بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خوب و بد افزایش افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی سقف صندوق‌های با درآمد ثابت اتفاق خوبی است و میزان سرمایه گذاری مجاز در بازار سهام و بازار مالی را افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۲۷۰۶

خوب و بد افزایش افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت

مسعود بهمنی راد در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت به ۵۰ هزار میلیارد تومان تومان اظهار کرد: مصوبه افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی سقف صندوق‌های با درآمد ثابت اتفاق خوبی است که از سوی شورای عالی بورس مصوب شده است و اثر مثبتی بر بازار دارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این مصوبه موجب جذب منابع خواهد شد و طی مدتی که صندوق‌ها فعال بودند به نسبت سپرده‌های بانکی و گواهی سپرده نرخ سود بالاتری پرداخت کردند، مدیریت قوی تری داشتند و سرمایه گذاری‌هایی که صورت دادند بازدهی خوبی برای سرمایه گذار‌ها داشته است.

وی گفت: این افزایش برای بازار سرمایه و بازار پول اتفاق مناسبی است و مجوز ۲۰ هزار میلیاردی که برای افزایش سقف دریافت کردند میزان سرمایه گذاری مجاز در بازار سهام و بازار مالی نیز افزایش می‌یابد.

بهمنی راد بیان کرد: در گذشته صندوق‌ها مجوز ۲۰ درصدی برای سرمایه گذاری داشتند که در سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان رقمی حدود ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسید، اما اکنون این ۲۰ درصد در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان محاسبه و به رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که اثرات آن برای بورس بسیار خوب است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به الزام صندوق‌ها به اختصاص ۵۰ درصد حدنصاب سرمایه گذاری به سهام عدالت، خاطرنشان کرد: این الزام موضوع جالبی نیست و اختیار عمل را از صندوق‌ها سلب می‌کند و با مدیریت حرفه‌ای این صندوق‌ها همخوانی ندارد بلکه بجای الزام باید مجاز به سرمایه گذاری در این بخش باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

۶۸صندوق و ارزش ۵.۵هزار میلیاردی ریالی

در معاملات روز گذشته رخ داد؛

کاهش ۵۴۱ هزارتومانی ارزش سهام عدالت

رئیس‌هیات‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

سودآوری "آلومینیومی‌ها" در گرو اصلاح نرخ

در جریان معاملات روز گذشته؛

ارزش سهام عدالت ۹۱هزار تومان کاهش یافت

ارسال نظر