بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

سیاست‌های آمریکا با جابه‌جایی احزاب تغییر نمی‌کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: سیاست‌های آمریکا با جابه‌جایی احزاب تغییر نمی‌کند، حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دست به دست هم دهند و سیاستی که در جهان برای کنترل دلار و انرژی دنبال می‌شود ثابت است و فقط هنرپیشه‌های آن تغییر می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۰۷۳۹

سیاست‌های آمریکا با جا به جایی احزاب تغییر نمی‌کند

به گزارش بورس نیوز، فریدون عباسی درباره تاثیر پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا بر بازار جهانی نفت اظهار کرد: سیاست‌های مرتبط با انرژی کشور‌ها با تغییر روسای دولت‌ها چندان دستخوش تغییر نمی‌شود چراکه اگر کشور‌ها در اقتصاد، توسعه اجتماعی و ایجاد رفاه اجتماعی مردم‌شان، دارای راهبرد مشخصی باشند قاعدتا باید براساس برنامه ثابتی پیش می‌روند.

وی افزود: به‌عنوان مثال میزان نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق آن‌ها مطابق برنامه طولانی مدت است بنابراین این سیاست‌ها با تغییر یک رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کنند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در خانه ملت ادامه داد: ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نماینده حزب دموکرات پیروز شود و ظاهرا عضو و همراه پیمان‌های محیط زیستی بوده، اما ترامپ یا حزب جمهوری‌خواه از آن خارج شده است که در این شرایط ممکن است حزب دموکرات که پیروز شده مصرف زغال سنگ را پایین آورند، در حالی که یکی از اهرم‌های رای‌آوری ترامپ بالا بردن مصرف زغال سنگ بود لذا زمانی که حزب مقابل به سمت افزایش مصرف زغال سنگ می‌رود به‌یقین میزان مصرف آن در گازوئیل، مازوت و بنزین متفاوت می‌شود و در این شرایط پیروزی یک حزب می‌تواند در بازار تاثیر گذارد.

عباسی خاطرنشان کرد: در تحلیل‌ها باید به دنبال بررسی سیاست‌های مرتبط با رفاه اجتماعی و محیط زیستی احزاب باشیم چراکه اگر این سیاست‌های احزاب با هم متفاوت باشند رئیس جمهور جدید نیز باید بر نظریه حزب خود پایبند باشد، اما به‌یقین نظریه جدید که می‌خواهد جایگزین نظریه قبلی شود در کوتاه مدت تاثیرگذار نخواهد بود. همچنین اگر پارامتر‌هایی در آمریکا تغییر کند، این پارمتر‌ها در چین و روسیه نیز تغییر خواهد کرد، بنابراین تغییر این پارامتر‌ها در کنار هم می‌تواند در بازار جهانی نفت تاثیرگذارشود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: سیاست‌های آمریکا با جا به جایی احزاب تغییر نمی‌کند، چراکه آن‌ها یک نظام سیاست‌گذاری ثابت دارند آن نظام برای اداره داخلی و بازی دادن جهان سبب می‌شود حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دست به دست هم دهند و سیاستی که در جهان برای کنترل دلار و انرژی دنبال می‌شود ثابت است و فقط هنرپیشه‌های آن تغییر می‌کنند.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلار ۵۰ هزار تومانی، نتیجه پیروزی ترامپ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دلار ۵۰ هزار تومانی، نتیجه پیروزی ترامپ

ارسال نظر