بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
در پاییز ۱۳۹۹، تعداد ۹۴۵ هزار و ۳۴۱ گواهی سپرده زعفران پوشال در سررسید‌های مشابه زعفران نگین مورد معامله قرار گرفت و ارزش نزدیک به ۷۵ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه ثبت شد.
کد خبر : ۲۳۳۳۳۹

معامله ۴۴ میلیون و ۵۷۳ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه ۷ دارایی

به گزارش بورس نیوز، بررسی معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا در فصل پاییز نشان می‌دهد که در این فصل و در آماری قابل توجه ۴۴ میلیون و ۵۷۳ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه ۷ دارایی سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و بادامی و کشمش سبز به ارزشی بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال دست به دست شده؛ از نکات جالب این بازار می‌توان به رقابت تنگاتنگ سکه طلا و زعفران نگین در حجم معاملات اشاره کرد.

بر این اساس، معامله گران در پاییز ۱۳۹۹ تعداد ۲۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا را در حالی خرید و فروش کردند که ارزش ۲۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریالی برای این دارایی رقم خورد.

در جریان این معاملات، ۲۱ میلیون و ۵۸ هزار و ۳۲۷ گواهی سپرده زعفران نگین در سررسید انبار‌های بورسی با دو سررسید آبان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ معامله شد و ارزش بیش از ۲۲۲۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

در پاییز ۱۳۹۹، تعداد ۹۴۵ هزار و ۳۴۱ گواهی سپرده زعفران پوشال در سررسید‌های مشابه زعفران نگین مورد معامله قرار گرفت و ارزش نزدیک به ۷۵ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه ثبت شد.

حجم معاملات گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز به ۲۷۷ هزار و ۶۶ گواهی مبتنی بر کالا رسید و ارزش بیش از ۴۵۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

در نماد معاملاتی سه انبار زیره سبز نیز تعداد ۳۵ هزار و ۶۹۵ گواهی سپرده به ارزشی نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در دوره معاملاتی مذکور، ۱۲ هزار و ۳۷۵ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی انبار خلیل آباد نیز معامله شد و ارزش نزدیک به ۴.۶ میلیارد ریالی را به خود اختصاص داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکورد کم‌نظیر در نخستین روز پذیره‌نویسی؛

«صندوق گروه زعفران سحرخیز» هزار میلیاردی شد

از سوی مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب آهن؛

کشور از واردات میلگرد سایز ۲۳ بی نیاز شد

ارسال نظر