بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نفع بازار از دست به دست شدن سهام / وضعیت بازار مناسب است

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین با بیان اینکه دست به دست شدن سهام به نفع بازار است گفت: زمانی که بازار رشد می‌کند طبیعی است در مقطعی برخی افراد بدنبال عرضه و کسب سود هستند،
کد خبر : ۲۳۲۴۸۶

نفع بازار از دست به دست شدن سهام / وضعیت بازار مناسب است

محمد گودرزی در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه ریزش روز گذشته بازار بر اساس برخی شایعات بود که پایدار نیست اظهار کرد: وضعیت بازار جای نگرانی ندارد حتی در روز گذشته روند مثبت سهم‌های کوچک ادامه دار است یا متعادل منفی است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دست به دست شدن سهام به نفع بازار است، افزود: زمانی که بازار رشد می‌کند طبیعی است در مقطعی برخی افراد بدنبال عرضه و کسب سود هستند، نکته مهم این است که همانند گذشته بازار در صف فروش قفل نمی‌شود.

وی گفت: هنوز اعتماد کامل به بازار بازنگشته است، اما کاهش شاخص در بازار دیروز و امروز ناشی از بی اعتمادی نیست بلکه برخی از سهامداران در حال کسب سود خود از بازار هستند.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین بیان کرد: قوانین مقررات خلق الساعه و قیمت‌های دستوری از ریسک‌های پیش روی بازار است که باید مدیریت شود در غیر این صورت با توجه به شرایط فعلی ریسک خاصی بازار را تهدید نمی‌کند و حتی شب گذشته نیز رئیس بانک مرکزی از عدم تغییر سود بانکی و حمایت از بازار سرمایه خبر داد.

گودرزی درباره آغاز مجدد عرضه‌های اولیه تصریح کرد: این نوع عرضه‌های اولیه زیاد مناسب نیست و نه تنها برای سرمایه گذار‌های بزرگ جذابیت ندارد بلکه فقط موجب مختل شدن سیستم در روز معاملاتی می‌شود و نظم بازار را به هم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است این نوع عرضه اولیه‌ها به صندوق‌ها داده شود تا سهامداران تازه وارد که به دنبال این عرضه‌ها دارند جذب این صندوق‌ها شوند تا هم نقدینگی جذب شود و هم بازار دچار آشفتگی نشود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر