بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است.
کد خبر : ۲۳۳۵۸۵

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در انتظار تایید نهایی قوه قضائیه

به گزارش بورس نیوز، فریبا اخوان، معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره نحوه تخصیص سهام عدالت اشخاص متوفی به وراث، اظهار کرد: اطلاعات اشخاص متوفی را با تاخیر از سازمان خصوصی سازی دریافت کردیم، اما واگذاری سهام عدالت به وراث متوفیان به صورت دستی امکانپذیر نیست به همین دلیل ما سعی داریم تا مکانیزم انتقال سهام‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم در همین رابطه رایزنی‌هایی را با مسئولان مربوطه در قوه قضائیه انجام داده ایم.

وی افزود: اکنون زیرساخت‌های الکترونیکی را در سپرده گذاری مرکزی فراهم کرده ایم و منتظر تایید نهایی از سمت قوه قضائیه هستیم تا آن را عملیاتی کنیم، همچنین در رابطه با میزان اختصاص سهم به وراث باید انحصار وراثت انجام شود.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: وراث برای دریافت سهام عدالت متوفی نمی‌توانند تک تک وارد سامانه شوند و اطلاعاتشان را به صورت جداگانه وارد کنند بلکه فقط یک نفر به عنوان وکیل از بین وراث می‌تواند اقدامات لازم را مانند گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث انجام دهد.

اخوان گفت:بعد از راه اندازی سامانه، اطلاعات اشخاص برای تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر