بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
شرکت تامین سرمایه امین پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه در باب بانکداری سرمایه‌گذاری به عنوان نخستین تامین سرمایه کشور در تاریخ مزبور پا به عرصه وجود نهاد.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۰

تامین سرمایه امین

به گزارش بورس نیوز، شانزدهمین روز دی‌ماه سال ۱۳۸۶ را می‌توانیم خاستگاه تحولی شگرف در موضوع تامین مالی از بازار سرمایه ایران به شمار آوریم. شرکت تامین سرمایه امین پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه در باب بانکداری سرمایه‌گذاری به عنوان نخستین تامین سرمایه کشور در تاریخ مزبور پا به عرصه وجود نهاد.

صدور مجوز فعالیت و تشکیل این شرکت در پی تمهیدات در نظر گرفته‌شده در قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذ‌ماه ۱۳۸۴ به عنوان بنیادی‌ترین قانون بازار سرمایه کشور صورت پذیرفت.

تامین سرمایه امین با مشارکت هفت نهاد اقتصادی بزرگ کشور مشتمل بر سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گروه مالی ملت، سرمایه‌گذاری بانک ملی و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با سهام متساوی تاسیس شد.

مفاهیمی نظیر تعهدپذیره‌نویسی، بازارگردانی، ارزش‌گذاری، صندوق‌ها و سبد‌های سرمایه‌گذاری، صکوک و ابزار‌های نوین مالی همه و همه پس از ظهور نهاد تامین سرمایه‌ها به ادبیات بازار سرمایه ورود پیدا کردند.

تامین سرمایه امین در طول سال‌ها فعالیت خود توانسته افتخارات زیادی را بر تارک بازار سرمایه ایران به ثبت رساند.

دریافت نشان شوالیه مدیریت اروپا از سوی مرکز تحقیقات و نوآوری مدیریت اروپا (INNOVA)، رتبه نخست واسطه‌گری مالی در ایران برای چند سال متوالی از IMI-۱۰۰، بزرگ‌ترین عرضه سهام در تاریخ بازار سرمایه با عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، انتشار نخستین اوراق اجاره مبتنی بر سهام، عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه امین با مشارکت بیش از پنج میلیون نفر در فرآیند پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی نخستین و تنها صندوق پروژه فعال کشور، تنها گوشه‌ایی از افتخارات بزرگ این شرکت است.

با تغییراتی که در سال‌های اخیر در ترکیب سهامداری شرکت رخ داد، عمده سهام شرکت به گروه صندوق‌های بازنشستگی تحت مدیریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منتقل شد و شرکت تامین سرمایه امین در عمل به بازوی تامین مالی این گروه مبدل شد. بدین جهت از آنجا که ذی‌نفعان نهایی شرکت را می‌توان یک جامعه ۴۰ میلیون نفری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارجمند تلقی کرد، خدمت در این شرکت را خدمتی مقدس می‌دانیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه امین در راه است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر