بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
نقش و نگاری از طنز تلخ در بازار سرمایه؛

"کحافظ" و شناسایی سود ناشی از فروش دارایی‌ها

فروش بخشی از دارایی‌های مربوط به خط تولید بی‌استفاده منجر به ثبت سودی ۱۴۷ میلیارد ریالی شده که این موضوع نقش مهمی در شناسایی سود خالص ۳۸۴ میلیارد ریالی این شرکت در ۶ ماهه نخست دارد.
کد خبر : ۲۳۲۳۵۱


به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از رشد حباب گونه قیمت سهام شرکت کاشی سرامیک حافظ در سال گذشته که البته بخش عمده‌ای از آن‌هم به افزایش سرمایه سنگین این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی نیز بود، اکنون صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت حاکی از شناسایی ۲۶۲ ریالی سود خالص به ازای هر سهم بوده که بیش از ۵۵ درصد آن مربوط به سود غیرعملیاتی ناشی از فروش دارایی‌های ثابت است.

فروش بخشی از دارایی‌های مربوط به خط تولید بی‌استفاده منجر به ثبت سودی ۱۴۷ میلیارد ریالی شده که این موضوع نقش مهمی در شناسایی سود خالص ۳۸۴ میلیارد ریالی این شرکت در ۶ ماهه نخست دارد.

از نکات قابل‌توجه و امیدوارکننده صورت‌های مالی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می‌توان به رشد چشمگیر مبالغ درآمدی اشاره داشت به‌گونه‌ای که در این مدت شاهد رشد ۱۷۹ درصدی و بیش از ۵۶۰ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از فروش محصولات بودیم.

همان‌گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، افزایش چشمگیر مقادیر فروش داخلی و صادراتی این شرکت به همراه رشد چشمگیر نرخ‌های فروش ازجمله عوامل تأثیرگذار بر رشد درآمد‌های این شرکت در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ بوده است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد ثبت زیان انباشته‌ای ۲۲۲ میلیارد ریالی و ارزش بازار در حدود ۳۰.۶۴۱ میلیارد ریالی این روز‌های سهام شرکت با سود تحقق‌یافته تنها ۳۸۴ میلیارد ریالی این شرکت همخوانی معقولی ندارد.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران " کحافظ "، آمادگی درج پاسخ «کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ» را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر فروش این کارخانجات کاشی‌سازی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چند قدم تا ورود محصولات جدید "کحافظ"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رگبار اتفاقات خوب جهانی و داخلی بر سر بورس

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ رازی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بارقه های امید در بازار سرمایه با چند اتفاق مثبت

پرده‌برداری از آخرین سکانس هنرنمایی در نماد "ثباغ":

جناب ناظر سریال "میلیاردها " را ببین

ارسال نظر
نظرات بینندگان
پاک نیت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
باسلام و تشکر بابت سایت غنی که دارید
از مدیران میانی سابق کاشی حافظ هستم که بعد از حدود 20 سال خدمت صادقانه مجبور به ترک انجا شدم شرکت در سال 89 به بخش خصوصی واگذار شد اگر اشتباه نکنم فقط 25 میلیارد تومان!! که فقط پول زمینش بود وبعد هم سو مدیریت و سو استفاده های کلان مالی توسط دوستان و اشنایان مالکین تقریبا داستانی که کم و بیش در عمده شرکتهای واگذار شده پیش امده به همین دلیل این صنعت پول ساز در این شرکت که بهشت مفسدین است چنین سود نازلی دارد باز هم پیشرفت داشته اند چون همیشه شرکتی ضرر ده بوده است. برای مثال جالب است بدانید جوانکی بنام جعفری که از دوستان اقایان است دو سال مدیر عامل شرکت شده و هنگامیکه سو استفاده های مالی ایشان رو میشود برکنار شده و مدتی مسیول امور سهام !! در دفتر تهران میشوند اما بعد از مدتی بعنوان مدیر طرح و توسعه مجددا وارد امور اجرایی کارخانه میشوند تا مجددا مشغول فعالیتهای پولساز خود شوند در ضمن اینکه ایشان دارای نازل ترین سطح اطلاعات مهندسی نیز میباشند.
بیش از پیش موفق باشید