بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کاهش تقاضای شمش و تختال فولاد خوزستان؛

معاملات ۴۰.۹۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

محصول تختال شرکت نیز به میزان ۵۰ هزار تن عرضه شد که تقاضای ۱۹.۰۰۰ تنی برای آن ثبت شد.
کد خبر : ۲۳۱۱۹۳

معاملات ۴۰.۹۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته نیز با کاهش تقاضا مواجه بود. در حالی که شاهد یکی از سنگین‌ترین عرضه‌های این شرکت در بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار تن بودیم و نرخ‌های عرضه نیز اندکی کاهش را در محصول شمش شاهد بودند، با این حال به نظر می‌رسد که مصرف کنندگان و متقاضیان این محصولات در انتظار کاهش بیشتر نرخ‌های هستند.

معاملات ۴۰.۹۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

عرضه ۵۰ هزار تنی شمش فولاد با تقاضای ۲۱.۹۰۰ تنی همراه بود. قیمت هر تن از این محصول به ۹۷ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال رسید که نسبت به هفته قبل ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین محصول تختال شرکت نیز به میزان ۵۰ هزار تن عرضه شد که تقاضای ۱۹.۰۰۰ تنی برای آن ثبت شد. نرخ این محصول نیز به ۱۰۸ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال رسید که ۲ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

به این ترتیب جمع کل ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا به ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

انتظار می‌رود که در صورت بالا ماندن سطح قیمت‌ها همچنان میزان تقاضا با توجه به انتظار کاهش قیمت‌ها و همچنین سطح بالای موجودی انبار بسیاری از تولیدکنندگان همچنان با ضعف تقاضا مواجه باشیم.

در جدول زیر آمار معاملات شمش فولاد شرکت خوزستان ارائه شده است:

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا در ۶ ماه گذشته ارائه شده است. همان گونه که مشاهده می‌شود ارزش معاملات این هفته نسبت به هفته‌های مشابه افزایشی بوده، ولی نسبت معاملات به حجم عرضه‌های این هفته نشان از افت تقاضا برای محصولات این شرکت را دارد.

معاملات ۴۰.۹۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

اشتراک گذاری :
ارسال نظر