بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
دهن‌کجی غول کاغذی "بورس" تا کجا!

آیا "شستا" دل به معشوقه می‌بازد

در حالی نداشتن بازار گردان بهانه اصلی برای باز نشدن نماد "شستا" ذکر شده که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌ها ملزم به معرفی بازارگردان هستند، اما اینکه چرا شرکتی به بزرگی "شستا" که یک مجموعه دولتی محسوب می‌شود از اجرای مصوبه قانونی امتناع می‌کند مشخص نیست.
کد خبر : ۲۳۰۹۰۱

تعیین تکلیف بازارگردان

به گزارش بورس نیوز، "شستا" شرکتی که با تبلیغات و سرو صدای زیاد وارد بورس شد و در همان روز‌های ابتدایی توانست بخش زیادی از فعالان بازار سرمایه را مجذوب خود کند.

اقبال سهامداران به این شرکت به حدی رسید که قیمت هر سهم آن به بیش از ۶ هزار تومان رسید و افراد مختلف برای خرید این سهم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

در حالی که " شستا" در حال سپری کردن روز‌های طلایی خود در بازار بود و لقب "غول" بازار را به خود گرفته بود، اما به ناگاه با آغاز ریزش بورس این "غول" بازار سرمایه نتوانست تاب بیاورد و روز‌های افت قیمت سهام این شرکت نیز از راه رسید و با ادامه روند نزولی قیمت، صف فروش آن هر روز سنگین‌تر از روز گذشته می‌شد و جزو تاثیرگذار‌ها در ریزش شاخص بورس بود.

سازمان تامین اجتماعی مسئولیت تعیین بازارگردان را به بانک رفاه سپرده و باید این بانک کار را به سرانجام برساند.

با ادامه روند نزولی قیمت، نماد "غول کاغذی" بازار نیز متوقف شد و حدود دو ماه از توقف این نماد می‌گذارد بدون اینکه فردی از این شرکت یا بورس درباره چرایی توقف طولانی این نماد توضیح دقیقی ارائه کند. 

نکته مهم درباره نماد "شستا" به موضوع بازارگردان مرتبط است که مسئولان شرکت بورس نداشتن بازارگردان را دلیل اصلی عدم بازگشایی این نماد اعلام می‌کنند.

در حالی نداشتن بازار گردان بهانه اصلی برای باز نشدن این نماد ذکر شده که طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، شرکت‌ها ملزم به معرفی بازارگردان هستند، اما اینکه چرا شرکتی به بزرگی "شستا" که یک مجموعه دولتی محسوب می‌شود از اجرای مصوبه قانونی امتناع می‌کند مشخص نیست.

با توجه به طولانی شدن توقف نماد این شرکت، سهامداران زیادی با تماس با بخش "صدای سهامدار" خواستار پیگیری درباره بازگشایی این سهم شدند.

در همین راستا بورس نیوز در وهله نخست این موضوع را از مسئولان بورس پیگیری کرد که مشخص شد هر زمان از سوی "شستا" بازارگردان انتخاب شود، سهم بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ادامه ابهام در زمان بازگشایی غول‌ها ...

بازگشایی "شستا" در انتظار بازارگردان

بازارگردان بهانه‌ای برای عدم بازگشایی "شستا"

بوق ممتد آقای رئیس
در ادامه بورس نیوز تلاش کرد تا با مدیران ارشد "شستا" در این باره گفت‌وگو کند.

آیا

اما در تماس خبرنگار بورس نیوز با محمد رضوانی فر "مدیرعامل شستا" وی از پاسخ در این باره امتناع کرد و گفت: امکان صحبت ندارم.

صیغه عقد آیا با بانک رفاه جاری شده است
در ادامه پیگیری‌ها، بورس نیوز از یک منبع آگاه کسب اطلاع کرد؛ سازمان تامین اجتماعی مسئولیت تعیین بازارگردان را به بانک رفاه سپرده و باید این بانک کار را به سرانجام برساند.

به گفته این منبع آگاه؛ بعید به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی بازار این نماد بازگشایی شود.

باید دید دهن کجی مدیران تامین اجتماعی و "شستا" به مصوبه سازمان بورس و سوءاستفاده از اعتماد سهامداران تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

خبر جدیدی از بازارگردانی نیست
فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه نیز در همین باره به خبرنگار بورس‌نیوز اظهارکرد: خبر جدیدی در این خصوص ابلاغ نشده است.

