بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نکته مهم برای تحلیل بازار سرمایه

چشم انداز مثبت بهبود تولید و فروش و صادرات شرکت ها (در صورت لغو تحریم ها)، بازار سرمایه را برای سرمایه گذاری جذاب خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۱۷۹۱

 دو نکته مهم برای تحلیل بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، فعالان بازار سرمایه این روزها در بیم و امید به سر می‌برند و از یک‌سو با ریزش قیمت‌ها در بازارهای ارز و مسکن و خودرو و طلا، بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌بینند و از یک‌سو نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است وقوع آن‌ها، بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار باشد.

احسان حاجی علی‌اکبر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: معتقدم تحلیلگران می‌بایست دو نکته را در تحلیل‌های خود از بازار سرمایه مدنظر قرار دهند. نکته نخست آنکه نرخ ارز را در پیش‌بینی‌های خود، محتاطانه برآورد کنند و بهتر است تحلیل‌ها با فرض دلار حداکثر ۲۰ هزارتومانی ارائه گردد و نکته مهم‌تر آنکه فرض قطعی بر حل‌وفصل مشکلاتی که درروند برجام پیش‌آمده، گذاشته شود.

 وی افزود: با لحاظ این دو نکته در تحلیل‌ها، فضای تحلیلی در ماه‌های آینده، تفاوت چشمگیری با فضای نیمه اول سال خواهد داشت. احتمالاً در ماه‌های آینده بازارهای مختلف وارد فاز رکود خواهند شد. البته شاید رکود بازار املاک بیشتر از نوع اصلاح زمانی باشد و قیمت‌ها اصلاح چندانی نداشته باشند. در این صورت، بازار ارز روند نزولی خواهد داشت؛ ولی بدون شک دولت و بانک مرکزی اجازه ریزش ناگهانی نرخ ارز را نخواهند داد و این بازار، افت تدریجی و به‌دوراز هیجان را تجربه خواهد کرد.

حاجی علی‌اکبر تصریح کرد: بازار طلا هم با توجه به تأثیرپذیری از نرخ ارز، چشم‌انداز مثبتی ندارد؛ مگر آنکه اونس طلای جهانی افزایش یابد که البته با توجه به روی کار آمدن بایدن و خبرهای مربوط به واکسن کرونا، جذابیت کمتری برای سرمایه‌گذاران داشته و احتمالاً روند صعودی نخواهد داشت. با این شرایط بازار ارز، بازار سکه و طلا و بازار مسکن گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری نیستند و در ۶ ماه آینده، تورم کمتری خواهیم داشت و با این تفاسیر، مناسب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری، بورس خواهد بود. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن دو عامل نرخ ارز و نیز احتمال کاهش تنش‌های بین‌المللی و لغو تحریم‌ها، انتظارات تورمی کاهش خواهد داشت. در مقابل چشم‌انداز مثبت بهبود تولید و فروش و صادرات شرکت‌ها (در صورت لغو تحریم‌ها)، بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶ صنعتی که بورس را بالا خواهند برد...

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پایانی برای فراز و فرود دسته جمعی نمادها/تکنیکال را جدی بگیرید

کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش ۲۰ درصد قیمت با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مدیران "شستا" قیمت‌سازی کردند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
تحلیل کاملا غلط و آبکی بود .آینده مشخص خواهد کرد .
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
میدونید همه مشکلات و ناعدالتیهای ما در بورس و کلا کشورمون بر میگرده به سیاستگذاری و قوانین نادرست
و همشون راه حل داره و کارشناسان عادل و مستقل و متخصص بیان میکنند رهبری هم فرمودند .
این مسولین کاربلد و حلالزاده ما که عادلانه سیاستگذاری هم میکنند واقعا میخواهند بازار بورس درست بشه ؟
این اقدامات رو در نظر بگیرن (با در نظر گرفتن اصلاحات کارشناسی):
۱)هر خرید و فروشی توسط حقیقی و حقوقی در کمتر از ۳ ماه انجام بگیرد سودش ۷۰ درصد مالیات گرفته شود واگر زیان باشد معاف از همه چیز
۲) هر خرید و فروشی چه حقیقی چه حقوقی در کمتر از یک سال انجام شود سودش ۴۰ در صد مالیات گرفته شود و زیان دیده معاف از همه چیز .
۳)هر خرید و فروشی که در بیش از دوسال انجام شود معاف ازمالیات و فقط پورسانت معامله باشد و زیان دیده معاف از همه چیز .
هر عرضه اولیه پایینتر از ارزش واقعی آن باشد و معامله برای همه آزاد باشه
این کار در کنار برداشتن دامنه نوسان و اقدامات دیگر باعث میشه سهامدار واقعی در بازار باشه و بازار عمق داشته باشه ودست گرگهای حقیقی و حقوقی قطع بشه .
اینها به شرطی انجام پذیره که ابر دلال و همراهی کنندگانش و عواملش به فکر گل آلود کردن و ماهی گیری نباشن و واقعا حسن نیت و خیر خواهی در میان باشه و مثل اجنبی ها مردم رو غنیمت و گوشت قربانی نبینند .
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
زهی خیال باطل
اقتصاد ایران دیگر به دوران قبل از تحریمهای اخیر به هیچ عنوان بر نخواهد گشت به چند دلیل
اولا بازار مصرف نفت کوچک شده و منابع نفتی جدید کشف شده و کرونا وبدتر از کرونا ها خواهد آمد
دوما ایران خیلی از بازارهای نفتی را ازدست داده و استخراج نفت به احیا نیاز دارد .
سوما درحال حاضر انقدر چاله چوله ارزی ایجاد شده که اول باید اونها پر بشن
چهارما بعید هست که ایران با تجربه این تحریمها ایران سیاستهای نفتی و درآمدش رو مثل سابق داشته باشه
پس وفور ارز محاله پایین آمدن ارز با این حجم نقدینگی و... غیر محتمله و فقط جو روانی و مقطعی است سطح قیمتها پایین بیا نیست طلا همچنان طلاست و حتی معتبرترین خواهد شد ملک بهترین دارایی بوده و هست و بورس هم بدین شکلش قمارخانه دولتی هست و خواهد بود .خودرو ممکنه در بلند مدت تغییراتی بکنه
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
میگن بازار بورس هدایت نقدینگی به تولید هست اخیرا ثابت شد که نیست و خیلی تولیدیها تعطیل کردن اومدن بورس سفته بازی
میگن بازاربورس جلوی تورم رو میگیره اخیرا ثابت کرد که اتفاقا خودش میتونه باعث تورم بشه
میگن بازار بورس دماسنج اقتصاد کشوره بازم اخیرا ثابت شد که نیست رشد منفی در کنار رشد شتابان بورس و......
اما همش میشنویم بورس بورس بورس
بنظرم بورس و سهام جایگاه و اهداف اولیشو رو از دست داده و به بیراهه برده شده و تبدیل به چپاول سازمان یافته و تئوریزه شده زمانی که سهام ابداع شد هدفش این بود که گارگرها در طول زمان مالک کارخونه محل کارشون بشن آن کجا و این کجا .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
داداش یه سوال دارم تازه وارد بازار سرمایه شدی فقط تو به من بگو fatf این وسط چی میشه صن تا حالا تو زندگیت چندر بار معامله کردی خوابی داداشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
برگ درختی به زمین نمی افتد مگر به اذن خداوند متعال
ظالم شمشیر خداست بوسیله او انتقام می گیرد سپس از او هم انتقام می گیرد .
زمانی که سالانه ۱۰۰ ملیارد دلار در آمد نفتی داشتیم همه چیزمان واردات محور شده بود نفت ملی را مفت صاحب شده بودیم میفروختیم
خودرو سازی واردات محور تولیدات واردات محور و هر چیزی که فکرش رو بکنید در مقابل پول مفت و غصبی نفت هر تولید داخلی توجیه اقتصادی نداشت .و تولید داخلی سرکوب و نابود میشد تا پول نفت نقد و خرج بشه و مفت خورها بخورند .
و در اختلاص و سهم خواهی از دلارهای نفتی بین مسئولین رده بالا رقابت افتاده بود .
این ویروس منحوس هم الان در خیلی از موارد نعمتی شده برای خودش و برابری ایجاد کرده فقیر غنی یکجور ازدواج میکنن مرده فقیر و غنی یکجور شده سفر برای فقیر و غنی ممنوع شده الحمدالله رب العالمین .
محیط زیست نفس میکشه و...
همراه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
دوستان شستا بدرد نمیخوره..فقط فولاد .فملی.شتران.شبریز.شپنا..خودرو.خساپا..مرقام.شگویا.دماون..ـفقط بخرید با اعتماد کامل.چون در کف قیمتین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
همه سرمایه گذاریها داره میاد سمت بورس چون دلار وطلاو مسکن وخودرو شدیداا کاهشی میشن
جواد بیدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
طبق شنیده های موثق در مورد تیم بایدن و چراغ سبز نشان دادن به فروش نفت و مقدار زیادی از پولهای بلوکه شده وارد ایران میشوند، دولت لیستی از پولهای بلوکه شده از بانک مرکزی خاسته و... با این حساب پالایشی ها و در راس آنها شبندر در هفته آتی و روزهای آتی شرایط مثبت و متفاوتی را تجربه خواهند کرد حتی شنیده ها خبر از دامنه نوسان 10% از شنبه برای پالایشی ها خبر داده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
بازاربلد ونابلد فرقی نداره بازارکاملا دستوری هست ۰۰۰امثال شماهم اب گلالودمیکنید نوسان بگرید دولت هم حمایتتان میکنه چون دنبال حجم معاملات هست ۰۰۰بازاری که دستوری باشه اخرش میشه مثل تولید ۰۰۰مملکت شده مثل هواپیما که ی کارگرساختمانی میشه خلبان
بدبخت مسافرهای هواپیما ۰۰۰۰۰