بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

بورس این بار تا کجا رشد می‌کند

سکه تا محدوده ۱۰ الی ۱۰.۵ میلیون تومان پتانسیل ریزش دارد؛ ولی ریزش بیش از این محدوده را بعید میدانم.
کد خبر : ۲۳۱۵۴۷

بورس این بار تا کجا رشد می کند

به گزارش بورس نیوز، بورس امروز هم رخت سبز به تن کرده و بعد از ریزش های ۳ ماهه، رشد ۲۷۸۰۴ واحدی امروز، روزنه امیدی در دل سهامداران ایجاد کرده است. این در حالی است که بازارهای خودرو، مسکن و طلا نزولی هستند.

حسن کاظم زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از بازار سرمایه داشت و همواره هیجان روی روند این بازار اثرگذار است اما؛ روند کلی بازار را صعودی ارزیابی می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به متغیرهای کلان و بنیادی، بعید است که بازار سرمایه تا پایان سال جاری مجددا کانال ۲ میلیون واحدی را فتح کند؛ ولی دستیابی به محدوده ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی محتمل است و معتقدم رشد بیشتر از این محدوده (با متغیرهای فعلی) ممکن است مجددا مشکلاتی به همراه داشته باشد.

کاظم زاده افزود: اگرچه کلیت بازار مثبت به نظر می رسد؛ ولی در تایم فریم ۲ هفته‌ای، بازدهی سهم‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و به هر حال منطقی نیست که تمام سهم‌ها و گروه‌ها رشد یکسانی داشته باشند و باید هر سهم و هر صنعت جداگانه تحلیل شود. هم ریسک‌ها و هم محرک‌های رشدی پیش روی این بازار قرار دارد که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: از یک سو، چشم انداز قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها و نفت افزایشی است، در حالی که با ریسک کاهش نرخ تسعیر ارز در صنایع صادرات محور مواجه هستیم. از این رو، صنایعی که اثر قیمت های جهانی بر سودآوری آنها بیش از اثر نرخ ارز باشد، گزینه‌های معقول‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند. از میان صنایع فلزی، تولید کنندگان روی و مس، و همچنین برخی شرکت های پتروشیمی و پالایشی ها جذاب هستند؛ ولی انتظار بازدهی چندصد درصدی از این گروه ها نمی رود و معتقدم مثلا پالایشی ها، در صورت رشد ۳۰ الی ۴۰ درصدی، دیگر برای خرید جذاب نخواهند بود. برخی نمادهای گروه بانکی، و همچنین صنایعی که فروش داخلی دارند از جمله سیمانی ها، تایرسازان و روانکارها برای سرمایه گذاری کم ریسک هستند.

کاظم زاده در رابطه با تحلیل بازار طلا گفت: با در نظر گرفتن اونس جهانی طلا و نیز قیمت تعادلی دلار، سکه تا محدوده ۱۰ الی ۱۰.۵ میلیون تومان پتانسیل ریزش دارد؛ ولی ریزش بیش از این محدوده را بعید میدانم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش ۲۰ درصد قیمت با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خروج ابرهای ریسک‌زا از آسمان بورس

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چتر مالیات باید بر سپرده‌های کلان سایه اندازد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بانک مرکزی تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد!

ارسال نظر