آیا

وی افزود: البته در گذشته صحبت‌هایی درباره این موضوع مطرح شده بود اما؛ اطلاعی درخصوص نهایی شدن واگذاری بازارگردانی به بانک رفاه، ندارم.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "شستا"، آمادگی درج پاسخ این شرکت را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مدیران "شستا" قیمت‌سازی کردند

معاون بازار شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"شستا" در مسیر بازگشایی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
United States of America
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
هم دولت و هم مجلس و هم قضاییه..............
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
خدا .................. کنه با این بورسی که برای مردم درست کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
مسئولین ..............
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
آفرین به شستا ارزش سهامش را میداند و در روزهای منفی شستا را باز نمیکند دمت گرم ای کاش بقیه شرکتها فهم مدیران شستا را داشتند.
رهام
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
با سلام لازم است عرض کنم اگه شستا را باز میکردن الان شاخص ۳۰۰ هزار بود اینم از کلک ونیرنگشانه دلشان برای کسی نسوخته مطمئن باشید هر زمان باز بشه باید منفی هایی که در امان بوده بخوره و وشاخص واقعی و چهره واقعی حقه بازها بر ملا بشه شاخص الان باید ۶۰۰ میبود نه ۱۲۰۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
خاک بر سرتون با این بورستون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
از مردم که هیچ ترسی ندارید هر بلای سرمون بیارید قول میدیم از ترس خونواده هم که شده صدامون در نیاد...از خدا بترسید که قهرش بیاد نابودتون میکنه....ای خدا خودت کمک کن کمک کمک کمک کمک
ناشناس
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
آقایان ثابت ده اند . چرا اعتماد کردید . خدایی من مبلغی سپرده تو بانک دولتی دارم پشتم میلرزه . هر آن امکان میدم هپولی کنند
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
آقای رئیس‌جمهور چرا پاسخگو نیستید از عذاب خداوند در دنیا و آخرت بترس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
منم میگ خاک بر سرتون وتف به این بی عرضگی تون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
باید به حال این دولت و مسئولین چنین مملکتی گریست چرا که مردم را با فریب و حیله به این بازا فراخواندند و رها کردند و رفتند این نیز وضعیت و حال بورس است که میبینید ۷۰ درصد سرمایه مردم را آب کردند و رفت این هم سناریو سیاسی آقایون و آقازاده ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
دزدی بزرگ قرن،، کلاهبرداری دولت از مردم کشور خودش،، سکوت بالاترین مقام دولت،،
فیلنهای اکشن که در بورس هرروز میتوتنید مشاهده کنید... بشتابید بورس نزدیک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مال مردم خردن نداره مسولین دزدبی کفایت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
شستا رابازکنید علا برکت آله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
لعنت به این ..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
......توی بورست ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
با این کارتون در بورس ،آبروی ............... اقتصادی کشور را در جهان بردید و ملت را به تمسخر گرفتید
خاک بر سرتان ............
مال باخته به دولت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
واقعا واسه این دولتی که داریم متاسفم ما مردم بیچاره رو با وعده های پوچ گول زدن سرمایه هامون و تصرف کردن و به نفع خودشون بستن حالا کی باز میشه خدا میدونه هر هفته وعده بازارگردان و بازگشای دروغی میدن همه رو گذاشتن سر کار بلاتکلیفمون کردن باز بشه به ضررم که بشه میفروشم دیگه هیچوقت تو این منجلاب اینها ورود نمیکنم ..
خانجانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
