بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳
Bank Of America پیش بینی کرد:

مس ، 7 هزار دلار

موسسه مالی عظیم Bank Of America پیش بینی کرد که مازاد عرضه مس در سال آینده به علت کمبود شدید ضایعات مس با کاهش روبرو شود.
کد خبر : ۲۳۲۲۱

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ موسسه مالی عظیم Bank Of America پیش بینی کرد که مازاد عرضه مس در سال آینده به علت کمبود شدید ضایعات مس با کاهش روبرو شود.

بر طبق این گزارش میزان مازاد عرضه مس در سال آینده به 54 هزار تن می رسد و این در حالی است که بر اساس تخمین های موجود عرضه این محصول در سال جاری به میزان 393 هزار تن از تقاضا بیشتر خواهد بود .

همچنین در گزارش مذکور تصریح شده که متوسط قیمت مس در بازار نقدی طی سال جاری به 4730 دلار در هر تن می رسد و پیش بینی این قیمت برای سال آینده 7 هزار دلار پیش بینی می شود .

کارشناسان این بانک معتقدند که تولید بخش قابل ملاحظه ای از مس در جهان از طریق بازیافت ضایعات این محصول صورت می پذیرد و کمبود شدید ضایعات در حال حاضر و سال آینده مسلماً سطح تولید را به میزان قابل توجهی پایین خواهد آورد .

قیمت مس در سال جاری با توجه به سطح قابل توجه واردات این محصول از جانب چین تقریباً دو برابر شد و در صورت کاهش مازاد عرضه ، باید منتظر رشد مجدد قیمت در سال آینده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر