بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

کاهش ۱۶۳ درصد متوسط بازدهی سالیانه

تمامی صندوق‌های مختلط در هفته گذشته بازدهی منفی را ثبت کردند. متوسط بازدهی این صندوق‌ها در یک هفته منتهی به ۲۵ اذر ماه معادل ۲.۶ درصد بازدهی منفی بوده است.
کد خبر : ۲۳۲۹۵۰

کاهش ۱۶۳ درصد متوسط بازدهی سالیانه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

کاهش ۱۶۳ درصد متوسط بازدهی سالیانه

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۵ آذر ماه سال جاری به ۲۵ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال رسید.
بیشترین ارزش این صندوق‌ها مربوط به دو صندوق تجربه ایرانیان و ثروت آفرین پارسیان به ترتیب با ۸.۶۱۴ و ۳.۴۹۷ میلیارد ریال بوده و کمترین ارزش نیز مربوط به دو صندوق نواندیشان و نیکی گستران به ترتیب با ۲۰۶ و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

تمامی صندوق‌های مختلط در هفته گذشته بازدهی منفی را ثبت کردند. متوسط بازدهی این صندوق‌ها در یک هفته منتهی به ۲۵ اذر ماه معادل ۲.۶ درصد بازدهی منفی بوده است.

ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی مربوط به ۲ صندوق ارمغان ملل و مشترک پارس با ۴.۷ و ۴.۵ درصد بازدهی منفی بوده است. ثبت کمترین بازدهی منفی به عنوان بهترین عملکرد هفته گذشته نیز مربوط به ۲ صندوق کارگزاری بانک تجارت و نواندیشان با ۰.۷ و ۱.۱ درصد بازدهی منفی بوده است.

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های مختلط و در ۱۵ صندوق مورد بررسی به ۸.۱ درصد بازدهی مثبت رسیده است.

بازدهی متوسط سالیانه این صندوق‌ها نیز به ۱۶۳ درصد رسیده است. دو صندوق نواندیشان و پست بانک به ترتیب با ۲۱۳ و ۱۹۸ درصد بازدهی بهترین عملکرد سالیانه را داشتند. همچنین صندوق‌های مشترک کوثر و گنجینه مهر با ۱۰۳ و ۱۳۳ درصد بازدهی کمترین سوداوری را برای دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری آن‌ها داشته اند.

در هفته گذشته شاهد خروج ۱۷۸ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های مختلط و در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بودیم. دو صندوق تجربه ایرانیان و مشترک کوثر به ترتیب با ۱۴۲ و ۳۰ میلیارد ریال خروج منابع مالی ضعیف‌ترین عملکرد را از این حیث داشته اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این بانک در پایان سال، منجر به چه میزان سود خالص می‌شود؛

"وتجارت" و افزایش مازاد درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های بانکداری

ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید؛

متوسط سود صندوق‌ها ۱۸۰درصد شد/ "کوثر" و "گنجینه مهر" در لیست بدها!

ارسال نظر