حقوقی شستا همان تامین اجتمایی ست در اوج قیمت ۴۰۰۰ هزار میلیارد در قیمت بین ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ هزار تومان فروخت و پول را از بورس خارج کرد.. در زمان ریزش با فشار سازمان بورس فقط ۸۰۰ میلیارد در قیمت پایین خرید کرد. وبه صراحت گفت که دیگر هیجگونه حمایتی نخواهند کرد چون پول نمانده تمام پول حاصل از فروش سهم را خرج افزایش حقوق بانشستگان تامین اجتمایی شده است..بیشتر فعالان بر این نظرند که علت اصلی ریزش بورس خروج ۴۰۰۰ هزار میلیارد مول از بورس توسط شستا بوده ست. مقصر اصلی این مشکل سازمان بورس بله قربان گو است که شستا را در بورس پذیرش کرد.
جعفر غزنوی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
من نمی‌دونم چه اصراری به باز شدن دارند بعضی حضرات با این وضع بورس فقط سرمایه مون اینجا خیلی کم نشده به لطف مسولین شستا که مافیا چشم دوخته به شستا کی باز بشه غارت کنه .تا لحظه ای وضع بورس خوب نشه امیدوارم باز نکنند .
ناشناس
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
اخه دردمونو به کی بگیم.ما که ۵۰ درصد ضرر کردیم خب بازش کنید همین پنجاه درصد باقیمونده رو بر داریم.اخه به چه حقی جلو پول مردمو بستین
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
با سلام
اجازه بدهید قبل از همه یک نکته بسیار مهم را روشن نماییم که نشان می دهد دولت آقای روحانی چگونه فراتر از قانون گام نهاده و با فروش سهام شستا عملی غیر قانونی را مرتکب شده اند. اجازه دهید ابتدا از سازمان تامین اجتماعی شروع کنیم که : سازمان تأمین اجتماعی ایران، یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی غیردولتی است. این سازمان، وظیفهٔ پوشش اجباری بیمهٔ کارگران، حقوق‌بگیران و پوشش اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد را برعهده دارد. این سازمان قدیمی‌ترین و بزرگترین سازمان تأمین اجتماعی و درمانی غیردولتی در کشور است که متعلق به بیمه‌شدگان می‌باشد. اما شرکت شستا چه شرکتی ست ؟ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (به‌اختصار: شستا)، شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.شرکت شستا در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس گردید.بنابراین سهامداران سازمان تامین اجتماعی ، سهامداران شستا نیز می باشند و در حقیقت سهامداران همان کارگران و کارکنانی هستند که مقرر بوده و هست تا از محل حق بیمه پرداختی از حقوق خود و همچنین سهم کارفرما اقدام به تاسیس سازمانی نمایند تا هزینه های درمانی و حقوق بازنشستگی آنها از محل سود سرمایه گذاری (که مسولیت سرمایه گذاری را شرکت شستا به عهده دارد) تامین شود. پس سهامداران سازمان تامین اجتماعی و شستا، اشخاص بیمه گذار شاغل و بازنشسته ای هستند که دولت .... با زیر پا گذاردن حقوق مردم ،از طریق فروش غیر قانونی سهام شرکت شستا در بورس اوراق بهادار تهران ، وجوه ناشروع حاصل از فروش سهام ، منافع آن را تحصیل نموده است و به عبارت دیگر دست در جیب مردم برده است .
التماس کمی تفکر
ناشناس
Switzerland
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
خاک برسر هر کی دزده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
خدا لعنتتون کنه .............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
خاک عالم بر سرتون با این بورستون
خلایق هر چی لایق
چند سال طول بکشد ک بفهمی همش دروغ میگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
تخصیر خودمونه که داریم .............. گول میخوریم بخاطر مقدساتتون دیگه دست از سر مردم ساده بردارید
دوست
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
رئیس همه دلال ها آقای ....... است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
چون مصوبه ها ضمانت اجرایی ندارند
احمد
Netherlands
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
خداوند لعنت شون کنه نمادی که الانه باید پنجاه هزار تومان قیمتش بود حاضر نیستند رو هفت هزار تومان بازش کنند، ولی من مطمئنم امروز وفردا با افزایش سرمایه میاد، و سهامداران از این نماد ضرر نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
تو این شرایط همون بهتر که بستس هرروز منفی نمیخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
خداوند لعنتون کنه که مردم به بورس دعوت کردید و مال مردم بالا کشید هیچ کسی هم پاسخگو نیست
کارشناس.اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سلام.متخلفان.را.از.بورس.به.زندان.بروند.اب.خنک..بخورند.....بخدا.سوگند.بهتر.از.ان.است.تا.مال.حرام.و.نا.مشروع.بخورند.و.بخورانند.وسلام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
