بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
یک اقتصاددان در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

منفی‌های دیروز دستکاری بود، نه هیجان!

امیدواریم دولت حداقل تلاش کند در ماه های پایانی کار خود، چند نمره قبولی بگیرد و تدبیری برای بهبود وضعیت بازار سرمایه بیاندیشد.
کد خبر : ۲۳۲۸۶۰

منفی‌های دیروز دستکاری بود، نه هیجان!

به گزارش بورس نیوز روز گذشته شاهد افت بیش از ۵۰ هزار پله‌ای شاخص کل بورس و از دست رفتن کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بودیم.

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفت و گو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: تا قبل از سقوط بازار سرمایه در ماه‌های گذشته، دستکاری در بازار شاید نامرئی بود؛ ولی ریزش بازار سرمایه نشان داد که قابلیت دستکاری در روند بازار وجود دارد!

وی افزود: بازارسرمایه ما شرایط و اتفاقات بدتری مثل ترور برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی رد لوایح FATF، نوسان شدید نرخ ارز و ... را هم به خود دیده است؛ ولی هرگز اینقدر به اخبار حساسیت نداشته است. اظهار نظرها در مورد FATF‌ نمی توانست دلیل ریزش روز قبل باشد و بیشتر به نظر می رسد عده‌ای به دنبال دستکاری بازار و جمع‌آوری سهم هستند. این عده همان طور که با طرح موضوع FATF موجب رشد سهام بانکی می شوند، دیروز بازار را به سمت منفی ها سوق دادند. به لحاظ بنیادی، دلیلی برای ریزش بازار سرمایه وجود ندارد و اتفاقا معتقدم از منظر تحلیلی این بازار جای رشد دارد. هیچ کالایی حتی آدامس (که این روزها خیلی از سهم های بازار هم قیمت یک آدامس هستند) این‌قدر نوسان قیمت ندارد و معلوم نیست چه چیزی ارزان شده که بازار ما باید منفی شود.

بغزیان تصریح کرد: بی تفاوتی سازمان بورس و اوراق بهادار به دستکاری روند بازار سرمایه قابل درک نیست. صف های فروش بازار سرمایه نه دلیل بنیادی داشت و نه تحت تاثیر هیجان بود؛ بلکه فقط ناشی از دستکاری در روند بازار بود. امیدواریم دولت حداقل تلاش کند در ماه های پایانی کار خود، چند نمره قبولی بگیرد و تدبیری برای بهبود وضعیت بازار سرمایه بیاندیشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بوی بهبود در گروه بانکی

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ رازی در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نکته مهم برای سرمایه گذاران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردانی‌های فعلی مصداق دستکاری است!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
این کارشناس معلومه خیلی وقت است آدامس نخریده !!! ایکاش سهم های بازار قیمت آدامس بود !!!
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مدیران سازمان بورس چرا بی تفاوت نباشند؟ مگر نمی دانید خودشان متهم ردیف اول دستکاری روند بازار هستن!! وقتی مدیرانی که چندین صندوق سرمایه گذاری بورسی را در اختیار دارند! و در راس تصمیم گیران اصلی برای بازار سرمایه قانونهای من درآوردی و خلق الساعه به نفع خودشان تصویب میکنن! چگونه میتوانیم انتظار پیگیری و رسیدگی برای حل مشکلات بازار داشته باشیم؟! فساد آشکار و سیستماتیک بیشتر از این؟ بوی تعفن فساد سیستماتیک و سازمان یافته مدیران و زیر مجموعه ها از نهاد ناظر بگیر تا ... از همه جای ساختمان ملاصدرا به مشام بالایی ها هم رسیده!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
این مطلب رو بدونید: امکان ورود گروه های نوسانگیر یا همون سیگنال فروشان تلگرامی به سهمهای بازار بدون هماهنگی و پرداخت حق و حساب به افراد تصمیم گیر و مدیران اصلی سهامدار عمده وجود نداره!! پس بیخودی خودتونو زیاد مشغول حاشیه های بازار نکنید. مگر میشه گروه های نوسانگیر حرفه ای بدون اذن و اجازه سهامدار عمده جرات ورود به یک سهم برای نوسانگیری را داشته باشند؟
نیکورز
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
بیشتر کانال های تلگرامی واینستا یی تحت نظر حقویی ها هستند ودستور میگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
به نظر مسئولین مملکت و بزرگان بازار وقت خانه تکانی در بازار سرمایه فرا نرسیده؟ از امروز اگر فکری به حال اعتماد از دست رفته سهامداران و وضعیت آشفته بازار سرمایه نشود مطمئن باشید کشتی بازار بورس که بدست تعدادی از افراد نابکار و فاسد سازمان هدایت میشه به اعماق نیستی فرو خواهد رفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
یه سری پولا خوردن نداره هنوز هم یه عده نفهمیدن!!! امیدوارم روزی به این درک برسیم
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
داداش آدامس فایو 50000 تومن کجایی عزیز
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
آدامس را ول کن
سلامت ارایشی بهداشتی ثامن
نوره (وزن 390 گرمی)
+30 فروش آماده ارسال از تهران
6000 تومان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
بورس ایران یکی از بدترین و از نظر دینی حرام خورترین و کثیف ترین بورس دنیاست به جرات میگم هیچ کجای دنیا حتی توی کشورهای عقب افتاده هم همچین بورس مسخره ای نداره کلا شده دستکاری و دستوری و رانتی . لعنت شخص رئیس جمهور و مسئولان وبالاتر از آنها . ایمیلم هم نوشتم اگه رد گیری خواستید بکنید راحت تر باشید من دیگه چیرزی برای از دست دادن ندارم همه چیزم حتی آبروم توی این بورس لعنتی از دستم رفت
ابراهیم
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
سلام. شما بانک رو هم تو این قضیه داخل کن. .......خور و ............. مگه چه چیزمون درسته اینم باشه؟
بازنشسته دزد دولتی زده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بعد از 30 سال کار که بازنشسته شدم پس اندازم و حق سنواتم حدود 100 ملیون تومن بود که وارد بورس کردم و با مشورت چند نفر سهم سرمایه گزاری سایپا خریدم در قیمت 2600 تومن که بعد از 5 ماه شده 800 تومن و سهم پارس .... در قیمت 55هزار تومن که اونم شده 14000 تومن یعنی پس انداز 30 سال کارم را در بورس براحتی آب خوردن خوردند رفت حالا با این اوضاع گرانی و بد اقتصادی با چه امیدی میتوانم زندگی کنم خدایا خودت بداد ما برس و این دزدان اموال مردم را نابود فرما.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
شما اشنباه کردی باید از طریق صندوق ها وارد می شدی
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
دوست عزیز کاش مشورتتون رو با اهلش انجام میدادید. سرمایه گذاری سایپا سود نداشت که تو این قیمت خریدید و همچنین پارس آرین. نمیدونم چرا بعضی از ماها بورس رو با کازینو اشتباه گرفتیم که دست رو هر سهمی بذاریم که رفیقامون میگن تا ابد میره بالا. درسته که مسئولین مقصر بودند تو این وضعیت ولی تصمیم گیری خود ما و مشاوره گرفتن های غلطمون هم قبول کنیم بخشی از داستانه.
بی نام
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
سهم باد کرده خریدی..چه انتطاری داشتی؟آنهایی که مشورت کردی از بورس چیزی نمبفهمبدن خیلی از این افراد سواد بورس ندارن. این کار خیلی نکته داره که حتی قدیمی ها هم گاهی ناتوانن در درکش..سهم خریدن به این سادگی ها نیست.
س.
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
اینکه دستکاری بود درسته اما چرا مردم اینقدر راحت گول میخورند توی صف میرند. چرا کسی اصلا فکر نمیکنه چه چیزی اینجا ارزون میشه که سهامش را اینطور مفتی میدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
تا وقتی محدودیت دامنه نوسان هست، بورس تهران بهشت مدیران فاسد است ... این محدودیت دامنه نوسان عاما ایجاد صف و تاثیرگذاری و دستکاری قیمت سهام است و به هیچ قیمتی مدیران فاسد حاضر به اصلاح آن نیستند چون ابزار کارشان است.
در حالی که اگر مثل همه بورسهای دنیا، قیمت را تنها و تنها عرضه و تقاضا تعیین میکرد امکان این شارلاتان بازیها نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
قالیباف اصل و صحرایی رو دو سال دیگه تمدید کنید ... درست میشه.
فریب خورده دولت
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
خداخراب کندخانه کسی که ...............برای مصلحت خویش خانه یغما کرد.زبخت یاری بیجاطلب مکن.که این شوم.چوجغدمیل به ویرانه داشت غوغاکرد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
بازاردستوری شاخص دستکاری دزدی علنی توروز روشن به پشتیبانی انقلاااااااااااب زیر پرچم اسلاااااااااااااام
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
قبلا هم پیام گذاشتم . بورس نیوز محترم .مشکل بورس و کلا مملکت شخصیت مسیولین هست .که مردم و تاریخ چه قضاوتی در موردشون میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
آقا دمت گرم حداقل یکی حرف دل ما رو زد
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
اینکه روز دوشنبه و سه شنبه امار خرید حقوقی ها از حقیقی ها بیشتر بوده نشانه دستکاری هست ؟ اگر با این طرز تفکر به بازار سرمایه امده اید که با هر ریزشی به دنبال مقصر میگردید به نظر من راه را اشتباه امده اید - اگر سهم خود را با تحلیل و با دانش خرید کرده باشید دچار این سردگمی ها و سوء برداشتها نمیشوید بازار سرمایه محل عرضه و تقاضا هست چه حقیقی و چه حقوقی - از یک اقتصاد دان انتظار میرود که صحبتهای خود را با علم بیان کند نه با حدسیات که منجر به انحراف افکار نشود.
امیر صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
چه دستکاری ای؟؟ الکی تازه واردهارو نترسونید،،، حقوقی باید وقتی بازار هیجاتنی صف خرید ایجاد میکنه عرضه کنه و وقتی همون خریدارا تو قیمت پایینتر صف فروش ایجاد کردن بخره که تا روندها وحشتناک صعودی و نزولی نشن، حالا این وسط پولی هم به جیب میزنه و قرار هم نیست در راه رضای خدا این کار رو انجام بده
پاک نیت
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
بورس هم شده راه جدید و قانونی برای دزدی و خالی کردن جیب مردم!! اگر وزیر اقتصاد استیضاح شده بود و روسا ضعیف بورس تعویض شاید تغییری در اوضاع پیش میامد جالبه که میگن اسامی پنجاه تاشون رو هم بخاطر ریزش سه ماهه دادن قوه قضاییه ولی حضرات اینقدر پشتشون گرمه که کماکان مشغول اجرای برنامه های خودشون هستند.
سهامدار جزء
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
دیگه وقتی صتدوق پالایشی که قرار بود 30درصد سود بده را 4ماه قبل به قیمت هر واحد 10هزارتومن به ملت فروخته شده رو دبروز با قیمت 9200 از چنگشون در میارن، به کی و کجا میشه اعتماد کرد؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
سلام.سهام.های.بنیادی‌مدت.ششماه.دارند.اصلاح.متواتر.میشوند.مثل.بانک.تجارت.وملت.وصادرات.وقتیکه.همان.گمان.دستکاری.و.الگوریتمی.و.دست.درجیب.مردم.کردن.جای.....‌تاسف.داره.که.قالیباف.گفته.مسولیت.سود.زیان.با.سهامداران.است.پس.وظیفه.بورس.و.تما.تشکیلات.عریض.و.طویل...و.مواجب.بگیر.از.در.امدهای.معاملات.ناشی.میشود.ایا.در.مقابل.تخلف.حقوقی.بطور.اشکارا.نباید.واکنش.نشان.دهد......۴۰.ملیون.کد.بورسی.نباید.حراست.شود.چجوری.باید.جبران.۵۰درصد.ریزش.مردادماه.را.جبران.کنید.وحق.الناس.محسوب.میشود.شما.در.اوج.گرانی.سهام.سه.بانک.بنیادی.قیمت....سه.بانک.بزرگ.بورسی.برابر.زیر.هزار.تومان.قیمت.سهم.سه...بان.یک.پوفک.هم.نمیشود.در.حالیکه.قینتها.کالا.و.دارو.و.ارزاق.وخودرو.ده.ها.برابر.شدند.حقوقی.برای.سود.جویی.جلوی.رشد.سهام.این.سه.بانک.بورسی.دا.گرفته.اند.وتخلف.روزانه.دارند.انشاالله.که.متوجه.تخلفات.شدید.اقتصاد.خراب.کن..باشید.و.پولهای.خورده.شده.را.برگردانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
اگرهرکس تحمل ضرر ندارد هرگز دربورس نمی تواند جان سالم بدر ببرد
Niagara
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
فقط اینو خدمت دوستان بزرگوارم عرض کنم که:
استقلال سرور هر چی لنگیه
Niagara
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
فقط اینو خدمت دوستان بزرگوارم عرض کنم که:
استقلال سرور هر چی لنگیه
Niagara
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
فقط اینو خدمت دوستان بزرگوارم عرض کنم که:
استقلال سرور هر چی لنگیه
Niagara
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
فقط اینو خدمت دوستان بزرگوارم عرض کنم که:
استقلال سرور هر چی لنگیه
Yaser
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
قالیباف و روحانی اجازه بدهند بازار سرمایه ره خودشو بره بخصوص آقای قالی باف