بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
۹.۵۶۱ میلیارد ریال سود تسهیلات کسب شد؛

افزایش سود تسهیلات "ونوین" نسبت به سود سپرده پرداختی

عملکرد شرکت در مهرماه و مبلغ فزونی سود تسهیلات به سود سپرده‌ها یکی از ماه‌های استثنایی در عملکرد این شرکت بوده است.
کد خبر : ۲۳۲۱۶۱

افزایش سود تسهیلات

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک اقتصاد نوین در آبان ماه سال جاری و بر اساس گزارش ماهیانه این بانک موفق به تحقق ۹ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال درآمد از محل سود تسهیلات اعطایی شده است.

همچنین در این ماه هزینه سود سپرده این بانک به ۷ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال رسیده و سود تسهیلات نسبت به مهرماه رشد در حدود ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد. هزینه سود سپرده نیز نسبت به مهرماه افزایش بیش از ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مبلغ مازاد سود تسهیلات نسبت به هزینه سود سپرده در آبان ماه به ۱.۹۱۵ میلیارد ریال رسیده که این مبلغ در مهرماه معادل ۲.۷۷۱ میلیارد ریال بوده و شاهد کاهش ۳۰ درصدی این مبلغ در مقایسه با مهرماه هستیم.

البته لازم به ذکر است، عملکرد شرکت در مهرماه و مبلغ فزونی سود تسهیلات به سود سپرده‌ها یکی از ماه‌های استثنایی در عملکرد این شرکت بوده است.

در جدول زیر روند کسب درآمد سود تسهیلات، هزینه سود سپرده و مازاد درآمد به هزینه این بانک در طی ۶ ماه گذشته ارائه‌شده است.

همان‌گونه که در نمودار زیر نیز قابل‌مشاهده است از شهریورماه شاهد افزایش قابل‌ملاحظه سود تسهیلات دریافتی و سود سپرده‌های پرداختی توسط این بانک هستیم.

همچنین مشاهده می‌شود که مبلغ سود تسهیلات با شتاب بیشتری در برابر سود سپرده‌ها افزایش‌یافته است و این موضوع اثر خود را در افزایش محسوس فزونی سود تسهیلات نسبت به سود سپرده‌ها نشان می‌دهد.

افزایش سود تسهیلات

همچنین در جدول زیر مقایسه‌ای از درآمد تسهیلات کسب‌شده این بانک طی ۸ ماه اخیر و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته ارائه‌شده است.

افزایش سود تسهیلات

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ادامه روند روبه رشد درآمد‌های "ونوین"؛

"ونوین" بالاخره سهامداران را امیدوار کرد

بانک اقتصاد نوین به ازای هر سهم ۴۱۸ ریال سود محقق کرد؛

رشد ۱۴۷ درصدی جمع درآمد‌های مشاع "ونوین"

ارسال نظر