بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
تعادل زیر تابلوی بورس /۹/

شفافیت "بورس"، باعث نزولی شدن آن شد

دبیرکل انجمن اقتصاددانان تاکید کرد: بازارسرمایه، جزو بازارهای سرمایه‌گذاری شفاف در اقتصاد بوده و سقوط بورس نیز از این موضوع نشات گرفت، یعنی اقتصادی که تمام شرایط آن نزولی بود را نمی‌توانستند با آمارسازی‌ها، صعودی جلوه دهند.
کد خبر : ۲۳۱۰۰۱

شفافیت

پیمان مولوی دبیرکل انجمن اقتصاددانان در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص راهکار‌های بهبود وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: این روزها، در مورد راهکار‌های بهبود وضعیت بازار سرمایه بسیار صحبت می‌شود اما؛ نباید به راحتی از چند سوال گذشت.

وی اضافه کرد: سوال اینجاست که آیا اقتصادی که رشد اقتصادی ندارد و با مشکل تحریم مواجه است و شرکت‌های تولیدی با چالش نقل و انتقال پول و تامین مواد اولیه دست به گریبان هستند، بورس تا کجا رشد خواهد کرد و سهامداران تا کجا این ریسک‌ها را تحمل خواهند کرد.

مولوی تاکید کرد: اگر الگوی ما، رشد بورس بر اساس تورم بوده که این الگو نادرست است؛ اگر هم میخواهیم بورس رشد کند، بورس جزو اقتصاد واقعی کشور است و ما نیازمند بهبود در شاخص‌های واقعی اقتصاد کشور یعنی «توسعه صادرات»، دسترسی به درآمد‌های ارزی صادرات» و «رشد اقتصادی به ثبات و ممتد» و البته «وجود یک چشم انداز مثبت است»

دبیرکل انجمن اقتصاددانان با اشاره به اینکه آیا این موارد در اختیار سازمان بورس است تصریح کرد: این موارد، ریسک‌های ژئوپلیتیک خارج از بازار سرمایه بوده که به این بازار و سرمایه‌گذاران تحمیل شده است؛ این انتظار که ما کشوری داشته باشیم که اقتصاد آن رو به افول باشد، ولی بورس آن صعودی باشد، ناشی از یک رویکرد بسیار نادرست و عدم درک مکانیزم‌های اقتصادی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقی که در سال ۹۹ بر اثر ورود نقدینگی در بورس تهران رخ داد، بار دیگر هم قابل رخداد است؛ ولی این بورس، بازار پایداری نبوده و رشد پایداری نخواهد داشت و چشم انداز بلندمدتی برای سرمایه گذاران ایجاد نخواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

روند بورس صعودی است، مگر آنکه...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سیگنال شورای عالی بورس به سرمایه گذاران

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای تعادل بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
آشغال های درپیتی مثل همین به اصطلاح کارشناس بورس رو زمین زدن و سرمایه های مردم رو نابود کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:بازار سرمایه شفاف و سالم است
پیمان مولوی دبیرکل انجمن اقتصاددانان در گفت‌وگو با بورس نیوز:
این انتظار که ما کشوری داشته باشیم که اقتصاد آن رو به افول باشد، ولی بورس آن صعودی باشد، ناشی از یک رویکرد بسیار نادرست و عدم درک مکانیزم‌های اقتصادی است.اقتصادی که تمام شرایط آن نزولی بود را نمی‌توانستند با آمارسازی‌ها، صعودی جلوه دهند.یعنی دقیقا میگن تو بورس آمار سازی کردن یعنی فریب مردم تو بورس شفاف و سالم
حالا کدوم رو قبول کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
از افاضات شیخ ما این است
که حلوا خورد و گفت شیرین است
این جناب توضیح واضحات داده اما زمانیکه مردم کم بلد یا نابلد که تحت فشار شدید تورم برای جلوگیری از ریزش ارزش پول و تبلیغات گسترده و فریبکارانه ... دارایی و پس اندازهای خود را به بورس آوردند خفه خون گرفته بود و کجا گم شده بود؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
حرف بدی نزده است. می گوید رشد بورس باز هم اتفاق می افتد. اما پایدار نیست و افت دوباره هم خواهد داشت. حرفی که نزده این است که کسی را به عنوان متهم ضرر مردم معرفی نکرده است. این تحلیل را باید می کرد.