بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حجم مبنا تله‌ای که نماد‌ها را گرفتار می‌کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که در قوانین اهمیت دارد حجم مبنا است که برخی نماد‌ها در تله آن گرفتار شدند و اصلاح نمی‌کنند به همین دلیل کمی فشار بر بازار وارد می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۰۵۲۷

حجم مبنا تله‌ای که نماد‌ها را گرفتار می‌کند

همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره تاثیر قوانینی که سازمان بورس برای بازار وضع می کند،اظهار کرد: هر قانونی که مصوب شده زمان می‌برد تا تاثیر خود را بر بازار بگذارد.

کارشناس بازار سرمایه، سبز بودن بازار در روز گذشته را به علت کاهش قیمت سهام طی ۲ ماهه اخیر عنوان کرد و افزود: بازار مترصد یک بازگشت قیمتی بود به همین دلیل شاهد یک بازگشت قیمتی بودیم.

وی گفت: بازار در حال حاضر در لاک احتیاطی به سر می‌برد و عملا نگاه به آینده دارد و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد.

دارابی بیان کرد: در قوانین و مقررات از شاخص ۵۵۰ هزار واحدی ابتدای سال تا ۲ میلیون به میزان قابل ملاحظه‌ای اگر قوانین و مقررات باثبات باشد در روند بازار تاثیر یکنواختی خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر قانونی که موجب مشکل در بازار شده است افزایش حجم مبنا است که برخلاف برخی قوانین و مقررات کنار گذاشته نشد به همین دلیل یکسری صف‌های فروش بدون تحرک وجود دارد مانند کارخانجات مخابراتی، بانک سرمایه، کیسون و برخی نماد‌های دیگر که حجم مبنای خود را پر نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که در قوانین اهمیت دارد حجم مبنا است که برخی نماد‌ها در تله آن گرفتار شدند و اصلاح نمی‌کنند به همین دلیل فشار بر بازار وارد می‌کنند.

دارابی افزود: در زمانی که بازار هیجانی است می‌توان برخی مقررات را موقتا کم یا زیاد کرد تا هیجان بازار کنترل شود، اما اینکه در درازمدت تاثیر بر بازار داشته باشد این گونه نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
بزرگترین مشکل بورس در حال حاضر، رئیسشه. کارنامه مدیریت ایشان به اندازه کافی گویا هست.
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
بعد این کارشناس منفی بودن امروز را ناشی از چه میدانند ؟ مگر میدانند بازار بدیلیل جذاب شدن قیمت ها سبز شد و فردای ان روز قیمتها غیر جذاب شود و دوباره بازار منفی تر هم شود. حالا این کارشناس که در توجیه دلیل سبز بودن موفق نیوده حبت از حجم مبنا میزند که اجرازه نمی دهد برخی سهم ها اصلاح کنند و باعث منفی شدن کل بازار گردیده خداوکیلی خودتان از حرف خودتان خنده تان نمی گیرد؟ فقط چند تا سهم کوچک حجم مبنا پر نمی کنند که انها هم باندازه کافی اصلاح کرده اند چرا فکر میکنید هر کسی واقعا کارشناس است و با نظرات اینگونه افراد جهت دهی اشتباه به بازار می دهید