واقعا متاسفم،شاید یکی به این پول نیاز داشته باشه،و نمیتونه بر داره ،چیکار باید کنه،خسته شدیم از این وضع...
حسین جانم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
ایشالله که همون جور که مردم را گول زدین و همین ذره پولشون هم مثل بقیه چیزا ازشون گرفتین حالا هم عین خیالتون نیست بشه ...............
عباس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کسی که شخصیت نداره از آبرو چی حالیشه؟
چه بورسی چه .........چه کشکی دزد خونه اس
ترویزم شاخ دُم داره اینا ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
خاک عالم بر سرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مملکت. خوبی داریم به خدا ی مشت دزد دور هم جمع شدن ودارن مملکت به تاراج میبرن. اصلا هم نگران مردم بیچاره نیستند ولی خوب ما حقمونه تا وقتی کسی باشه که کولی بده کولی سوار هم هست
مرضیه
Switzerland
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
خدا ازتون نگذره چه امیدهایی که نا امید کردین خدا جای حق نشسته این ملت دیگه پشت ............. وانمیسته مطمئن باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
دروغ میگن .............. ما تو بورسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
منم فقط میتونم بگم خاک براتون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
همش میگن ..................اینا از اونا کثیف ترند که اینجوری ماله یه مشت مردم ضعیف اینجور نابود کردن.به لطف خدا زن و بچه هاشون به ..........دله ما هم خنک میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
تیتر خبر را ببینید آیا شستا دل به معشوقه می بازد این نشون میده که یه مشت آدم بی عار و بی درد دارند با مسخرگی خبر درست می کنند و به ریش مخاطبانی که اموالشان را دولت ............ غارت کرده می خندند......................................................................................................................................لعنتو نفرین و مرگ و بیماری و زندان و تقاص بر ...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
از قدیم گفتن گهی پشت به زین و گهی زین به پشت !!!الان بعضی مسوولین بر مسند قدرت هستن و فکر میکنن تا آخر دنیا همینجور میمونه و هر بلایی که میخان میتونن سر مردم بیارن و به اعتراضات مردم هم گوش ندن ........................................................................................
صفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
اگه دلیل بسته بودن شستا نداشتن بازار گردان هست پس بالای70درصد شرکتها بازار گردان ندارن پس باید 70درصد شرکتها مثل شستا بسته باشن..نه آقا دزدخانه هست هر طوری دوست دارن برخورد میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
مشاورروحانی گفته آن نامردهم زفتنی شدمنظورش ترامپ بودامانمی دونه ترامپ به مردم خودش خیانت نکردبلکه همین مسئولین ...........بادروغ ونیرنگ مردم روبه بورس دعوت کردندودست درجیب آنهاکرده وپولشان رانابودکردندانهم پول مستضعف کارگربازنشسته ضعیف بیمارسرطانی راومتاسفانه مجلس وقضائیه نیزعلی رغم وعده وعیدهیچ کاری نکردبلکه همکاری بادولت وحقوقی ........... داشت بالاخره این خیانتکاران هم خواهندرفت ودرتاریخ نامشان به بدترین دولت ثبت خواهدشدوخداوندبزهمه چیزآگاه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
تف تو .............شما وطن نمیشناسید دزدای ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
تا موقعی که بازار مثبت نشه این سهم باز نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
اینها .........هستند برای ایرانیان دل نمیسوزونند. خدا ازتون نگذره.
نامردا با این وضعیت کرونا شما بجایی که دست بگیرید پاگرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
لعنت بر پدر مادر فریبکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
اینها دروغ میگن .... چون آقازادهای .............سهامدارشون هستن از ترس منفی شدن سهامشان قدرت در دستشون هست سهام رو باز نمیکنن دولت. ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
...............لعنت ....
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
چرا اینهمه دروغ میگین؟.مردمو خسته کردین.هر روز ی بهانه.دست ازاین کارا بردارین این مردم به پولشون نیاز دارن .سهام عدالت فروش نمیره،شستا باز نمیشه،هر روز ریزش بازاربورس،خدایی چی ازجون مردم میخواین؟
آقبورس نیوز عزیز اخبارشماهم تکراری شده.بدون تعارف بامسئولین شستا صحبت کن که اگه حالا حالاها وانمیشه لااقل اسباب زندگیمونو بدیم تا بدهی طلبکارا رو بدیم.شما هم هر روز گزارشای بی نتیجه میگیری.مرگ ی بار شیون هم ی بار.یهو بگن مثلا تا شیش ماه دیگه بسته است بزار لااقل ی فکر دیگه کنیم.
آقای رضوانی فرهم قولاشون دیگه قول نیست.چند بار قول دادن شستا راباحمایت خوبی بزودی و تانیمه آبان باز می کنیم.چی شد برادر؟بدهکاریم برادر بزرگوار بدهکار.طلبکار پولو میشناسه واین مصاحبه ها وانتظارات بیهوده براش آب ونان نمیشه.خداوکیلی اگه نمیخواد بازش کنید بیاین بگین لا اقل ی خاکی توو سرمون بریزیم واینهمه جلو طلبکار شرمنده نباشیم.
به خدا خسته شدیم از اینهمه دروغ شنیدن.راست وحسینی بگین مردم عزیز شستا حالا حالاها بسته است پس اعصابتونو بهم نریزین.نه اینکه هر روز امید واهی میدین و رسانه ها هم استاد بولد کردن شدن.
دل مردم درد داره.خواهشا درک کنید.خواهشا.واقعا این درد رو به کی بگیم که برا پول خودمون داریم التماس میکنیم.
خدایا تو بشنو و فقط تو شنوایی وبس
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
دوستی نوشته شستا پولهای فروش را خرج بازنشسته ها کرده کاش اینطور بود لااقل یه تعداد از فقیرترین اقشار جامعه نسیبی می برد نه عزیز تامین اجتماعی سالها از ما پول گرفت تا در زمان سالمندی و بازنشستگی ما را پوشش بده به نظر شما این اتفاق با ماهی ۲۳۰۰ افتاد نه فقط در حد بخور نمیر به ما پول می دن و اموال سازمان رو حراج می کنند و امثال شما هم می خرید و درآمد آنهم مشخص نیست کجا می ره ما قبل از بورس دها سال قبل از این بورس بازی حقمان خورده شده و در حال حاضر صدبار بدتر شده ضمنا سهام که خریدید اموال دزدیه که از تامین اجتماعی دولت بر می داره و بدهی کلانش رو هم نمی ده بنابراین این ما صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستیم که باید از حراج اموال سازمان و نابودی اموالش شاکی باشیم شما فعلا شریک و دزد هستید نه شاکی از بازنشسته غرق در فقر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مملکت ما خوب بود هفت سال است اب خوش ازگلوی ما پایین نرفته .کاش اصلاح طلبان هیچ حقی در قدرت وسیاست مملکت مانداشته باشند من خوشحالم تاکنون به اصلاح طلبان رای نداده ام . من دروه قبل به اقای رییسی رای دادم . این بار با تمام قدرت برعلیه اصلاح طلبان تبلیغ خواهم کرد .
ناشناس
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
یجوری رئیسی رئیسی میکنی.......
.............
ناشناس
Norway
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
به نظر من دولت هیچکس رو به زور وارد این معرکه نکرده .خودمون مقصریم . احتمالا مردم در هیچ زمینه ای از این به بعد به دولت اعتماد نمیکنند. بقول یکی از دوستان اگه پولمون رو به دمبه مرغ داده بودیم الان حداقل ۲ برابر بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
خوب میکند شستا باز نمیکند باز کند منفی بخوریم دولت بستش نیست پول مردم را چاپیت بخدا من بودم به عنوان یک فرد حقیقی از خجالت میمردم انقدر به من کفتن مال مردم خور چه جوری و با چه رویی دولت با این کارش باعث شد این حرفهایی که واقعی هست بشنود . خدا لعنت کند آن کسی که ما را دعوت به بورس کرد اینها خدا را نمیشناسند من اگر دنیا را به من میدادند به عنوان یک مسلمان شیعه هیچ وقت کاری را نمیکردم که این همه لعنت خدا را به جان بخرم حتی اگر دنیا را به من میدادند.
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
خوب مردمو بدبخت کردین خدا ازتون نگذره بشه زهر مار بیاد سر سفره زن و بچه هاتون
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
آقای ... ،،تو از آن روز نمی‌ترسی که در پیشگاه خداوند از ترس کودک پیرمیشه بخداقسم یا اعتقاد نداری یا دنیا شما رو فریفته والله مع الصابرین
شهرام انصاری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۸
یه سوال دارم خدمت مسئولین:آقا یه تاریخی بگید بدونیم ماتا کی باید نون شمارو بدیم بابا سیر بشید دیگه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۳
