بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
افت محتمل نرخ ارز و چالش سهامداران گروه فلزات اساسی؛

کاهش چشمگیر نرخ‌های فروش "فباهنر"

شرکت مس شهید باهنر سریعتر از دیگر شرکت‌ها به استقبال کاهش نرخ‌ها رفته چرا که در عملکرد آذر ماه این شرکت شاهد کاهش محسوس نرخ‌های فروش محصولات اصلی این شرکت هستیم.
کد خبر : ۲۳۳۳۰۲

کاهش محتمل نرخ ارز و چالش سهامداران گروه فلزات اساسی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بی شک احتمال بالای کاهش نرخ ارز در صورت گشایش‌های محتمل سیاسی و بین المللی در ماه‌های آتی و همچنین فروکش کردن تب خرید و تقاضای سفته بازی فلزات اساسی از یک سو و تشدید و آشکارتر شدن رکود سنگین در بسیاری از صنایع از مهمترین عوامل کاهش نرخ‌های فروش محصولات شرکت‌های تولیدکننده فلزات در ماه‌های آتی است.

کاهش محتمل نرخ ارز و چالش سهامداران گروه فلزات اساسی

البته به نظر می‌رسد شرکت مس شهید باهنر سریعتر از دیگر شرکت‌ها به استقبال کاهش نرخ‌ها رفته چراکه در عملکرد آذرماه این شرکت شاهد کاهش محسوس نرخ‌های فروش محصولات اصلی این شرکت هستیم.

همانگونه که در نمودار ذیل نیز مشاهده می‌شود، روند صعودی نمای کلی قیمت تسمه و ورق مسی به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت در آذر ماه متوقف شده است.

کاهش محتمل نرخ ارز و چالش سهامداران گروه فلزات اساسی

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در آذر ماه سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲.۴۸۰ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با ۲۰.۸۸۸ میلیارد ریال درآمد محقق شده در ۹ ماهه نخست سال، پوششی مناسبی محسوب نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فروش این مس‌فروش به بیش از ۳.۱۵۰ میلیارد ریال رسید؛

رشدهای ۲رقمی نرخ‌های "فباهنر" / "تسمه و ورق‌مس" کم‌آورد

جمع درآمد‌های عملیاتی به بیش از ۱.۴۲۹ میلیارد ریال رسید؛

"فباهنر" با رشد نرخ‌ها به استقبال سال جدید رفت

مدیرعامل شرکت مس باهنر خبر داد:

دستاوردهای "فباهنر" در سال ۹۸

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
حالا یک سهم هم سبزه تو این روز خونین شما هی منفی بنویسید. چرا نمیگید درامد شرکت توی 9 ماه 110% کل سال قبل بوده. یا مثلا پی به ای فوروارد سهم برای امسال حدود 10 هست. و اینکه فباهنر تنها تولید کننده لوله مسی در کشور هست و از واردات محصول استراتژیک بی نیاز شدیم. ممکنه شرایطش ایده آل نباشه مثل کچاد و کگل ولی بهتر از پالایشی ها و خورویی های زیان ده هست که. این رو هم ببینید که از مرداد تا الان چقدر اصلاح کرده.