بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
ادامه روند کاهشی تقاضای شمش و تختال فولاد خوزستان؛

معاملات ۲۷.۵۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته قبل نیز با کاهش تقاضا مواجه بود. حجم معاملات شمش و تختال این شرکت در هفته گذشته ۲۷.۵۰۰ تن بود که نسبت به هفته قبل از آن ۱۳.۰۰۰ تن کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۳۱۵۰۲

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته قبل نیز با کاهش تقاضا مواجه بود. حجم معاملات شمش و تختال این شرکت در هفته گذشته ۲۷.۵۰۰ تن بود که نسبت به هفته قبل از آن ۱۳.۰۰۰ تن کاهش داشته است.

عدم تناسب نرخ پایه محصولات این شرکت با افت قیمت ارز در بازار و انتظارات فعالین این صنعت را می‌توان دلیل اصلی کاهش سنگین تقاضا و معاملات محصولات شرکت فولاد خوزستان عنوان نمود. با این حال انتظار میرود با اجرایی شدن دستورالعمل و آیین نامه‌های جدید این حوزه که نرخ پایه محصولات فولادی را معادل ۸۰ درصد قیمت جهانی تعیین نموده است و باعث کاهش تقریبا محسوس نرخ پایه خواهد گردید، شاهد بهبود روند تقاضا خواهیم بود.

در هفته گذشته شاهد عرضه ۵۰.۰۰ تن شمش این شرکت با نرخ پایه ۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بودیم. برای این عرضه تقاضای ضعیف ۱۷.۵۰۰ تنی ثبت گردید. ارزش معاملات این محصول به ۱ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال رسید. نرخ شمش در مقایسه با هفته قبل از آن کاهش بیش از ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ۱۰.۰۰۰ تن تختال این شرکت که در نرخ پایه‌ی ۱۰۲ میلیون و ۶۶۰ هزار ریالی عرضه شده بود، با همین میزان تقاضا معامله گردید. ارزش معامله این محصول نیز به ۱ هزار و ۲۶ میلیارد ریال رسید. نرخ تختال نیز نسبت به هفته قبل از آن کاهش بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر آمار معاملات شرکت خوزستان ارائه شده است:

معاملات ۲۷.۵۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

معاملات ۲۷.۵۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا در شش ماه گذشته ارائه شده است.

معاملات ۲۷.۵۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفتگو با فعالان بازار فولاد عنوان شد؛

"نوردکاران" صنف خوشبخت دوران التهاب بازار فولاد

عرضه ۱۵.۰۰۰ تنی شمش فولاد خوزستان در بورس کالا

رشد مجدد نرخ شمش فولاد خوزستان به بیش از ۱۰۳ میلیون ریال در هر تن

افزایش در حدود ۳ درصدی نرخ شمش شرکت در بورس‌کالا ثبت شد؛

عرضه ۲۰ هزارتنی شمش فولاد خوزستان

ارسال نظر