بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
پرده‌برداری از آخرین سکانس هنرنمایی در نماد "ثباغ":

جناب ناظر سریال "میلیاردها " را ببین

تبریک شما برنده یک و شاید چند دستگاه ماشین خارجی حاصل از اتخاذ استراتژی پیچیده و بسیار دشوار معاملات ثباغ شدید.
کد خبر : ۲۳۲۰۷۶

جناب ناظر سریال

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، درحالی‌که در ماه‌های گذشته دو مقاله با عناوین " بورس و روش‌های مدرن سوءاستفاده از سپرده‌های بانکی" و "کسی پاسخگوی معاملات "ثباغ" نیست " با بیش از ۲۰.۰۰۰ بار مشاهده توسط خوانندگان در خصوص معاملات مشکوک در نماد ثباغ منتشر شد، اما ظاهراً این دست معاملات الاکلنگی در این نماد خیال پایان یافتن ندارند.

بد نیست برخی از دوستان علاقه‌مند به بازار سرمایه و علی‌الخصوص مدیران واحد‌های نظارتی در سازمان بورس و نهاد‌های متولی بازار سرمایه چند شبی را صرف دیدن سریال میلیاردها کنند تا شاید متوجه سمت و جایگاه حساسشان در بازار سرمایه کشور شوند.

داستان این سریال عمدتاً مربوط به جدال دادستان منطقه‌ای آمریکا و یکی از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری در آمریکا بوده که در این فیلم به طرز جالب‌توجهی، حتی نام بردن از کمیته حقوقی و یا کمیسیون انضباطی بورس آمریکا لرزه بر اندام بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکایی می‌اندازد.

متأسفانه ظاهراً بسیاری از کارمندان و کارشناسان واحد‌های نظارتی در بازار سرمایه کشور هنوز به جایگاه واقعی خود پی نبرده‌اند چراکه هیچ تغییری در کند شدن روند معاملات به اصلاح پروژه‌ای عده‌ای سفته‌باز و معاملاتی که سایه ابهام بر آن وجود داشته و همچنین ظن دست‌کاری در قیمت سهام و هزاران مورد دیگر احساس نمی‌شود.

در جدیدترین و داغ‌ترین معاملات در نماد ثباغ و در راستای حفظ "استراتژی بالا بخر و پایین بفروش" شرکت سرمایه‌گذاری منتسب به یکی از بانک‌های در حال ادغام به‌عنوان سهامدار عمده، این سهامدار در کمتر از یک هفته بیش از ۵۹ میلیون سهم ناقابل در قیمت‌های بیش از ۳۲.۰۰۰ ریالی از برخی سهامداران حقیقی بی‌نوا خریداری می‌کند.

جالب آنکه پس از خریداری این تعداد سهام آن‌هم در قیمت‌های بیش از ۳۶.۰۰۰ ریالی تاکنون قیمت سهام این شرکت بیش از ۳۳ درصد افت کرده و مدیران این سرمایه‌گذاری که تنها دو هفته قبل اعتقادی راسخ به ارزشمندی این شرکت و خرید سهام در قیمت‌های بیش از ۳۲.۰۰۰ تا ۳۶.۰۰۰ ریال داشتند، هیچ سهمی خریداری نکردند.

جناب ناظر سریال

تعداد سهام ۶۵۶ میلیون عددی شرکت «بانک ذکر شده» در تاریخ ۲۷/۰۷/۱۳۹۹ و استارت خرید سهام در قیمت‌هایی بیش از ۲۹.۰۰۰ ریال

جناب ناظر سریال

اتمام خرید سهام شرکت ثباغ در قیمت‌های بیش از ۳۶.۰۰۰ ریال و شروع افت قیمت در این نماد و تا قیمت‌هایی که به عادت هرماه مدیران سرمایه‌گذاری آن بانک، پی به بی‌ارزش بودن این سهم و فروش در قیمت‌هایی با بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت‌های خریداری‌شده ببرند و آن‌ها را به عده‌ای سهامدار حقیقی غیرحرفه‌ای بفروشند!

جناب ناظر سریال

آغاز افت پس از خرید‌های شرکت سرمایه‌گذاری «بانک ذکر شده» و فروش افراد حقیقی

جناب ناظر سریالجناب ناظر سریال


انگار همین دو ماه پیش بود که همین مدل دو بار تکرار شد.‌
نمی‌دانم چرا بعضی‌اوقات آدم احساس می‌کند بعضی چیز‌ها را نه‌تنها یک‌بار بلکه برای چندمین بار، مشاهده می‌کند.

جناب ناظر سریال

نگاهی به معاملات حقوقی‌ها در ماه‌های گذشته و در نماد ثباغ بیاندازید. جالب نیست؟

سهام را در قیمت‌های بالا از حقیقی‌ها بخر و در قیمت‌های پایین به حقیقی‌ها بفروش و این است راز معاملات جذاب در نماد ثباغ.

حال کافی است ببنید که شرکت سرمایه‌گذاری این بانکی که تا چند وقت دیگر ادغام می‌شود، چه زمانی به عدم ارزندگی و فروش سهام ثباغ در قیمت‌های پایین و پس از ۲۰ روز صف فروش پی می‌برند و سهامشان را به عده‌ای حقیقی از همه‌جا بی‌خبر می‌فروشند! آن را بخرید و نگه‌دارید تا زمانی که مدیران این شرکت سرمایه‌گذاری پس از ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد قیمت سهم مجدداً به ارزندگی سهام این شرکت پی می‌برند و شروع به خرید می‌کنند، آن زمان کافی است سهامتان را بفروشید.

تبریک: شما برنده یک و شاید چند دستگاه ماشین خارجی حاصل از اتخاذ استراتژی پیچیده و بسیار دشوار معاملات ثباغ شدید.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران آمادگی درج پاسخ این گروه سرمایه‌گذاری را دارد.

رضا حدادی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا کانون سهامداران حقیقی زیر پرچم سازمان بورس می‌رود
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آیا کانون سهامداران حقیقی زیر پرچم سازمان بورس می‌رود

سود ۲۱۵ ریالی در سال مالی گذشته این شرکت ثبت شد؛

عدم همخوانی قیمت و سودآوری "ثباغ"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
آقا فایده نداره . احتمالا خود بچه های سازمانم درگیر این بازین. دزدی تو روز روشنه . بعد میگن پولاتونو ببرید بذارید تو بانک تا اینا راحت باهاش پولدار شن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
ممنون بابت شفاف سازی خوبتون ولی گویا خیلی به نفع ناظران بازار سرمایه نیست که به این تخلفات آشکار رسیدگی کنن.
اقدس خانم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
بازارگردانی....یا نوسانگیری از سهامداران متضرر....
مدت هاس که در نماد شپنا....بازیگر حقوقی تحت عنوان بازارگردانی با کدهای خاص از سهامداران بیچاره نوسان میگیرد.. و اجازه رشد قیمت نمیدهد. شپنا زمین یویو بازی برای اشخاص خاص شده تا با دستکاری بدون انتها دائما سهم را منفی کنند و میلیونها سهم جمع کنند و دوباره مثبت کنند و هر چه در کف جمع کرده بودند را حراج کنند ... اونهم در این روزهایی که اکثریت بازار صف خرید هستش و سهامداران تا خرخره در زیان شپنا چشم به تابلو دوخته اند تا بلکه مقداری از زیانشان جبران شود....ولی یویو بازی بازارگردان اعصاب هزاران سهامدار را یه تنه اونهم به جهت نوسانگیری و سیو سود به حساب شخصی خودش داغون کرده.... ناظر بازار هم فقط ............ میکنه و چشم بر روی اینهمه فساد بسته...گویا خودشان هم شریک دزد و رفیق قافله هستند...
سامان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ایکاش یک رسانه ی با غیرت پیدا میشد و روند اینهمه فساد در بازار گردانی و شناسایی سود با کدهای شخصی در نماد شپنا را بررسی و منتشر میکرد....
بازار گردانی فقط یک مجوز است برای غارت اموال سهامداران ....کاملا قانونی...!!!
شپنا ....نمونه ایی کامل از فساد و زد و بند بازار گردان و حقوقی سهم
سامان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
امروز هم مانند دیروز....یکروز بی حاصل برای سهامداران شپنا ولی جذاب و پر درامد واسه بازار گردان و عوامی اون با نوسانگیری میلیونها سهم در یویو بازی.....بالا بفروش و سهم را تحت نام بازار گردانی منفی کن و دوباره در منفی میلیونها سهم بخر و دقایقی بعد دوباره مثبت کن و هر آنچه خریده بودی را بفروش و دوباره منفی کن و سهم جمع کن و......الی ماشالله ......................ی در بازارگردانی شپنا تمامی نداره.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
به نظر میادبا این بلبشو و فساد در روند معاملات برخی سهمها با نظارت معنی دار باصطلاح ناظر بزودی باید دادگاه ویژه مبارزه با فساد در بورس تشکیل بشه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
عمرا کسی بیاد جواب بده . این بازار بورس دزد بازاره رسما
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
یک نمونه دیگه بانک سینا با نماد وسینا در عرض دو روز نماد یکبار برای 20 درصد و یکبار بخاطر 50 درصد بسته شد
حقیقی بینوا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
الان چی شد
حقیقی بی نوا شرکت های سرمایه گذاری هستند که در مقابل بانک کم اوردن
وگرنه اینکه تو کف بفروشه و تو سقف قیمتی بخره به نفع حقیقیه و به ضرر خود حقوقیه

معلومه چی می نویسیت ؟ :D
حقوقی بانوا
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲
به طعنه اونطور نوشتند. متوجه نشدید؟!