بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد بازار با اتخاذ تصمیم های عقلایی

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصمیم گیری ها نیز عقلایی تر شده است، گفت: در حال حاضر در بخش عمده ای از شرکت ها دارای قیمت های مناسب و خوب هستند و می توانند رشد کنند.
کد خبر : ۲۳۲۰۹۰

رشد بازار با اتخاذ تصمیم های عقلایی

ناصر کشاورز در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ثبات نسبی و برطرف شدن هیجانات بازار ارز و از بین رفتن متغیرهای سیاسی که همراه پیش بینی های بدی بود و تعطیلی دو هفته ای موجب شده نقدینگی به بازار سرمایه کشیده شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اعتماد بازار به روند و عقلایی بودن بازار بر می‌گردد، افزود: اگر این روند ناشی از فشار نقدینگی و پول های هوشمند باشد ادامه دار نخواهد بود اما اگر مبتنی بر تحلیل های درست شرکت ها و آینده روشن و سودآوری و تولید شرکت ها باشد ضریب اعتماد و اطمینان بازار افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری ها نیز  عقلایی تر شده است، گفت: یکی از این موارد آزادسازی قیمت زنجیره فولاد است که موجب می شود فضای کسب و کار در این حوزه از توجیه بالایی برخوردار باشد که اثر مثبتی بر روی شرکت های بورسی خواهد گذاشت.

کشاورز خاطرنشان کرد: این عوامل اگر ادامه دار و پایدار باشد می تواند اعتماد را به بازار برگرداند و اگر نقدینگی با مطلوبیت و بازدهی مناسب به بازار هدایت شود می تواند از ایجاد نقدینگی و تورم جلوگیری کرد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هنوز نقدینگی که به سمت بازارهای موازی رفته هنوز به سمت بازار برگشته و باید به بازار برگردد.

وی تصریح کرد: برخی از شرکت ها هنوز ظرفیت رشد دارند اما برخی از شرکت ها که P/E بالا دارند باید برخی اتفاقات اقتصادی صورت گیرد تا قیمت ها ارزنده شود اما در حال حاضر در بخش عمده ای از شرکت ها  دارای قیمت های مناسب و خوب هستند و می توانند رشد کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

با نگاه تحلیلی، صنایع ارزنده کدامند

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ رازی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بارقه های امید در بازار سرمایه با چند اتفاق مثبت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای بهبود اوضاع بورس

ارسال نظر