بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
همراه اول اعلام کرد

سرمایه‌گذاری خطرپذیر کردیم

سرمایه‌گذاری روی استارتاپ پینکت از سوی بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر همراه اول یعنی «حرکت اول» صورت گرفته که ذات فعالیت و وظیفه آن سرمایه‌گذاری روی تیم‌‌های استارتاپی خلاق و نوآور در حوزه‌های مختلف است.
کد خبر : ۲۳۱۱۳۳

به گزارش بورس نیوز، چندی پیش گزارشی با موضوع سرمایه گذاری حرکت اول منتشر شد. همراه اول جوابیه‌ای را به این گزارش ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدای این جوابیه آماده است: سرمایه‌گذاری روی استارتاپ پینکت از سوی بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر همراه اول یعنی «حرکت اول» صورت گرفته که ذات فعالیت و وظیفه آن سرمایه‌گذاری روی تیم‌‌های استارتاپی خلاق و نوآور در حوزه‌های مختلف است.

این پاسخ می‌افزاید: در متن گزارش آماده است که حرکت اول روی استارتاپ‌هایی سرمایه‌گذاری کرده که ارتباطی باحوزه مخابرات ندارد. این در حالی است که حمایت از اکوسیستم استارتاپی کشور و سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نوآورانه و تیم‌های نخبه از وظایف ذاتی حرکت اول به عنوان شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر در تمامی حوزه‌های ممکن است و اصولا محدودیتی در این رابطه برای شتابدهنده‌ها یا سرمایه‌گذارهای خطرپذیر وجود ندارد.

در ادامه می‌خوانیم: حرکت اول به تازگی علاوه بر پینکت، روی تیم ‌استارتاپی دیگری از جمله جاجیگا (برای خدمات گردشگری) و همراه مکانیک(برای خدمات خودرویی) سرمایه‌گذاری کرده است و اصولا هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری یک شرکت فعال VC در حوزه‌های مختلف بر خلاف ادعا و تیتر گزارش، عجیب یا غیرمتبط به حساب نمی‌آید.

این جوابیه می‌افزاید: همان طور که استحضار دارید در اکوسیستم استارتاپی، اپراتور دیگر کشور سرمایه‌گذار استارتاپ‌های حوزه‌های مختلف این حوزه از حمل و نقل گرفته تا خدمات پزشکی است و این مسئله برای یک اپراتور، بر خلاف ادعای گزارش آن سایت عیجب و غیر مرتبط به حساب نمی‌آید. تیم پینکت که در حوزه خرید آنلاین کالاهای تند مصرف فعالیت دارد از افرادی نخبه و برندگان مدال‌های المپیادهای جهانی و کشوری تشکیل شده و سرمایه‌گذاری روی این تیم در کنار استارتاپ‌های دیگر از افتخارات حرکت اول به حساب می‌آید.

در پایان این پاسخ می‌خوانیم: حرکت اول به دنبال حمایت از اکوسیستم استارتاپی و فناور کشور است و سرمایه‌گذاری خود را در حوزه‌های مختلف بر اساس ارزیابی‌های تخصصی ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر