بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

روند بازار سرمایه، قطعا صعودی است

بازارگردانی حتما به افزایش نقدشوندگی ETF های دولتی کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۲۴۹۳

روند بازار سرمایه، قطعا صعودی است

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه سرعت رشد خود را کم کرده و دو روزی است که شاخص کل کمی منفی شده؛ با این حال هنوز کانال ۱میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی در تصرف سهامداران است.

افشین بیرامی معاون عملیات اجرایی کارگزاری امین آوید در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: در منفی های این دو روز علاوه بر آنکه شایعات منفی روز گذشته اثرگذار بوده، عوامل دیگری هم دخیل بوده است. روندهای صعودی بازار معمولا با اصلاح همراه است. شاید شایعه روز گذشته، اصلاح بازار را جلو انداخت؛ ولی حجم معاملات نشان می دهد این منفی ها فقط اصلاح بوده و در میان مدت قطعا روند بازار سرمایه صعودی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اخبار مثبت مربوط به واکسن کرونا در چند کشور و احتمال اثربخشی این واکسن در چند ماه آینده در مهار کرونا، به نظر می رسد باید نگاه جدی تری به سهام صنایع وابسته به قیمت های جهانی داشت. به هر حال اقتصاد جهانی با شیوع کرونا کوچکتر شد و با مهار کرونا و رشد اقتصاد جهانی، شرکت هایی که متاثر از قیمت های جهانی هستند، پتانسیل رشد بیشتری نسبت به سایر صنایع خواهند داشت. ضمن اینکه با روی کار آمدن بایدن، خوشبینی هایی هم به لغو تحریم ها ایجاد شده که باز هم این اتفاق احتمالی، موجب تسهیل روند صادرات صنایع صادرات محور و به دنبال آن رشد سودآوری این شرکت ها خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در رابطه با انتقاداتی که به نوسان های دو ETF دولتی یعنی "دارایکم" و "پالایش" و عدم حمایت از این نمادها مطرح است، گفت: به هر حال در زمان عرضه این صندوق ها، ناهماهنگی هایی وجود داشت. اما نکته اینجاست که قبل از عرضه صندوق های مذکور، برای سرمایه گذاران این ذهنیت ایجاد شد که سرمایه گذاری در ETF های دولتی، بازدهی خیلی خوبی برای آنها به ارمغان می آورد. حال آنکه بازدهی این صندوق ها بستگی به سهم هایی که در پرتفوی هر صندوق قرار دارد، داشته و با توجه به شرایط بازار، ممکن است سرمایه گذاران این صندوق ها هم بازدهی مثبت یا منفی کسب کنند. بنابراین سرمایه گذاران این صندوق ها هم باید ابتدا تحلیلی از چشم انداز آتی صنایعی که در پرتفوی هر یک از این صندوق ها وجود دارد، داشته باشند و اگر مثلا نسبت به آینده پالایشگاه ها خوشبین هستند، با نگاه بلندمدت تری هم باید در "پالایش" سرمایه گذاری کنند. قیمت واحدهای این صندوق تابعی از قیمت نمادهای پالایشی است و نباید انتظار غیر معقولی از بازدهی این صندوق ها یا توقع بالا بردن دستوری قیمت ها را داشت. البته شکی نیست که بازارگردانی، به افزایش نقدشوندگی این صندوق ها کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خوب و بد افزایش افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت بازار سرمایه با فرض توافق

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
..................... دارایکم 7 هزار تومن زیر ناو معامله میشه...اینو چی میگی
ناشناس
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
فقط قصددودکردن سرمایه مردم دارا دستوری نمیزارن قیمت ازبیست تومن بالا بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
ان سهم وبملت را در صندوق دارایکم تومان 320تومان قیمت فعلی سهم 535 وتجارت در دارا یکم 240تومان قیمت فعلی 394
وبصادر230 تومان قیمت فعلی خود سهم 380 تومان معامله می شود هر کدام 37 در صد زیر قیمت اصلی پس این تفاوت قیمت در دارا یکم چیست کارشناس محترم تفاوت سهمهایی که در صندوق پالایشی قرار دارند با خود سهم پالایشیها یکیست یعنی 1 در صد هم فرق ندارند اما صندوق بانکها 37 الی 40 در صد تفاوت قیمت دارند این با کدام قانون بازار سرمایه جور در می اید ازاولی حمایت نمی شود ولی از دومی حمایت می شود دولت محترم دارا سوم صندوق بانکها را قرار هست با 20 در صد تخفیف به مردم واگذار کند حالا که با 40 در زیر قیمت نمی خرند لطفا این معما را کی می تواند حل کند
سهامداردارایکم
United States of America
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
اقای کارشناس چی .............. میکنیددارایکم ۷هزارتومن زیرقیمت اصلی خودمعامله میشه وبازارگردان هن نداره باوجوداجبارکردن بازارگردانی اگه این دستوری نیست پس چیه چرا پول مردم رااتش میزنید بااین دارایکم دولت چه انتطاری داره مردم دارا سوم رابخرند توروخدابه فکرمردم باشید کارگزاران وکله گنده هاکم نوسانگیری کنید تا مردم به پولشون برسن تمام صندوقها درمحدوده ناوشون معامله میشن عیرازدارایکم بورس نیوزخواهشا این موصوع راپیگیری کنید