بود. کمتر از ۱ همت نبرید که ما حوصله شمردن صفر نداریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ارز ما یا ارز شما ...

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ارز ما یا ارز شما ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
نگا فقط میخوام این .............برگرده ............ اینو قشنگ بولد بزن زیر این خبر بورس نیوز
ناشناس
Germany
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
چین با صادرات و تنوع محصول همان پراید را از درامد زایی انداخت تا صرفه در واردات باشد اقتصاد خوانده های پرفسور ماب کجایید تحلیل شما کجاست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
عباس آخوندی، وزیر سابق کشور و به گفته‌ی خودش یک فعال سیاسی در حوزه‌ی تمدن بوده که در دو سال گذشته از بورس ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود بُرد.

او قبل از ریزش شدید، دستوری و برنامه‌ریزی شده‌ی بورس، از بورس خارج شده بود!!
مرگ بر دزدان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
خدا کنه هر کسی تو امریکا اتخاب شد اولین دستورش .............باشه. این دزدا مارو نابود کردن خودشونم نابود بشن.
Nima
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
بیخود تحلیل محلیل نکنید ، ماهی از سر گنده گردد نی ز دم ! تا ..... سر کار فعلا این اندر حکایات و ظلم ظالم و جور صیاد و داریم. لعنت به جهل و نادانی و گوسفند وار زندگی کردن، شاید بگی چه ربطی داشت ولی ای کاش ربطش و میفهمیدی بای
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
مقامات با هم هماهنگن که دارایهای مردمو بدزدن و دزدیدن چون دیگه نفت و چیزای دیگه نمیتونن بفروشن دارن جیب ملتو میزنن.یکیش رو شد مثل اخوندی منتظر بثیه باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
نقل قول
مسولین نظام یکبار دیگر تاوان خیانتشون به مردم وریزش دستوری بورس را با رای اوردن ترامپ پس می دهند ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
نقل قول
مسولین نظام یکبار دیگر تاوان خیانتشون به مردم وریزش دستوری بورس را با رای اوردن ترامپ پس می دهند ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین