بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اهالی غیور و همیشه در صف بازار سرمایه و یک اختلاس غافلگیرکننده و...
کد خبر : ۲۳۰۸۳۷

حماسه ای دیگر از اهالی جان بر کف بورس در کنار سوغاتی از میشیگان

به گزارش بورس نیوز، امروز از آن روزهایی بود که باید در تقویم اقتصاد ایران ثبت شود. آرزو به دل مان نماند و یکبار هم قیمت ها کاهش یافت. با شیرجه دلار در کانال ۲۴۵۰۰ تومانی و زمزمه های ریزش بیشتر تا محدوده زیر ۲۰ هزار تومانی، بازار خودروهای خارجی هم یک سقوط آزاد داشت و قیمت خودروهای خارجی ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان کاهش یافت! گوشت هم جزو کالاهایی بود که کمی ارزان شد و... البته این موج ارزانی را نه مدیون سیاست گذاران و زحمت کشانی که حقوق نجومی می گیرند؛ بلکه مرهون اهالی میشیگان و جورجیا و... بودیم که با انتخاب بد از بین بد و بدتر، کمی ارزانی برای ما به ارمغان آوردند.

امیدواریم موج ارزانی فراگیر شود؛ اما نکته اینجاست که با سقوط قیمت خودرو، صاحبان خودروهای خارجی صف نکشیدند تا بفروشند مبادا فردا ارزان تر شود! اما اهالی جان بر کف بازار سرمایه که با دلار ۳۲ هزار تومانی هم فروشنده بودند، باز هم در جایگاه فروش قرار گرفتند تا ثابت کنند در صف نشینی یک سور به سوداگران سایر بازارها زده اند و در هیچ حالتی، عقب نشینی نمی کنند...

تقلای فعالان مسکن برای جلوگیری از سقوط قیمت ها 
در بازار املاک اما وضعیت متفاوت بود. از طرفی برخی فعالان بازار سرمایه از ترس کاهش قیمت املاک، تند و تند مصاحبه می کنند تا به مردم اطمینان دهند بازار مسکن مثل بعضی بازارها! یتیم و سرراهی نیست و نگران کاهش قیمت نباشند؛ از طرف دیگر بعضی ها چند صدتا، چند صدتا، ملک برای فروش آگهی می کنند! این همه ملک از کجا آمده، خدا می داند.

چاه زیان ۲۲ هزار میلیارد تومانی این بانک بورسی 

در بحبوحه مشکلات اقتصادی، بعضی بانک ها به در و دیوار زدند تا از زیان شان بکاهند؛ بعضی ها هم معلوم نیست چطور عمل می کنند که هر روز چاه زیان شان عمیق تر می شود! بانک وابسته به یکی از ارگان های خدماتی دولتی، بار دیگر زیان خود را افزایش داده و حالا درگیر زیان انباشته ۲۲ هزار میلیارد تومانی است! حتی اگر به جای این بانک، یک کارواش راه افتاده بود و مدیریتش به یک کودک سپرده می شد، چنین زیانی محال بود. خدا قوت دلاوران...

یک اختلاس غافلگیرکننده از خطه سر سبز شمال 

و اما خبر غافلگیرکننده امروز، دستگیری شهردار یکی از شهرهای شمالی بود، آن هم به جرم اختلاس ۴ هزار میلیاردی! مانده ایم شهرداری یک شهر مگر چقدر درآمد داشته که ۴ هزار میلیاردش را فقط یک نفر به جیب زده؟ راستی، اگر حتی نصف این مبلغ صرف عمران این شهر می شد، چه می شد؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ارز ما یا ارز شما ...

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

ارز ما یا ارز شما ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
... در روزهایی که رفتار بازار احمقانه هست !!!!!! به خودم میگم احمق نشو مرد !!!! امروز ازون روزا بود !!!!
مش رمضان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
سلام عزیزدلم جناب پنج ونیم عصری .من نه تحلیلگر هستم ونه بورسی بلکه بقال هستم ،اما امروز به جای حل جدول سری به سایت بورس زدم با نیم ساعت عمل چهارگانه با خودکار آبی وگوشه های روزنامه روز متوجه شدم که چگونه سهام شرکت‌ها قرمز وسبز میشود .خیلی ساده بود بود ،جناب سهامدار بالای یک درصدی، پنج میلیون از سهم یکی ازشرکتهای ذیسهم خودش را فروخته ودرهمان روز با مبلغ مربوطه به همان نسبت، مقدار سهمی ازسهام شرکتهای ذیسهم دیگرش را خریده بود ،اگر به جداول خریدوفروش سهام سازمان بورس دسترسی داشتم می‌توانستم منه بقال عایدی یک روز این سهامدار خدمتگزار را محاسبه کنم ،هی نگویید سهامدار خرد هیجانی بلکه بگویید سهامداران عمده ناصالح .
علی
Germany
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
واقعا جالب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
مملکت .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
طفلكى نويسنده مقاله...بد سوخت داده