بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران در بازار به سمت سهم‌های کوچک متمایل شده تا بتوانند راحت‌تر با آن‌ها بازی کنند.
کد خبر : ۲۳۲۶۵۵

متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک/ خرید با چاشنی احتیاط

محسن عباسلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ریزش شاخص در ساعات پایانی روزهای معاملاتی اظهار کرد: در ساعات ابتدایی با بازار روبه رشدی مواجه بودیم، اما هر چه به ساعت پایانی نزدیک می‌شویم بازار به‌سوی ریزش همراه می‌شود که این مسئله به امری عادی در روز‌های منتهی به بازار یکشنبه تبدیل شده است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش سهم‌های بزرگ افزود: در حال حاضر سرمایه گذاران در بازار به سمت سهم‌های کوچک متمایل شده تا بتوانند راحت‌تر با آن‌ها بازی کنند، اما این روند ادامه نخواهد داشت و مجددا به سمت سهم‌های بزرگ بر خواهد گشت.

وی با بیان اینکه معاملات سهم‌های کوچک دارای جنبه‌های مثبت و منفی هستند، تصریح کرد: جنبه مثبت این سهم‌ها این است که با حجم معاملات کم سهم را می‌توانند بالا ببرند، اما جنبه منفی این سهام نیز این است که اگر بازار منفی باشد فروش سهام به سختی صورت می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیرگذاری برخی اتفاقات بر روی سهم ها، گفت: قیمت فولاد که هفته گذشته مشخص شد سرمایه گذاران به سمت خرید سهام فولادی حرکت کردند که موجب حجم بالای معاملات این گروه شد.

عباسلو بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار رشد کرده و شاخص از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد، اما از نظر جنبه روانی این عدد شاخص سرمایه گذاران را به احتیاط وا داشته است.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران کمی محتاطانه رفتار می‌کنند، اما حجم معاملات در روز گذشته حدود ۱۶ هزارمیلیارد تومان بود که رقم مناسبی است.

عباسلو درباره بازار امروز گفت: شروع بازار با منفی خواهد بود، اما در ادامه وضعیت بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ گروه صنعتی سدید در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عزای عمومی با خروج فولادی‌ها از بورس

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اقبال بازار به صنایع سودساز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس نقطه امید سرمایه‌گذاران

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت بازار سرمایه با فرض توافق

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
تف به این بازار