بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۲۰ آبان ۱۳۹۹؛

کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۲۵۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۳۱۲۰۰
کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود.
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۲۵۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان رسیده است. با احتساب بازدهی کسب شده در هفته قبل شاهد ورود در حدود ۲۲۱ میلیارد تومان منابع جدید به این صندوق‌ها هستیم. این مبلغ در هفته قبل از آن معادل ۲.۵۰۰ میلیارد تومان بود و به این ترتیب شاهد افت سنگین سرعت ورود و جذب منابع مالی به این صندوق‌ها هستیم.
پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:
کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت
کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت
کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت
کاهش سرعت جذب منابع مالی در صندوق‌های درآمد ثابت
 
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه سال جاری به ۲۵۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنان پرارزش‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت سه صندوق گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۳۰۱، ۲۲۲ و ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است. این سه صندوق بیش از ۲۵ درصد از کل منابع صندوق‌های درآمد ثابت را به خود اختصاص داده اند.
 میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۱.۰۵ درصد رسیده است که کمترین سطح در یک سال اخیر محسوب می‌گردد. همچنین میانگین بازدهی سه ماهه این صندوق‌ها به ۳.۸ درصد رسیده است.
• متوسط بازدهی کسب شده در یک سال منتهی به ۲۰ آبان ماه امسال به ۳۱.۸۴ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه را صندوق الماس بیمه دی با ۸۰.۴ درصد بازدهی از آن خود کرده است. پس از این صندوق، صندوق‌های الماس بیمه پایدار و توسعه سرمایه نیکی با ۶۴.۷ و ۶۰.۸ درصد بازدهی قرار دارند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به سه صندوق امیدانصار، گنجینه زرین شهر و امین انصار به ترتیب با ۱۸.۹، ۱۹.۱ و ۱۹.۲ درصد بازدهی است.
• بیشترین جذب منابع مالی در هفته گذشته توسط صندوق بانک ایران زمین با ۱۴.۱۱۹ میلیارد ریال صورت گرفته است. پس از این صندوق نیز دو صندوق اعتماد آفرین پارسیان و بانک گردشگری با ۴.۷۳۴ و ۴.۵۹۲ میلیارد ریال قرار دارند. بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌های با درآمد ثابت که در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری صورت می‌گیرد در سه صندوق پارند پایدار سپهر، گسترش فردای ایرانیان و درآمد ثابت سرمد به ترتیب با ۱۳.۳۳۴، ۴.۹۴۱ و ۲.۲۷۰ میلیارد ریال خروج سرمایه صورت گرفته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

میانگین بازدهی سالیانه به ۲۹۳ درصد رسید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام منتشر شد؛

بازدهی منفی ۱۰درصدی صندوق‌های سهامی/ خوب‌ها و بد‌های صندوق‌ها

گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری مختلط؛

میانگین بازدهی سال به کمتر از ۱۸۴ درصد رسید

ارسال نظر