بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
این سیمانی در انتظار تقسیم سود زیر مجموعه‌ها؛

"سشرق" و سودی که کاهش قیمت سهامش را توجیه می‌کند

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش سیمان داخلی در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت.
کد خبر : ۲۳۰۸۵۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در سه ماه اخیر شاهد افت بیش از ۶۵ درصدی قیمت هر سهم شرکت سیمان شرق بودیم، صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده این شرکت در روز گذشته تا حد زیادی افت معنادار قیمت هر سهم این شرکت را توجیه کرد.

تحقق سود خالص ۳۳۹ ریالی به ازای هر سهم در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ آن هم در شرایطی که با توجه به شرایط تورمی کشور بسیاری از سهامداران این شرکت انتظار شناسایی سودی بسیار بالاتر از سال گذشته داشتند که متاسفانه این رخداد را نمی‌توان در صورت‌های مالی این شرکت مشاهده کرد.

" اگر چه بی شک افزوده شدن سود شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت شاهد افزایش قابل توجه سود سرمایه گذاری‌ها و سود خالص در گزارش حسابرسی شده شرکت خواهیم بود. "

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش سیمان داخلی در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت که این موضوع تا حدود زیادی کاهش در حدود ۶۵۰۰۰ تنی سیمان فروخته شده و عدم رشد نرخ‌های صادراتی محصولاتش را جبران کرده است.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، رشد چشمگیر نرخ‌های فروش و همچنین استفاده شرکت از ظرفیت‌های فروش داخلی از جمله مهمترین دلایل رشد مطلوب درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر