بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

اخبار شرکت ها را جدی بگیرید/ حرکت بازار بر مدار تحلیل

دیگر نباید انتظار رشد دسته جمعی نمادها یا گروه ها تحت تاثیر رفتارهای هیجانی سهامداران تازه وارد را داشت و از اینجا به بعد، بازار سرمایه، تحلیلی تر حرکت خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۲۷۰۲

حرکت بازار بر مدار تحلیل/اخبار شرکت ها را جدی بگیرید

به گزارش بورس نیوز، افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل و منفی های برخی نمادهای بزرگ از جمله "فملی" ، "خودرو" ، "ومعادن" و "شستا: عده ای از سهامداران را نگران کرده که مبادا ریزشی در کار باشد.

محمد آرام بنیار کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: معتقدم روند کلی بازار سرمایه در میان مدت صعودی خواهد بود؛ اما نوسان جزو ذات این بازار بوده و اتفاقا این حرکت نوسانی نشان می دهد رشد بازار سرمایه کاملا طبیعی است. بازار سرمایه نمی تواند روند همواره صعودی یا همواره نزولی داشته باشد و به هر حال در هر روند، نوسان خواهیم داشت.

وی افزود: رشد بازار سرمایه در این مرحله چند ویژگی خواهد داشت. ویژگی نخست آنکه رشد مداوم و تند بازار که در ۵ ماه ابتدای سال جاری اتفاق افتاد، دیگر تکرار نخواهد شد و این بار، بازار رشد ملایمی تجربه خواهد کرد. ویژگی بعدی هم این است که دیگر نباید انتظار رشد دسته جمعی نمادها یا گروه ها تحت تاثیر رفتارهای هیجانی سهامداران تازه وارد را داشت و از اینجا به بعد، بازار سرمایه، تحلیلی تر حرکت خواهد کرد. بنابراین رشد را در نمادهایی شاهد خواهیم بود که اخبار مثبتی همچون رشد سودآوری یا اجرای طرح های توسعه ای به بازار مخابره کنند. در چنین شرایطی، حتی ممکن است در یک گروه یا صنعت، برخی نمادها مثبت و برخی دیگر منفی معامله شوند. کما اینکه این روزها هم چنین شرایطی بر بازار حاکم است و مثلا در گروه بانکی، بانکی که خبر از عرضه اولیه زیرمجموعه های خود در بازار داده، مثبت معامله می شود و سایر نمادهای گروه بانکی منفی هستند.

آرام در خاتمه تصریح کرد: بهتر است سهامداران به اطلاعاتی که شرکت ها منتشر می کنند و نیز گزارش های تحلیلی و کارشناسی شرکت های تخصصی و سامانه تدان و... توجه بیشتری داشته باشند و با نگاه تحلیلی تری اقدام به خرید و فروش کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به وضعیت و عملکرد شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس "اپال"؛

تکرار گران‌فروشی در عرضه‌اولیه شرکت‌ها!

نگاهی به وضعیت و عملکرد شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس "اپال"؛

تکرار گران‌فروشی در عرضه‌اولیه شرکت‌ها!

ارسال نظر