بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی:

زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:بعد از مجامع و تعیین میزان سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری برای توزیع وارد عمل می‌شود و در انتها سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود، اما زمان‌بندی آن تاکنون مشخص نشده است.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۲

زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست

به گزارش بورس نیوز، سیدمحمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی در واکنش به اخبار منتشر شده در زمینه واریز سود سهام عدالت تا پایان سال جاری اظهار کرد: به منظور تسهیل برای واریز سود سهام عدالت مشمولان، سهام عدالت باید هر چه زودتر برای ثبت نام در سجام اقدام کنند، زیرا اولین اقدام برای واریز سود ثبت نام در سامانه سجام است.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم زمان قطعی برای واریز سود سهام عدالت به سهامداران اعلام خواهد شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه سهامداران مستقیم و غیرمستقیم باید در ابتدا در انتظار برگزاری مجامع باشند، ادامه داد: بعد از مجامع و تعیین میزان سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری برای توزیع وارد عمل می‌شود و در انتها سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود، اما زمان‌بندی آن تاکنون مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه اکنون تاریخ برگزاری مجامع شرکت‌ها مشخص نیست و حتی ممکن است مجمع یک شرکت در شهریورماه برگزار شود، خاطرنشان کرد: ممکن است تا پایان سال فقط سود چند شرکت به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت شود.

فرهانیان به واریز سهام عدالت به حساب وراث اشاره و تاکید کرد: برای کسی که فوت کرده، اما در گذشته سهامدار بوده، سود تعلق می‌گیرد و سود در نظر گرفته شده بعد از انحصار وراثت و انجام انتقال سهام به حساب وراث پرداخت می‌شود.

وی افزود: این فرآیند به صورت مکانیزه طراحی شده و لازم است احراز هویت علاوه بر سامانه‌های قوه قضاییه در سامانه سجام صورت پذیرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بیان کرد: اکنون در مورد مشخص شدن وضعیت وراث، در انتظار تصمیم‌گیری و انجام اقدامات مربوطه از سوی قوه قضاییه هستیم به محض مشخص شدن تکلیف آن‌ها اقدامات مربوطه برای انتقال سهام به وراث قانونی انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر