بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نقطه سیاهی در کارنامه بورس/ وقتی ریزش امروز دلیلی نداشت!

بازار سرمایه ما، بازاری یک طرفه است و بازار یک طرفه، فراز و فرودهای غیر طبیعی هم خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۲۸۲۴

نقطه سیاهی در کارنامه بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز رنگ سرخ به تن کرده و با افت ۵۱ هزار واحدی شاخص کل، دوباره به کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزول کرده است. به نظر می رسد عرضه های حقوقی ها در چند روز اخیر در این منفی شدن بی تاثیر نبوده است.

سید حمید علماء کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد متولیان بازار سرمایه، نگرانی‌هایی بابت رشد هیجانی بازار داشتند و شاید اگر رشد بازار سرمایه بی‌وقفه ادامه داشت، شاخص کل در چند روز آینده محدوده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را هم فتح می‌کرد و ممکن بود مجدداً مشکلاتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: متولیان بازار سرمایه تمایل به رشد افسارگسیخته بازار نداشتند و شاید عرضه‌ها به‌منظور مدیریت رشد بازار سرمایه بود. اما آنچه موجب نگرانی می‌شود، این است که بازار سرمایه امروز برای ریزش دلیل نداشت و رفتار توده‌وار سهامداران درفروش، نشان می‌دهد بازار سرمایه ما همچنان پتانسیل فشار فروش ناگهانی را دارد و با این رفتار سهامداران، اصلاً بعید نیست که بازار سرمایه ما دوباره ریزشی شود!

این کارشناس بازارسرمایه افزود: رفتار سهامداران دریکی دو روز اخیر نشان داد هنوز هم اگر سهم‌های خاصی روند منفی به خود بگیرند، کل بازار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و این رفتار توده‌وار و غیرحرفه‌ای سهامداران و لیدر محور بودن بازار، اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. با این شرایط، افزایش عرضه‌های برخی حقوقی‌ها عجیب نیست؛ چراکه پیش‌بینی رفتار هیجانی سهامداران را می‌کنند و نگران رشد افسارگسیخته بازار و بعدازآن سقوط دوباره بورس هستند.

وی تصریح کرد: البته معتقدم بازار سرمایه ما به لحاظ تحلیلی، کماکان پتانسیل رشد دارد. افزایش قیمت برخی محصولات فولادی و پتروشیمی، سودآوری شرکت‌ها را افزایش خواهد داد و این قضیه اثر مثبتی هم بر ارزندگی بعضی سهم‌ها خواهد داشت.

علماء در ادامه گفت: بعضی نمادهای بزرگ بازار، با سقف تاریخی خود فاصله بیش از ۵۰ درصدی دارند؛ اما به‌هرحال ریزش سنگین این سهم‌ها نقطه سیاهی در کارنامه بازار سرمایه ما بود و باید است که تا پایان سال جاری، سقف‌های قبلی برخی نمادهای بزرگ مجدداً لمس شود. بازار سرمایه ما، بازاری یک‌طرفه است و بازار یک‌طرفه، فرازوفرودهای غیرطبیعی هم خواهد داشت. باید ابزارهایی برای دوطرفه شدن بازار سرمایه ارائه کرد تا مثلاً با ابزار آتی برخی سهم‌ها، از رشد غیرمنطقی سهم‌ها جلوگیری شود تا رشدهای شارپ و ریزش‌های سنگین به‌نوعی مدیریت شود. این ابزارها در بسیاری از بازارهای جهانی رواج دارد ولی در بازار سرمایه ما، ابزاری برای مدیریت هیجان بازار وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: با شرایط کنونی و با فرض تثبیت نرخ ارز در محدوده فعلی، سهم شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و شرکت‌های صادرات محور، پتانسیل بیشتری برای رشد دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر سرمایه گذاری هلدینگ رازی در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نکته مهم برای سرمایه گذاران

یک اقتصاددان در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

منفی‌های دیروز دستکاری بود، نه هیجان!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
raoof
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
هر اتفاقی افتاده، این دیگه بی تدبیری محضه که پالایش یکم رو که با وعده 30 درصد سود با قیمت 10هزار تومن به مردم دادن، بعد ار 4ماه الان با قیمت اسفناک 9300 تومن فروش میره...
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
این اراجیف را تحویل ملت ندید لطفا. رشد افسار گسیخته و ریزش دفعه قبل کار خود دولت و حقوقیهاش بود. آخه این چه بازار سرمایه ای هست که هر وقت خواستن دستکاریش کنن و یا نوسان بگیرن میان به بهانه نگرانی از رشد افسار گسیخته میکوبند توی سر بازار؟مسخره نیست که بازار سرمایه بصورت سلیقه ای و به بهانه های مختلف و مسخره دستکاری و بالا و پایین بشه و جیب همون یه تعداد افراد خاص همیشگی از پول سهامداران خرد پرتر و پرتر بشه؟
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
برای اینکه حجم مبنا و دامنه نوسان لعنتی رو درست کن برای همین اشغال بازی هاشون که فقط مخصوص بورس کشور ماس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بورس دستوری همه میدانند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
تسویه حساب حقوقی ها در این ماه بخاطر این حقوقی ها عرضه کردن و بخاطر این بورس منفی شد بقیه چیزها اراجیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
بعد میگن چرا سهام داران خواهان حذف حجم مبنا و دامنه نوسان هستن حالا دیدین راهی نیست و این قانون کثافت باید حذف شود
یوسف
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
بورس شده محل جولانگاه حقوقیها ( خصولتیها ) و صندوق توسعه پول در آوردن بعضیها ، وقتی تحریم هستیم و نفتی فروش نمیره باید بودجه دولت بالاخره از یه جایی تامین بشه و بیچاره بورسیها هم مالیات میدهند و هم بطور غیر مستقیم و پیشاپیش از قیمت سهامشون برداشت میشود و هر روز با این کار سرمایشون به آب میره و در آخر پولشون را در بورس می بازند و سر به سر با دست و جیب خالی بورس را ترک میکنند و هر جا دولتیها در آنجا وارد بشه و یا دست بذارند میشه اقتصاد دولتی و نتیجه بهتر از این نیست ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
تا این حجم مبنا و دامنه نوسان حذف نشود همین است که می بینیم دکان است برای عده ایی این بورس درست نمیشه و اعتماد بهش نمی شه کرد تا این دو قانون مسخره وجود دارد حال دیدید چرا سهام داران شکایت میکنن که این دو قانون حذف شود برای همین دستکاری ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
شرکتهای بزرگ بورسی حداکثر 10%سهام شناور آزاد دارند .یعنی کلا دولتی و خصولتی هستند . تمام هیئت مدیره و مدیر عامل و مسئولان شرکتها هم وابستگان به همه قوا هستند یعنی اینکه بازار سرمایه را بعنوان حیات خلوت و پول تو جیبی بروبچ خود میدانند . جنگ زرگری دولت و مجلس درباره بورس و حمایت از بازار سرمایه به حالت تهوع آور رسیده .
دولتی که تمام تیم اقتصادی آن سر در اتاق بازرگانی یعنی معدن ، رانتخواری و دلال بازی دارد نمیشود به آن امیدی داشت . متاسفانه دولت بعدی هم بدلیل بی لیاقتی و بی کفایتی و سومدیریت دولت روحانی بدست یک مشت هوچی بیسواد خواهد افتاد که بیشتر اقتصاد و معیشت مردم را به پائین تر از زیمبابوه خواهد رساند .
دولتی که به وقت شعار و خالی بندی از کل جهان در زمینه هوا فضا و هسته ای و موشکی و مدیریتی برتر میداند ولی در موقع عمل از تهیه و توزیع واکسن کرونا که بهداشت جهانی و ابرقدرتها تصمیم گرفته اند عادلانه بین کشورهای عقب افتاده و پیشرفته توزیع شود دولت با گردن افراشته ( که باعث سرشکستگی و سرافکندگی هر ایرانی است ) میگوید نه امکاناتش را داریم و نه توان حمل و توزیعش را بنابراین نمی‌خواهیم و جان مردم یک کشور را بازیچه قرار میدهد که انشالله دوباره از اول چرخ را اختراع کنیم .
کشوری که از تامین دان مرغ و دانه های روغنی و واکسن آنفلوآنزا و انسولین ناتوان است میخواهد واکسن کرونا را با تحقیق بوسیله محققان سهمیه‌ای انجام دهد .
سوپر دلار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
بورس مرد.
امین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
شرکتی مثل ثشرق با معامله 14000 حق تقدم 60 میلیارد شرکت را به زیر می کشد این چه معنی داردیعنی 10 در صد منفی ایا جز اینکه شرکت محترم می خواهد حق تقدم را به چپاولگران هدیه کند در حالی که شرکت اصلی در صف خرید بود همه حق تدمها را می توانست 550الی 600 بفروشد از ناظر محترم تقاضا داریم به روند این شرکت نظارت کافی داشته باشد از سال 84 تا 99 ملک 200 برابر شده این شر کتها چکار کردند شرکت به قیمت یک ارتمان لوکس در تهران در بورس ارزش دارد
آپارتمان‌های ۶۰۰ میلیارد تومانی در تهران - تابناک | TABNAK
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
در وضعیت فعلی و حمایت های بی دریغ رئیس و مدیر عامل سازمان بورس از سهمهای سوگلی خودشان در بازار، متاسفانه به نقطه تقابل حقوقی ها و حقیقی ها در شرکت های لیدر محوری بازار بورس سوق داده! و عملا از اهداف قبلی که در صدا و سیما توسط دولتمردان و وزیر اقتصاد و ... جهت ورود به بازار بورس توصیه میشد به سمت و سو دیگری در حال حرکت است! به نظر میرسه از شعارهای عوامفریبانه و توخالی جهت هدایت نقدینگی و تشویق مردم جهت سرمایه گذاری در بازار بورس چیزی جز ضررهای هنگفت سهامداران حقیقی و وعده های دروغین باقی نمانده!...معاملات روزانه در مثبت منفی های یک درمیان هفته که در سهمهای بازار میبینیم به نوعی نوندونی برای تعدادی از نورچشمی های رانتی البته با یک تفاوت که اینبار به نام بازار گردانی و... صرفا جهت خالی کردن جیب سهامداران وارد بازار شدند تا از این طریق بتوانند مابقی حساب های اونور آب را پر کنند!! متاسفانه در سایه بی تدبیری مسئولین بی خرد و بی سواد سازمان و جناب وزیر اقتصاد که تا به امروز به غیر از وعده های سر خرمنی هیچ مسئولیت و تعهدی در راستای صیانت از سرمایه مردم نداشتند!! با مدیریت ضعیفشان شاهد تنزل جایگاه بازار سرمایه در حد و اندازه سایت های شرط بندی و لاتاری ها هستیم! شاید زمانیکه با وجود متخصصان و خبرگان اقتصادی در بازار سرمایه روندها بر اساس بنیاد و سود دهی شرکت ها شکل میگرفت این ادعا را میتوانستیم داشته باشیم : بازار بورس همان نشانگر دماسنج اقتصادی و یا ویترین اقتصادی کشور بعنوان محرک توسعه و تولید می باشد ... ولی نمیدانستیم بازار سرمایه با مدیریت افرادی امثال صحرایی ها و هامونی ها چیزی جز لاتاری و بخت آزمایی نخواهد بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
بازهم مشکل از مردم بوده تازه واردهای پدرسوخته درثانیه ای ۱۰۰میلیون صف فروش را جمع وهمان تعداد صف خرید میکند چقدر............. هستند ای کاش .........این تازه واردهارا دعوت به بورس نمیکرد کل پول حقوقیهارا بالا کشیدند
مضلوم..........
مضلوم۰۰۰................
مضلوم۰۰۰...................مل مردم خور
مضلوم۰۰۰۰حقوقیهای .............خور
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
ریزش امروز بازار لکه سیاه بازار نبود بلکه لکه ننگی برای متولیان امور اقتصادی و بازار سرمایه است که لیاقت مدیریت آنرا ندارند ! وقتی علیرغم تصمیماتی که برای محدود کردن عرضه حقوقی ها گرفته شده میبینند بعضی از حقوقی ها در چند ثانیه به اندازه حجم معامله یک هفته عرضه می‌کنند و توان مقابله با آنها را ندارند باید هم این ننگ برازنده آنها باشد ! آنها برای چندمین بار بخاطر تامین منافع تعداد قلیلی از اشخاص حقیقی و حقوقی که متاسفانه سرمایه های این مملکت را در دست دارند مردم را فریب داده اند و هزاران بار جای تاسف است که دود این فریب ها به چشم بازار سرمایه و سهامداران خرد خواهد رفت ! آیا از بین بردن اعتماد عمومی نه تنها از بازار سرمایه بلکه از کل سیستم اداره امور کشور جرم کمی است ؟ پس چرا هیچ یک از متولیان امور کشور اقدامی بر علیه افرادی که موجبات این بی اعتمادی و یاس و دلسردی از حاکمیت عدالت در جامعه میشوند صورت نمیگیرد ؟ چرا مسایل پشت پرده ریزش دوروزه بازار سرمایه بررسی و مسببان آن به مردم معرفی نمیشوند ؟ چرا باید سرمایه داران گردن کلفت که اگر مشکلی در کشور بوجود بیاید بلافاصله سرمایه هایشان را به دلار و طلا تبدیل و با فرار به خارج ، مملکت را به حال خود رها خواهند کرد به مقدرات اقتصادی کشور حاکم شوند ؟ آیا کسی شایسته تر از این قالیباف بی لیاقت پیدا نمی‌شود که در راس بورس گذاشته شود آیا در مملکت قحطی الرجال است که‌ حتماً دژپسند ناشایست باید وزیر اقتصاد شود ؟ چرا مسیولین اقتصادی مملکت کاری میکنند که تردیدها در مورد شراکت آنها در دزدی‌های تعدادی زالوصت به یقین تبدیل شود ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
دلیل نداشت ریزش بورس ولی تا ابزار حجم مبنا و دامنه نوسان دستش هست هر وقت اراده کنن می تونن بازار و ریزشی کنن این قانون لعنتی رو بردارید ببینید اگه تونستن دیگه از این غلط ها کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
بابا این حجم مبنا و دامنه نوسان را نمی خواهیم حذف کنید هرچی میگیم عین خیالشون نیست
ممد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
فروش حقیقی چی اینا دیگه ترسیدن حقیقی باعث شد همشو بفروشه حقوقیم درو کرد
امین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
برداشت دامنه نوسان حجم مبنا کار درستی نیست از حق تقدمها مشخص است که اگر دامنه نوسان را برداشته باشند عده ای هستند می توانند تا 90 در صد سهم را به زیر یا 200 درصد به بالا بکشند ان بیچاره ای که حق تقدم ها را خریده 100تومان اسمی را بهر دلیلی نتوانسه واریز کند حراج کردند چون حجم مبنا ندارد با معامله 100هزار سهم در عرض چند روز به خاک سیاه می نشانند کسانی که مخالف حجم مبنا و دامنه نوسان هسنند ازحراج حق تقدمهای استفاده نشده عبرت بگیرند وکسی هم نیست جلوی این کثافت کاریها را بگیرد برای اینک حق تقدم را چپاول کنند تا زمان عرضه حق های استفاده نشده 50 در صد خود سهم را پایین می کشند و 50 در صد هم حقهای سهم را پایین می خرند نمونه ان ثقزوی می باشدویاثشرق وضع این شرکت از ثغرب خیلی بهتر می باشد ثغرب 1200 تومان معامله می شود در حالی که ثشرق زیر 600 تومان معامله می شودچون حق تقدم ثشرق در حال عرضه می باشد بعد از عرضه کامل حقهای ثشرق یا امثالهم ببینید سهم را تاکجا بالا می برند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
معصوم(ع) میفرماید آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند .
نمیدانم چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند تا ابد مقیم این دنیا هستند.یا تصورمی‌کنند از دیگران درک و شعور بیشتری دارند.عزیز من برادر و خواهر گرامی اگر نمیتوانی بازار بورس را اداره کنی کنار برو تا آنکه از من وشما باسواد تر و بهتر است سکان این کشتی را بدست بگیرد .این همه مظلمه برای خود نخرکه انسان عاقل چنین نمیکند .نفرین خیلی‌ها را مجانی بدست میاوری آیا ارزش دارد.چقدر عمر میکنی چه با خود می‌بری .
با خودت خلوت کن در خلوت خودت فکر کن ارزش دارد با سرمایه مردم چنین کاری کنی شما امین مردمی .فردای قیامت چه پاسخ میدهی .فریب ظاهر دنیا را نخور .وسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
علتش فقط عرضه اولیه اپال در آخر ماه بود که یه عده سهامدار خیلی خرد حاضر شدن برای ۲۰ درصد سود از این عرضه اولیه گران، تو صف فروش بقیه سهمهاشون برن و هم به خودشون ضرر بزنن و هم به بقیه
حالا هرکی میخواد هر چی بگه

آخرش هم که حذف شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
فقط میتونیم بگیم لعنت به دزدان وفاسدین که فقط به دنبال بدبخت کردن مردم هستن لعنت لعنت
آزاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
از برکات انقلاب هستش ناراحت نباشید ما آنچه کاشتیم درو کردیم
بیک
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
عزیزدل بابا .این دامنه نوسان وحجم مبنا رو بردارم خواهش میکنیم
بیک
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
عزیزدل بابا .این دامنه نوسان وحجم مبنا رو بردارم خواهش میکنیم
امید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
افرین به بورس نیوز درود خدا بر شما باد که حرفی را دیگر برای ما نگذاشتی و تمام حرفهایی که در دلمان بود را گفتید .ما در یک ماه حدود چند درصد از ضررهایمان از اصل پول جبران شده بود که در این دو روز همه آن درآمد یک ماه از بین رفت و زمانی که سهام مثبت است قیمت پایانی ۱ و نیم و ۲ و ۴۵ ۰/۰ درصد بالا میرود ولی زمانی که بازار را منفی میکنند همه سهام قیمت پایانی آن کمتر از ۴ درصد نیست خدا لعنت کند این اشخاص را ، اگر بازار سهام را عرضه و تقاضا مشخص میکند پس چرا باید اینها بازار سهام را دست کاری میکنند و ازآن به نفع خود بهره میبرند یک دفعه صف خرید بالای صد میلیون را تبدیل به صد میلیون صف فروش میکنند.تو را بخدا حرف ما را به گوش به ظاهر مسئولین برسانید. با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
فقط میتونیم بگیم خدا لعنت کنه دزدی روز روشن از سهامدار بدبخت چرا وقتی شاخص مثبت پایایانی سهم ها بزور میشه مثبت ۲همه جوره دارن مردم نابود میکنن خدا لعنت کنه تا کی باید مردم غارت کنن
یوسف
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
کار کار خودشون هست چون اگر کس دیگری اینکار را کرده بود و منفی بازار دستکاری و عمدی بوده چرا معاملات همان روز را باطل نمی کنند خب پس معلومه که این کارشون عمدی و توسط خودشان انجام گرفته که صداشون در نمیاد .............
بازنشسته دزد دولتی زده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
بعد از 30 سال کار که بازنشسته شدم پس اندازم و حق سنواتم حدود 100 ملیون تومن بود که وارد بورس کردم و با مشورت چند نفر سهم سرمایه گزاری سایپا خریدم در قیمت 2600 تومن که بعد از 5 ماه شده 800 تومن و سهم پارس .... در قیمت 55هزار تومن که اونم شده 14000 تومن یعنی پس انداز 30 سال کارم را در بورس براحتی آب خوردن خوردند رفت حالا با این اوضاع گرانی و بد اقتصادی با چه امیدی میتوانم زندگی کنم خدایا خودت بداد ما برس و این دزدان اموال مردم را نابود بفرما.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
این اتفاق دنبال رو نوسانی بود که بنیاد مستضعفان با تغیر دامنه نوسان زشگزا زبینا زقیام ... از ده درصد به پنج درصد گرفت،وقتی برخوردی قاطع با این رانت گرفته نشد دیگر بازیگران هم از آن استقبال کردند
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
خب اگر منفی بازار بورس عمدی و دستکاری بوده چرا معاملات همان روز را ابطال نمی کنند ........................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کسی بدون علم و آگاهی تمام سرمایه خودش و خانواده را به فنا بدهد بدون واقف بودن به واقعیت ها فقط به دلیل طمع کاری خودش پا در دام گذاشته. حالا هم می نالد که از هستی ساقط شده آخر آدم عاقل وارد کاری می شود که هیچ تخصصی در آن ندارد. خوب این نتیجه ندانم کاری خودتان است قبل از هر کسی باید خودت را مقصر این مشکلات بدانی تا برسد به عوامل دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
مات شما چه ساده اید این دولت میخاد ملتو از ..............و ................ساقط کنه بعدها درتاریخ شما این حرف مرا خواهید دید ب اسم ................اومدن به اسم .....................اومدن و.............با روح وروان ملت بازی میکنند دیگه کاریه که شده متاسفانه قوای نظارتی هم با اینکه میگه ومیدونه نمیدونم چرا اقدامی نمیکنه خداوند ب این حقوقی ها ی ..............که دین وایمانشان پول ............خیر نمیدهد وخیر نمیبینن
انشاله نه آرامش ونه آسایش داشته باشی ای حقوقی ...........و............شستا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
این حقوقی ها و سازمان بورس مانند کفتار مردم را زنده زنده میخورند
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
این ...........و .....شما پایان نداره NAV دارا یکم رو هی پایین میارین و الان شده 20 تومان قیمت تو بازار هم 14 این 6 هزار تومان اختلاف واقعا به چه دلیلیه ؟؟؟
دارین کسری بودجه دو تیم لجن باشگاهی استقلال و پرسپولیس رو از سرمایه مردم تو بورس تقدیم میکنین ...................
این دو تیم عرضه و توان خصوصی شدن ندارن باید از جیب مردم پولشون رو بدین نباید این .............آشکارتون بی جواب بمونه دیگه نشستن و به شما مفت خورا نگاه کردن خودش شرم داره
کسری بودجه دولت هم از پول مردم در بورس تهیه میکنین