واقعا انقد منابع میفروشند بازم کم میارن دست توجیب مردم میکنن یعنی چی مگه ایران چقدرجمعیت داره بخدافقط باپول نفت میشه واسه هر ایرانی بهترین زندگی درست کرد خداوکیلی خسته شدیم دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
... از خدا بی خبر مردم به شما اعتماد کردن مردم را به خاک سیاه نشوندی با وام و فروش کل زندگیشون وارد بورس شدن از گرسنگی و نداری دارن تلف میشن و باعث مشکلات روحی و روانی و تنش و ناسازگاری وسستی پایه های استحکام خانواده ها شدی ترس از خدا وآخرت را فراموش نکن به داد مردم برس.
حمید
United States of America
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
وقتی وجدان نباشه،هیچی وجود ندارد،متاسفانه مسوولین هیچ احساس مسوولیتی نمی کنند،اصلا یادشون نیست چی داره سر این ملت بیچاره میاد از بی تدبیری و بی تفاوتی دولت و کل نظام
خانمی تنها امیدش به بورس بود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
خداازتون نگذره چه پولهایی که با بدبختی ووام وقرض گذاشتیم توبورس انشالله که این پولهای مردم بدبخت رو این طور کردید بشه درد ومرض بخوره توجونتون بدونید خیلی آه ونفرین پشت سرتونه بترسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مدیران شستا به فکر روز قیامت باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
تنها دلیل باز نکردن شستا اینکه نمی خواند شاخص زیاد بیاد پایین
سهند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
شستا باز بشه با احتساب ۱۵۰۰ تومن شاخص روی ۸۹۰ خواهد ایستاد
و البته شاخص واقعی الان همین حدودهاست نه ۱۲۰۰ الان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
واقعامتاسفم برات ...............که چقدرتو........................ دست ................بردارید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
این دولت همواره نشان داده جز ............... وعده های پوشالی و کذب .دستاوردی نداشنه
علی کوثری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
ملت ما در یک اشتباه تاریخی دولتی سراپا دزد و غارتگر را در یک انتخاب احساسی برگزید که سرقت وکلاهبرداری در بورس فقط یک قلم کوچک از این سرقت‌ها و غارتگری ها است ،!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
تا زمانی که بازار آرام نگرفته شستا نباید باز بشه.
تا وقتی که کل بورس ازین ترس و حیجان تموم نشده نباید باز بشه‌.
سازمان فعلا باید دامنه نوسان منفی رو کم کنه تا مردم بیشتر ضر نکنن
+5 و -1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹
لعنتیها پول برده شده ار بورس را برگردانید دزدی بس است ۵۰ میایون سهام دار را مخالف خودتان کردید با ابن وضع خودتان بگویید انتخابات ۱۴۰۰ این سهامدارانی را که زندگیشان و سرمایشان را نابود کردید در انتخابات برای رای دادن می آیند خودتان بگویید دشمن کردید مردم را با خودتان آن هم ۵۰ میلیون سهامدار را
م. غ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۳
نمیدونم تو این اوضاع بهم ریخته بازار چه اصراری دارند این سهم باز بشه.‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
گول صحبتهای ...................راخوردیم ...
ملت مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
به خدا از این ........بیزار شدم چرا دست زدان سرمایه ملت از مچ قطع نمی شود .هنوز برنامه ریزی برای پول مردم با عرضه اولیه دیگر سهام انجام میدهند..یاعلی(ع) به داد ما برس به اسم .............اموال ملت را بر باد دادند وبعدها اختلاص مدیران را بیان میکنند.فقط خدا یگر این ........مال خودتان سال 1400تلافی دزدی مسئولان تحریم انتخابات ترامپ به مردم امریکا خیانت نکرد اما شما ........ ........ مردم کشورتان را بدبخت کردید با دزدی سرمایه که با هزار بدبختی پس انداز کردند وبا فروش سهام پولشان را از چنگالشان بیرون اوردید ............ مرگ بر دزدان ومال مردم خواران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
خاک توسرتون................... ..........یکروز بورس ......... یکروز طلا یکروزماشین خداازشون نگزره
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
لعنتیها بازش کنید تا چهره واقعی بازار بورستان برملا بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مسولین بی عرضه و بی لیاقت و دزززززززززد
مهدی.م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
