بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
با توجه به موقعیت ابر ایچیموکو، برآیند کلی سهم را می توان صعودی در نظر داشت که در ادامه فاز اصلاحی را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۲۵۱۱
 
تحلیل تکنیکال سهم بیمه نوین با نماد "نوین"
تاریخ: ۱۷/۰۹/۱۳۹۹
قیمت پایانی: ۸.۹۴۹
کانال بلندمدت صعودی سهم بیمه نوین از سال ۹۰ در تایم فریم روزانه در شکل زیر قابل مشاهده است. این کانال در فروردین ماه امسال شکسته شده و توانسته صعودی به اندازه عرض کانال داشته باشید.

ونوینروند قیمت سهم بیمه نوین در تایم فریم روزانه پس از برخورد به خط روند یک ساله در اواخر آبان ماه، مورد حمایت قرار گرفته و به صعود ادامه داده است. چنانچه سهم مجدداً وارد فاز اصلاحی شود، محدوده ۷.۵۰۰ به عنوان بازه حمایتی در سهم قلمداد می‌شود و در ادامه باید منتظر عکس العمل سهم نسبت به این خط روند باشیم.

ونوین
روند صعودی کوتاه مدت سهم بیمه نوین از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، در نیمه مرداد ماه وارد فاز اصلاحی شده و بر اساس الگوی فیبوناچی بازگشتی داخلی اصلاح تا نزدیکی محدوده ۵۰% را داشته و پس از برخورد به مقاومت ۳۸% و ریزش دوباره، مورد حمایت قرار گرفته و توانسته دو مقاومت پیش روی خود بشکند و تقریباً به قله قبلی خود برسد. در اینجا محدوده قیمتی ۹.۲۸۵ به عنوان مقاومت پیش روی سهم بیمه نوین بوده و در صورت موفقیت در شکست این مقاومت توانایی افزایش قیمت را خواهد داشت. چنانچه در این راستا موفق نشود، احتمال ریزش تا محدوده قیمتی ۷.۵۶۸ برای سهم وجود خواهد داشت.
ونوین
در قسمت انتهای نمودار، بر اساس درصد‌های اصلاحی، الگوی هارمونیک خفاش قابل مشاهده است. از آنجایی که این الگو تکمیل شده به نظر می‌رسد، در ادامه پیش بینی اصلاح قیمتی در سهم بیمه نوین را خواهیم داشت.
ونوین
با توجه به این الگو، اصلاح قیمتی به میزان ۶۱.۸% ضلع CD (محدوده قیمتی ۷.۱۱۱) در شکل بالا را می‌توان انتظار داشت.
ونوین
اندیکاتور CCI که در بالای محدوده اشباع خرید قرار داشته، به سمت محدوده حمایتی ۱۰۰ در حال نزول است. چنانچه بتواند مورد حمایت قرار گیرد، افزایش یافته و اگر موفق نشود، به داخل کانال ریزش خواهد داشت. اندیکاتور MACD پس از یک روند صعودی، هم اکنون در کمی نزولی شده است. اندیکاتور RSI به داخل کانال ریزش داشته و موفق به حمایت در محدوده ۷۰% نشده است. در اندیکاتور stochastic نیز در بالای محدوده اشباع خرید، میانگین متحرک ۳ روزه میانگین متحرک ۵ روزه را به پایین قطع کرده و تا حدی سیگنال منفی در سهم لحاظ می‌شود.
ونوین

در اندیکاتور CCI با توجه به شکل زیر، واگرایی منفی مشاهده می‌شود.
ونوین
ابر ایچیموکو، روند قیمتی وارد ابر کوموی نزولی شده و موفق به شکست سقف ابر (span B) گشته است. خط تأخیر سبز رنگ (chikou span) توانسته روند بازار را بشکند و به روند صعودی در بالای آن ادامه دهد. خط تغییر روند (tenkan sen) نیز موفق به قرارگیری در بالای خط استاندارد (kijun sen) شده و روند صعودی در سهم را نشان می‌دهد. ابر کومو نیز به رنگ سبز (صعودی) در آمده و روند بازار نیز در بالای ابر کوموی صعودی واقع شده است. تمامی مولفه‌ها در این اندیکاتور نشان از آغاز حرکت صعودی در سهم دارند. البته این نکته را باید متذکر شد که با توجه به الگو‌های فیبوناچی و هارمونیک در سهم، احتمال وقوع اصلاح قیمتی به نظر می‌رسد. ولی در کل می‌توان حرکت قیمتی را صعودی پنداشت که در ادامه حرکت دچار اصلاح شده است.
ونوین
نمودار حجم متوازن پس از طی یک روند تقریباً خنثی و نامطمئن، در یک روند صعودی قرار گرفته و از طرف دیگر، حجم معاملات سهم نیز، در سطح بالایی قرار داشته است.
ونوین
نتیجه
با توجه به روند قیمتی سهم و بررسی الگو‌های موجود و نیز مشاهده اندیکاتورها، باید منتظر حمایت در محدوده قیمتی موجود باشیم. چنانچه روند سهم بتواند مقاومت قیمتی ۹.۲۸۵ را بشکند، می‌توان به ادامه صعود در سهم امیدوار بود. اگر این مهم حاصل نشود، احتمال نزول تا محدوده قیمتی ۷.۵۶۸ را خواهیم داشت. از طرف دیگر در صورت ریزش، همین محدوده قیمتی (۷.۵۰۰) در خط روند صعودی سهم بیمه نوین به عنوان محدوده حمایتی در سهم قلمداد خواهد شد. همچنین با در نظر گرفتن الگوی هارمونیک در روند بازار سهم، با توجه به رشدی که در این سهم اتفاق افتاده، احتمال اصلاح قیمتی وجود داشته و این میزان را می‌توان تا محدوده ۷.۱۱۱ ارزیابی کرد. البته با توجه به موقعیت ابر ایچیموکو، برآیند کلی سهم را می‌توان صعودی در نظر داشت که در ادامه فاز اصلاحی را تجربه خواهد کرد.
کاری از شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان "آیکو"
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بخش «سایر تسهیلات» بیشترین درآمد را برای "ونوین" به همراه داشت؛

رشد ۸۳ درصدی درآمد‌های "ونوین"

ارسال نظر