بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

۲۶۸ هزار میلیارد تومان ارزش صندوق‌ها شد

در این هفته شاهد جذب ۱.۴۴۶ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری بودیم. متوسط ارزش صندوق درامد ثابت و در ۷۵ صندوق مورد بررسی به ۳ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۳۲۹۵۱

ارزش صندوق‌های درآمد ثابت به بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه سال جاری به ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در این هفته شاهد جذب ۱.۴۴۶ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری بودیم.

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۱۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده ایم.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

ارزش صندوق‌های درآمد ثابت به بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسیدارزش صندوق‌های درآمد ثابت به بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسیدارزش صندوق‌های درآمد ثابت به بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسیدارزش صندوق‌های درآمد ثابت به بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسید

 ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲۵ آذر ماه سال جاری به ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در این هفته شاهد جذب ۱.۴۴۶ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری بودیم. متوسط ارزش صندوق درامد ثابت و در ۷۵ صندوق مورد بررسی به ۳ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید.

بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق‌های کوثریکم، توسعه سرمایه نیکی و مشترک صنعت و معدن به ترتیب با ۶.۵، ۵.۳ و ۴.۵ درصد بازدهی از آن خود نموده اند.

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت معادل ۲ درصد بوده است. بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق‌های کوثریکم، توسعه سرمایه نیکی و مشترک صنعت و معدن به ترتیب با ۶.۵، ۵.۳ و ۴.۵ درصد بازدهی از آن خود نموده اند. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز صندوق‌های پارند پایدارسپهر، داراالگوریتم و پاداش سرمایه داری توسعه یکم با ۰.۵، ۰.۹ و ۱.۲ درصد داشته اند.

متوسط بازدهی فصل گذشته این صندوق‌ها به ۴.۵ درصد رسیده است. در فصل گذشته صندوق مشترک صبای هدف با کسب بازدهی منفی ۰.۴ درصدی عملکرد بسیار ناموفقی را در این بازه زمانی ثبت کرده است. همچنین صندوق درآمد ثابت کوثر یکم با ۱۰.۸ درصد بازدهی بهترین عملکرد را داشته است.

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت نیز به ۳۲.۴ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه را ۳ صندوق گنجینه یکم آوید، نگین رفاه و توسعه فراز اعتماد به ترتیب با ۷۸.۸، ۶۴.۸ و ۶۳ درصد از آن خود نموده اند. همچنین صندوق‌های زرین شهر، امین ملت و امین سامان به ترتیب با ۱۸.۹، ۱۹ و ۱۹.۱ درصد بازدهی ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را داشته اند.

در هفته قبل شاهد جذب ۱۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال منابع مالی جدید به این صندوق‌ها بوده ایم. صندوق درآمد ثابت کاردان با جذب ۹.۲۵۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید بهترین عملکرد را از این حیث داشته است.

پس از آن دو صندوق دوم اکسیر فارابی و بانک گردشگری به ترتیب با ۲.۱۸۶ و ۲.۰۱۶ میلیارد ریال جذب منابع مالی بهترین عملکرد را از این حیث داشته اند. همچنین ۳ صندوق ثابت حامی، اندوخته پایدارسپهر و مشترک یکم ایرانیان به ترتیب با ۳.۹۳۲، ۲.۱۳۴ و ۱.۰۰۸ میلیارد ریال بیشترین خروج منابع مالی را داشته اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رتبه اول بازدهی سالیانه با مدیریت "مشاور سرمایه‌گذاری ترنج"؛

بررسی عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله "سرو سودمند مدبران"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت منتشر شد؛

جذب بیش از ۱۰ "همت" منابع مالی جدید

معاونت اقتصادی تامین‌سرمایه امین‌در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش توان انتشار اوراق در "امین" به ۱۵‌همت

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

۲۷درصد ارزش صندوق‌ها در دستان سه تفنگدار

ارسال نظر