من و تعداد زیادی از سهامداران شستا استدعا داریم تا زمانی که بازار مثبت نشده نماد را باز نکنند چون عده نامحدودی به فلاکت می افتند فقط سودش را واریز کنید لعنت بر بورس و مدیران ناتوانش
مهدی.م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
من و تعداد زیادی از سهامداران شستا استدعا داریم تا زمانی که بازار مثبت نشده نماد را باز نکنند چون عده نامحدودی به فلاکت می افتند فقط سودش را واریز کنید لعنت بر بورس و مدیران ناتوانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
اقای روحانی مگر شما نبودید گفتید از ملت ایران خواهش میکنم این دوره هم به ما اعتماد کنند رای بدهند تا دولت بتواند طرحهای نیمه تمام خود را به اتمام برساند ما برنامه کوتاه مدت صد روز ه داریم وبرنامه های بلند مدت دیگر .مردم در صد روز اول اثار خوب برنامه های مارا در معیشت وزندگی خود احساس خواهند کرد سفره مردم را رنگی خواهیم کرد اقای روحانی مگر شما نگفتید بورس از افتخارات دولت است ومحل امنی برای سرمایه گذاری ملت است وتوصیه می کنم ملت با خیال راحت وارد این بازار شوند ما از بورس حمایت می کنیم .مگر شما بنزین را گران نکردید وگفتید به همه ملت یارانه معیشتی خواهیم داد مگر شما این همه گرانی را بمردم تحمیل نکردید
مگر این همه تحریم نتیجه باج دادن شما به امریکا نیست شما از طرح مسئله صلح امام حسن چه منظوری داری .میخواهی باج بیشتری به امریکا بدهی شما می خواهی بگویی تصمیم گیرنده نهایی هستی مگر رهبری نفرمودند مذاکره با امریکا سم است شما می خواهی در مملکت دو دسته گی ونفاق ایجاد کنی شما با ازبین بردن سرمایه ملت وایجاد گرانی می خواهی با ابروی نظام وامنیت مملکت بازی کنی .می خواهی مردم را از نظام دلسرد کنی ودر جهت قدرت گیری بیشتر اصلاح طلبان وکسب امتیاز وقدرت بیشتر گام برداری
با اقدامات ۴ ساله اخیر شما مردم باسیاست اصلاح طلبان اشنا شده وفریب شما را نخواهند خورد . مردم با تمام وجود پای ارزشهای انقلاب ایستاده واز رهبر ونظام حمایت خواهند کرد .شما خود را با امام حسن مقایسه نکن وکاسه داغتر از اش نباش مملکت رهبر دارد اختیار کلان مملکت در اختیار رهبر است .شما بهتر است قیمت تخم مرغ را ثابت نگهداری ودست از سر سرمایه ملت در بورس برداری این لباسی که به تن شماست لباس مقدس انبیاست . بد عهدی وفریب در لباس انبیا ء جایز نیست شما در جهت رسیدن بقدرت مجدد قولهایی به مردم دادی .شما مردم را به بورس کشاندی سرمایه ملت راازبین بردی ما ناراضی هستیم ونفرین می کنیم نان زن وبچه ملت را از دستشان گرفتی ارامش وامنیت ملت را سلب کری چشم به هم بزنی دوره ریاست وعمر به پایان رسیده در روز جز احق الناس به گردن شماست ملت ازحق خود نخواهند گذشت .چکا ر می کنی؟ دست از ایجاد گرانی وازبین بردن سرمایه ملت بردارد این که به ناحق دست در جیب عده ای مظلوم کرد ه وحقوق کارمند یا بازنشسته را زیاد کنی بی عدالتی است مردم راضی نیستند این کارهای ضد ارزشهای دینی واسلامی است ۵۰ درصد ملت در بورس گرفتار شدند مردم بدبخت بیچاره شدند حالا ۵ درصد مردم هم حقوق بگیر باشند وحقوقشان بیشتر شودایا مشکلی را حل کرده ای .دست از دشمنی با ملت وایجادنفاق بردارد با مجلس همکاری کن بفریاد ملت برس .همه بایستی فرمان رهبری رااطاعت کنند سرباز ولایت فقیه بودن افتخار است ومملکت ما امام دارد ومانیازی به امامت حضرتعالی نداریم .اگر راست می گویی وپیرو رهبری هستی واهل نفاق وتفرقه نیستی مسئله گرانی ومسئله بورس را درست کن ممنون می شویم به وعده های خود عمل کنی .خواهشمند است انتشار دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
باسلام واحترام به هم میهنان عزیز اخه عزیزان من شما از ........... که بادروغ و فریب سوار ........... مردم شد چه توقعی دارید عجب ادمهای طمع کاری هستید شما ..............د حالا دوریال پولتون را ........................کرده بابا بیخیال اینقدر ناسپاس نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
............دزدها
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
................ این دولت ..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
سلام کدام تالار شیشهای این تالار شیشهایش مات سیاه وکدر شدهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
............. این دولت ...................