بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۰ آبان ۱۳۹۹)؛

بازدهی این صندوق ها، منفی شد!

در این هفته شاهد خروج ۱.۷۰۶ میلیارد ریال منابع مالی از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری هستیم که یکی از سنگین‌ترین خروج‌ها از این صندوق‌ها طی ماه‌های اخیر محسوب می‌گردد.
کد خبر : ۲۳۱۲۰۳
بازدهی این صندوق ها، منفی شد!
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:
بازدهی این صندوق ها، منفی شد!

 ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۰ آبان ماه سال جاری به ۲۶ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال رسیده است. در این هفته شاهد خروج ۱.۷۰۶ میلیارد ریال منابع مالی از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری هستیم که یکی از سنگین‌ترین خروج‌ها از این صندوق‌ها طی ماه‌های اخیر محسوب می‌گردد. میانگین بازدهی منفی صندوق‌های مختلط در هفته قبل منفی ۲ درصد بوده است و با در نظر گرفتن این بازدهی در هفته قبل شاهد کاهش ۱۰ درصدی ارزش صندوق‌های مختلط بوده ایم.
 همچنان با ارزش‌ترین صندوق مختلط مربوط به صندوق تجربه ایرانیان با ۸ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال بوده است که در حدود ۳۰ درصد از کل ارزش صندوق‌های مختلط را به خود اختصاص داده است. صندوق‌های نواندیشان و نیکی گستران با ۲۰۱ و ۲۳۷ میلیارد ریال کم ارزش‌ترین صندوق‌های مختلط هستند.
 ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی را دو صندوق گوهر نفیس تمدن و گنجینه مهر به ترتیب با ۳.۳ و ۳.۷ درصد بازدهی منفی به خود اختصاص داده اند. دو صندوق سپهر آتی و نواندیشان نیز با ۰.۵ و ۰.۸ درصد بازدهی منفی کمترین زیان را در هفته قبل داشته اند.
 میانگین بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های مختلط به ترتیب ۱۲ و ۲۱ درصد منفی بوده است.
میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۶۲ درصد کاهش یافته است. دو صندوق نواندیشان و پست بانک به ترتیب با ۲۵۲ و ۲۱۲ درصد بازدهی بهترین عملکرد سالیانه و دو صندوق مشترک کوثر و گنجینه مهر نیز با ۱۱۳ و ۱۲۲ درصد بازدهی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید؛

متوسط سود صندوق‌ها ۱۸۰درصد شد/ "کوثر" و "گنجینه مهر" در لیست بدها!

خوب‌ها و بدهای صندوق‌های مختلط؛

رخ‌نمایی "آسمان خاورمیانه" و "گوهر نفیس تمدن"

نگاهی به مدیریت تأمین سرمایه تمدن بر این صندوق؛

افزایش بازدهی ۳۵۳درصد "قابل معامله آتیه درخشان مس"

ارسال نظر