بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نرخ بهره و آتش در دامن تولید...

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: با افزایش نرخ سپرده نرخ تسهیلات نیز بالا خواهد رفت و این موضوع موجب می‌شود هزینه بخش تولید زیاد شده و این شرایط را بدتر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۱۰۹۲

افزایش نرخ سپرده هزینه بخش تولید را بالا می برد

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: حجم نقدینگی که به اقتصاد وارد شده و آهنگ رشد بالایی دارد و اگر این نقدینگی در جای درستی جذب نشود با ورود به بازار‌های فرعی موجب بروز مشکلاتی برای کشور می‌شود.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران افزود: از منظر بسیاری از مسئولان راهکار‌های جذب نقدینگی‌ها تنها به سیستم بانکی ختم می‌شود و با صعودی شدن نرخ سپرده‌ها، مکانی بدون ریسک برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود و افرادی که طی چند ماه گذشته از نوسان و ریسک متضرر شدند، به بانک و سپرده‌گذاری متوصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر نقدینگی وارد بانک‌ها شود، می‌تواند به‌سوی تولید هدایت شود، گفت: البته به شرطی این موضوع امکان‌پذیر است که نقدینگی جمع‌آوری شده توسط بانک به بخش تولید هدایت شود و نهاد نظارتی بر این امر ورود کند تا مسیر نقدینگی به تولید همچون گذشته، تجربه‌های تلخ تعطیلی بخاطر بهره‌‌های بالای بانکی را به اقتصادمان تحمیل نکند.

آل اسحاق با اشاره به ایراد افزایش نرخ سپرده، بیان کرد: طبیعتا با افزایش نرخ سپرده نرخ تسهیلات نیز بالا خواهد رفت و این موضوع موجب می‌شود هزینه بخش تولید زیاد شده و این شرایط را بدتر خواهد کرد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: نرخ سود در همه بخش‌ها و تعاملات اقتصادی نقش جدی دارد بنابراین افزایش آن همه روابط اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چتر مالیات باید بر سپرده‌های کلان سایه اندازد

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دستکاری نرخ سود بانکی، آری یا نه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای کاهش هیجان منفی بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
مجلس کی میخواهد بفهمد که ما در بورس با یک تروریسم اقتصادی طرف هستیم.؟؟؟؟