بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
تقاضای صفر برای تیرآهن و شمش فولاد ذوب آهن اصفهان؛

ادامه روند افت سنگین تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان

هفته گذشته نیز شاهد افت سنگین حجم تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان بودیم.
کد خبر : ۲۳۱۵۰۰

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز؛ هفته گذشته نیز شاهد افت سنگین حجم تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان بودیم.

در حالی که سبد تیرآهن این شرکت به حجم ۱۴.۹۸۲ تن عرضه شده بود، هیچ تقاضایی برای این محصول ثبت نگردید که در نوع خود کم سابقه است. در خصوص محصول شمش فولادی شرکت نیز که در حجم ۲.۴۸۷ تن عرضه شده بود، اتفاق مشابهی روی داد و هیچ تقاضایی برای این فراورده ثبت نگردید.

محصول میلگرد شرکت نیز شرایط تقریبا مشابهی داشت. در حالی که ۱۸.۹۸۶ تن میلگرد این شرکت در بورس کالا عرضه شده بود، تنها ۱۷۶ تن تقاضا برای این عرضه ثبت شد که کمتر از ۱ درصد از کل عرضه بوده است.

قیمت هر تن میلگرد شرکت به کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال در هرتن رسید و بهای آن با ۱۰ درصد کاهش نسبت به هفته پیش از آن به ۹۹ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال در هر تن رسید.

همچنین در این هفته ۴۱۸ تن ریل آهن توسط این شرکت در نرخ پایه‌ی ۲۶۹ میلیون ریال در هرتن عرضه شد که با همین میزان تقاضا همراه بود.

جمع کل ارزش معاملات این شرکت در هفته گذشته به ۱۴۰ میلیارد ریال رسید تا جمع کل ارزش معاملات دو هفته گذشته این شرکت در بورس کالا اندکی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد که برای این شرکت ارقام بسیار نازلی محسوب می‌گردد.

در جدول زیر آمار معاملات محصولات اصلی شرکت ذوب آهن اصفهان ارائه شده است:

ادامه روند افت سنگین تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان

همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ محصولات این شرکت در سه ماه گذشته ارائه شده است. همان گونه که در نمودار نیز مشخص است پس از چند ماه رشد تقریبا مداوم نرخ میلگرد، شاهد افت محسوس ۱۰ درصدی نرخ این محصول در معاملات هفته قبل هستیم. کاهش بیشتر قیمت‌ها در هفته‌های آتی می‌تواند به تدریج منجر به بازگشت تقاضا برای محصولات شرکت ذوب اهن اصفهان گردد.

ادامه روند افت سنگین تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مشتریان باردیگر از فولادساز اصفهانی استقبال کردند؛

کوره‌های "ذوب" در بورس‌کالا ۵۰درصد داغ‌تر شد

ارزش معاملات هفته گذشته به بیش از ۲.۴۰۰ میلیارد ریال رسید؛

رشد تدریجی ارزش معاملات "ذوب" در بورس کالا

ارسال نظر