بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اقبال بازار به صنایع سودساز

گزارش های عملکرد ۹ ماهه شرکت ها به زودی منتشر خواهد شد و از آنجا که ۹ ماهه اول سال، تورمی بوده، شکی نیست که گزارش های خوبی از شرکت ها خواهیم دید و بازار سرمایه ما با انتشار این گزارش ها جذاب تر خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۲۷۳۶

اقبال بازار به صنایع سودساز/ارزش بالای معاملات، نقطه قوت بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات دیروز شاخص کل با افت ۱۱ هزار و ۶۹۴ واحدی به رقم ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی تنزل پیدا کرد. شاخص کل هم وزن افت اندکی را تجربه کرد و با ۸۷۷ واحد افت به رقم ۴۵۶ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. در بازار ارز هم شاهد روند کاهشی قیمت‌ها بودیم. قیمت فروش دلار امریکا در صرافی ملی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت خرید آن نیز ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین گردید. قیمت سکه طلا نیز که در روز‌های اخیر و با توجه به رشد قیمت ارز و قیمت جهانی طلا تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رشد یافته بود، به تدریج با کاهش قیمت مواجه شد و در مرز ۱۲ میلیون تومان ایستاد.

سید مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: واقعیت این است که برای تحلیل روند بازار سرمایه، حجم معاملات اهمیت بیشتری نسبت به عدد شاخص کل دارد و این اشتباه بازار سرمایه ماست که سهامداران فقط به شاخص کل بورس توجه می کنند. وقتی ارزش روزانه معاملات به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده ، یعنی این بازار عمق خوبی دارد. در نظر داشته باشید که طبق آمارها ارزش معاملات بازار مسکن در یک ماه ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده است!

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با این شرایط معتقدم حال بازار سرمایه ما خوب است و نوسان های کوتاه مدت، جای نگرانی ندارد. وقتی خبری در بازارهای رقیب نیست و نرخ بهره بانکی هم تغییر نخواهد کرد، بازار سرمایه چشم انداز مثبتی دارد. ضمن اینکه به زودی گزارش های عملکرد ۹ ماهه شرکت ها منتشر خواهد شد و از آنجا که ۹ ماهه اول سال، تورمی بوده، شکی نیست که گزارش های خوبی از شرکت ها خواهیم دید و بازار سرمایه ما با انتشار این گزارش ها جذاب تر خواهد شد.

صفاری در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: به نظر می رسد هیجان بازار فروکش کرده و بازار روند منطقی تری به خود گرفته است. به غیر حرفه ای ها توصیه می شود از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری در بازار سرمایه کنند‌. اما سرمایه گذاران مستقیم می توانند از این روزها به عنوان فرصتی برای کاهش زیان چند ماه گذشته استفاده کنند. اقبال بازار به سمت صنایع سودآور و صادرات محوری است که با کاهش ریسک های سیستماتیک، پتانسیل تحقق سودهای مناسب تر را دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

آخرین ترکش های روند نزولی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک

ارسال نظر