بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به آدرسی از سلب صلاحیت شده ها و...
کد خبر : ۲۳۲۰۹۵

آدرسی از سلب صلاحیت شده ها/ دلالی با دبه، پیشنهاد جدیدی برای تکمیل کلکسیون هنرهای مردم

به گزارش بورس نیوز، گوش شیطان کر، امروز هم بورس تهران سبز بود و در بازارهای موازی مگس می پراندند. ولی چیزی که بیش از هر اتفاقی خودنمایی می کند، پرواز قیمت های جهانی است. بسیاری از صنایع بورسی چه در بازار داخل و چه بازارهای صادراتی با قیمت های جهانی می فروشند و این شرایط اگرچه به مذاق مصرف کنندگان خوش نمی آید؛ اما حتما کام تولیدکنندگان را شیرین خواهد کرد. "مس" جهانی به بالاترین قیمت ۸ سال گذشته رسیده و از قله ۷۶۵۰ دلاری به خریداران فخر می فروشد و سهامداران غول مسی بی صبرانه منتظر بازگشایی نماد هستند. "روی" هم از نرخ های پیش بینی شده در بودجه شرکت ها بالاتر است. اگر وضعیت مثبت قیمت های جهانی را کنار جهش های خیره کننده سود برخی شرکت ها بگذاریم، حتما بورس تهران در ماه های آینده دیدنی است.

متخلفان سلب صلاحیت شده را کجا بجوییم

در روزهای اخیر در مورد پیگیری سفت و سخت واحد حقوقی ملاصدرا و تشکیل پرونده تخلفاتی برای ۱۹۰ مدیر، زیاد نوشتیم. اگرچه هنوز اسامی مدیران متخلف و سلب صلاحیت شده افشا نشده؛ ولی اگر خواستید بفهمید چه کسانی تخلف کرده و بدنام شده اند؛ بد نیست نگاهی به تغییرات مدیریتی ۴_۵ روز گذشته بعضی نهادهای مالی و ناشران داشته باشید، شاید نشانی بیابید...

سنگ بودجه برای بورس

یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر بازار سرمایه در ماه های آینده، بودجه ۱۴۰۰ است. علاوه بر تمام موارد عجیب و غریبی که گویا در بودجه ۱۴۰۰ شاهد خواهیم بود(از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی)؛ نکته مهمی در این بودجه نهفته است. گویا دوستان یک چاله بزرگ حفر کرده اند و قرار شده حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت بر اساس مدل اوراق سلف نفتی فروخته شود! فارغ از اینکه آیا چنین حجم تامین مالی از محل فروش اوراق سلف نفتی امکانپذیر هست یا نه، باید دید طرح رسمی و دوباره این موضوع، اهالی بازار را وادار به عقب نشینی می کند یا نه.

دلالی با دبه، ارمغان بهارستان برای ملت

یکی دیگر از طرح های بهارستان هم تغییر در سهمیه بندی بنزین بوده و ساکنان بهارستان به شدت اصرار دارند به جای تخصیص سهمیه بنزین به وسایل نقلیه، بنزین به افراد تخصیص یابد. خداروشکر در این سال ها خیلی از مردم ما در تمام حوزه ها فوق تخصص دلالی گرفته اند و فقط دلالی بنزین در کارنامه افتخارات مان خالی بود که احتمالا به زودی در آن حوزه هم حضوری پر شور خواهیم داشت. احتمالا فردا در این زمینه خبرهایی خواهید شنید.

شکایت از اهالی میرداماد به پاستور رسید
گویا اهالی میرداماد برای کنترل بازار ارز آنقدر بر سر راه صنایع سنگ اندازی کرده اند که صنایع دست به دامان پاستور شده اند که اگر به داد ما نرسید امکان تامین مواد اولیه نخواهیم داشت! این اتفاق را کنار کاهش چشمگیر صادرات و سهم ناچیزمان در بازارهای صادراتی منطقه بگذاریم برای یک حساب سرانگشتی و شمارش ضعف های داخلی کافی است.

خبر خوب پایانی 

و خبر خوب پایانی اینکه چندی قبل سارقان به یکی از شرکت های فولادی پاتک زده بودند و شبانه ۲۵ تن فولاد بار زده و برده بودند؛ اما به لطف حافظان امنیت، سارقان دستگیر شده و محصولات مسروقه به شرکت برگردانده شد!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
فقط امید وارم بعد از تامین کسریشون باز دوباره بازارو به خاک خون نکشن
شمس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کمال تشکر از گردانندگان مجموعه ی ساعت پنج ونیم عصر که با جملات طنز واقعیت ها ی روزمره را عیان مبکنند .